Gå til innhold

Når de spiller på dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Gjest Sethe
Skrevet

Jeg har noen i nær familie som stadig gjør det.I forhold til å komme på besøk, hjelpe til med ting. Låne penger.Det er utrolig slitsomt og vanskelig å få høre jammen bryr du deg ikke om meg?.Eller er du ikke glad i moren din?. Vil du jeg skal sulte ihjel. Altså det føles som en form for utpressing og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det.

Har dere noen tips til de som ikke gir seg og maser og i tillegg spiller på å gi meg dårlig samvitighet

Gjest noen ganger....
Skrevet

Sjekk opp hva kommunen og sosialkontoret kan stille opp med. Så kan du gi beskjed til de det gjelder at du har sjekket opp i det og det, og at den og den muligheten finnes for denne personen. Du skal ikke måtte føle dårlig samvittighet!

petter smart
Skrevet

Voksne mennesker er ansvarlige for seg selv.

Og de vil neppe sulte om du ikke hjelper dem.

Sett ned foten og si "nei". De skjønner fort tegningen og slutter å spørre. Kanskje kutter de kontakten også, men med slike folk er ikke det noe stort tap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...