Gå til innhold

Koble VHS til PC

Anbefalte innlegg

Gjest misspiggen
Skrevet

Har kjøpt et dataprogram som skal lage DVD ut av gamle VHS-filmer. Men det står ikke i manualen hvilken kabel jeg trenger. Videoen har scart-utgang, men hvor skal det inn på PCen? Finnes det EN kabel for dette, eller må jeg skjøte sammen flere?

Gjest spørher
Skrevet

Spør på hjemmekino.no. Der får jeg svar....

Skrevet

Skulle gjerne lagd sånne dvd'er selv, hvilket program har du kjøpt?

Gjest misspiggen
Skrevet

Skulle gjerne lagd sånne dvd'er selv, hvilket program har du kjøpt?

Det heter "Magix movies om CD & DVD". Koster drøyt 400 kr. på Clas Ohlson.

Bare jeg får koblet det til, ikke lett! :)

Skrevet

Det heter "Magix movies om CD & DVD". Koster drøyt 400 kr. på Clas Ohlson.

Bare jeg får koblet det til, ikke lett! :)

Tusen takk :-) og lykke til!

Skrevet

Spør på hjemmekino.no. Der får jeg svar....

Der er forskjellige muligheter for å koble en vhs til en tv. Det beste er en overgang fra scart til enten composite video eller s-video. Du må også sørge for at pc'en har en slik inngang på baksiden. Hvis ikke så må det eventuellt kjøpes inn, og dt blir da et snev dyrere enn påtenkt.

Å overføre bilde fra vhs til pc, er heller ikke den enkleste saken å styre med, der er mange variabler som spiller inn for å få god nok kvalitet på det man overfører til pc.

Gjest misspiggen
Skrevet

Der er forskjellige muligheter for å koble en vhs til en tv. Det beste er en overgang fra scart til enten composite video eller s-video. Du må også sørge for at pc'en har en slik inngang på baksiden. Hvis ikke så må det eventuellt kjøpes inn, og dt blir da et snev dyrere enn påtenkt.

Å overføre bilde fra vhs til pc, er heller ikke den enkleste saken å styre med, der er mange variabler som spiller inn for å få god nok kvalitet på det man overfører til pc.

Takk:) Tilleggspørsmål:

Jeg har s-video inngang på PC'en. Kan jeg overføre både lyd og bilde gjennom denne kabelen, eller må jeg bruke phonoplugger i tillegg?

Kan jeg overføre rett fra VHS til PC, eller må jeg ha f.eks et videokamera imellom for å få analoge til digitale signaler? Jeg har en såkalt TV-inngang på PCen min.

Skrevet

Takk:) Tilleggspørsmål:

Jeg har s-video inngang på PC'en. Kan jeg overføre både lyd og bilde gjennom denne kabelen, eller må jeg bruke phonoplugger i tillegg?

Kan jeg overføre rett fra VHS til PC, eller må jeg ha f.eks et videokamera imellom for å få analoge til digitale signaler? Jeg har en såkalt TV-inngang på PCen min.

Har du S-video inngang på pc, så skal du kunne overføre både lyd og bilde direkte til pc med en scart->svideo kabel. I noen tilfeller kan egen phono plugg være nødvendig men har ikke sett det i disse nyere tidene.

Måten opptaket mest sannsynlig vil fungere på, er at du kobler spilleren til pc'en, trykker på play på vhs, og tar opp video'en mens den spiller. Der kan være en del justeringer på programmet som må gjøres for å fikse på kvalitet i forskjellige retninger.

Gjest misspiggen
Skrevet

Har du S-video inngang på pc, så skal du kunne overføre både lyd og bilde direkte til pc med en scart->svideo kabel. I noen tilfeller kan egen phono plugg være nødvendig men har ikke sett det i disse nyere tidene.

Måten opptaket mest sannsynlig vil fungere på, er at du kobler spilleren til pc'en, trykker på play på vhs, og tar opp video'en mens den spiller. Der kan være en del justeringer på programmet som må gjøres for å fikse på kvalitet i forskjellige retninger.

Da skal jeg prøve. Takk for hjelpen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...