Gå til innhold

de med ryggmargsbrokk

Anbefalte innlegg

Gjest aaaannonym
Skrevet

Har de spesial sydde klær? bare lurer, hører så mye forskjellig.. skal ha en liten en snart som har det, så greit å vite.

Skrevet

Hei, jeg håper det ikke gjør noe at jeg spør, men tok du folat under svangerskapet? Når fikk du vite at babyen har det?

Skrevet

Jeg har aldri vært borti at folk med ryggmargsbrokk har spesialsydde klær. De går nok inn i konfeksjonssydde klær som de fleste andre.

Skrevet

Jeg vil tro de går inn i helt vanlige klær?

Jeg har en datter med dysmeli (mangler underarmer og noen fingre), og har derfor "avvikende" kroppsform. Hun får stønad til omsying av klær.

Er ikke så inne på de med ryggmargsbrokk, men dersom man har en såkalt avvikende kroppsform, så har man rett til støtte/stønad til omsying eller spesialsydde klær.

Skrevet

Det tviler jeg sterkt på. Jeg kjenner en jente som har en meget unormal ryggform (ikke på grunn av ryggmargsbrokk), men hun går inn i vanlig klær. Jeg kan ikke huske å ha sett noen jeg vet har ryggmargsbrokk som ikke ser helt normalt ut, senest i et program på TV i dag. Foreldrene hadde fått beskjed om at han aldri ville lære å gå, men det gjorde han, og han gikk helt normalt.

Skrevet

Hei, jeg håper det ikke gjør noe at jeg spør, men tok du folat under svangerskapet? Når fikk du vite at babyen har det?

dette svangerskapet var ikke helt planlagt, så begynte å ta det så fort jeg fikk vite at jeg var gravid, men de kunne ikke si om det var det som gjorde det, fikk vite det når jeg var på ultralyd.

Skrevet

dette svangerskapet var ikke helt planlagt, så begynte å ta det så fort jeg fikk vite at jeg var gravid, men de kunne ikke si om det var det som gjorde det, fikk vite det når jeg var på ultralyd.

Ok, takk. Jeg begynte å ta i uke7, er redd det også har liten effekt.. Lykke til med den lille =)

Gjest midia
Skrevet

Kjenner et barn med ryggmargsbrokk som har helt vanlige klær.

Skrevet

Ok, takk. Jeg begynte å ta i uke7, er redd det også har liten effekt.. Lykke til med den lille =)

tusen takk, ryggmargsbrokk kommer kjempetidlig i svangerskapet, tror det er snakk om før uke 5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...