punkyB Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 alarmed, perplexed, dazzled, perturbed Hvilken av disse ville du valgt som det mest vanlige ordet på engelsk for forskreket ? Evnt. et annet ord? 0 Siter
birdie Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Shocked eller, noe mildere, baffled (forbløffet), feks? 0 Siter
punkyB Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Skrevet 28. mai 2007 Shocked eller, noe mildere, baffled (forbløffet), feks? Kanskje det. Men finnes ikke det et direkte oversatt ord på engelsk - hvor man får forskrekket hvis man oversetter tilbake ? Jeg har ingen engelsk - norsk ordbok hvor jeg finner dette. Nå er det selvsagt ah. av hvilken sammenheng det skal brukes i - men det skal være generelt :-) 0 Siter
birdie Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Kanskje det. Men finnes ikke det et direkte oversatt ord på engelsk - hvor man får forskrekket hvis man oversetter tilbake ? Jeg har ingen engelsk - norsk ordbok hvor jeg finner dette. Nå er det selvsagt ah. av hvilken sammenheng det skal brukes i - men det skal være generelt :-) Terrified, da? 0 Siter
....AV Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Det kommer vel an på sammenhengen. Ordboka mi sier for "forskrekke": frighten, scare, terrify, alarm, shock 0 Siter
punkyB Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Skrevet 28. mai 2007 Terrified, da? Jo , jeg tror jeg synes det passer - eller horrified. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Kanskje du finner noe her. http://decentius.hit.uib.no/lexin.html?ui-lang=nbo 0 Siter
Gjest tritrans Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 www.tritrans.net Forskrekket - Awed. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.