Gjest Hurlumheia Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Sikkert et teit spørsmål, men.... Jeg skal ta tog i morgen, fra en stasjon i Akershus som ikke har automat. Hvor kjøper man billett da? På toget? Går konduktørene rundt slik at jeg bare trenger å sette meg og vente eller må jeg lete dem fram før jeg finner meg en plass? Kan man betale med kort? Jeg skal inn til Oslo, vil enkeltbilletten også gjelde innenfor Oslo eller må jeg kjøpe en egen billett til Oslo? 0 Siter
Gjest Timiti Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Ja, du kan kjøpe på toget. Men pass på at du da ikke setter deg på vognene merket "Månedskort", for der kommer de ikke rundt og selger billetter og du risikerer å få bot om du setter deg der uten å ha månedskort. Billetten du kjøper på toget, gjelder bare for toget, og ikke på annen kollekttivtransport i byen. Da må du enten kjøpe enkeltbillett, dagskort, flexikort e.l. på automat, Narvesen, 7Eleven eller andre plasser som selger dette. 0 Siter
Gjest Hurlumheia Skrevet 28. mai 2007 Skrevet 28. mai 2007 Ja, du kan kjøpe på toget. Men pass på at du da ikke setter deg på vognene merket "Månedskort", for der kommer de ikke rundt og selger billetter og du risikerer å få bot om du setter deg der uten å ha månedskort. Billetten du kjøper på toget, gjelder bare for toget, og ikke på annen kollekttivtransport i byen. Da må du enten kjøpe enkeltbillett, dagskort, flexikort e.l. på automat, Narvesen, 7Eleven eller andre plasser som selger dette. Tusen takk for svar! Et lite spørsmål til: hva om jeg har billett på forhånd da, enten enkeltbillett eller f.eks. ukebillett, kan jeg da sitte i "kun månedskort"-vognene, eller er disse virkelig kun for månedskort? 0 Siter
Gjest Timiti Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 Tusen takk for svar! Et lite spørsmål til: hva om jeg har billett på forhånd da, enten enkeltbillett eller f.eks. ukebillett, kan jeg da sitte i "kun månedskort"-vognene, eller er disse virkelig kun for månedskort? Tror du kan sitte der om du har ukeskort, men du kan ikke sette deg i de vognene om du kun har enkelbillett eller t/r-billett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.