Gjest Mamma som ikke vet Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 Har en sønn på 15 år som fikk disse prøvesvarene Jernlager 17 TSH 15,1 TF 4 4,83 Altså lavt jernlager og forhøyet FT 4 Legen sier at dette ikke skal behandles og at det lave jernlagret og høye stoffskifte ikke har noen sammenheng. Noen med kunnskap og erfaring omkring dette ? 0 Siter
Jorunn Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Hvis det er rett det som står der og TSH er 15.1, er det absolutt god grunn til å sjekke stoffskiftet videre. Dessuten er det ikke høyt stoffskifte, men lavt og det burde vurderes sterkt å starte med behandling for dette. Lavt stoffskifte over lang tid er svært nedbrytendes for kroppen og det tar lang tid å få den opp til normalen igjen. Jeg ville fått tatt FriT4 og Anti-TPO prøver for å få et bedre overblikk over stoffskiftet. TSH bør ligge under 5, helst under 3.6 varierer litt etter labratorier. T4 har jeg ikke noe forhold til, da det ikke er en av stoffskifteprøvene jeg tar vanligvis. Hvis du får tatt FriT4, bør den ligge mellom 15 og 20. 0 Siter
Gjest Mamma som ikke vet Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Hvis det er rett det som står der og TSH er 15.1, er det absolutt god grunn til å sjekke stoffskiftet videre. Dessuten er det ikke høyt stoffskifte, men lavt og det burde vurderes sterkt å starte med behandling for dette. Lavt stoffskifte over lang tid er svært nedbrytendes for kroppen og det tar lang tid å få den opp til normalen igjen. Jeg ville fått tatt FriT4 og Anti-TPO prøver for å få et bedre overblikk over stoffskiftet. TSH bør ligge under 5, helst under 3.6 varierer litt etter labratorier. T4 har jeg ikke noe forhold til, da det ikke er en av stoffskifteprøvene jeg tar vanligvis. Hvis du får tatt FriT4, bør den ligge mellom 15 og 20. Jeg roter.TSH er på 4,83 OG DEN ANDRE PÅ 15,1................. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.