Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå ?

Anbefalte innlegg

Gjest Lesehesten meg
Skrevet

Jeg leser Honningtunger av Helene Uri

Gjest midia
Skrevet

Bokserien: Tre søstre holder jeg på med, har ikke lest på en stund nå for jeg sparer dem til sommerferien for da skal jeg kose meg med bok og musikk på ørene på solsenga ;)

Gjest prust
Skrevet

Akkurat nå leser jeg ikke noe. Holder på med Mankell-bøkene, og har lest

Morder uten ansikt

Hundene i Riga

Den hvite løvinnen

Silkeridderen

Tidligere har jeg lest Villspor, Brannmur og Før frosten - så nå lurer jeg på om jeg har lest alle Wallender-bøkene....? Noen som vet?

Jo forresten - jeg begynte visst på Nattsøsteren av Unni Lindell for et par uker siden, men kom aldri helt i gang med den. Er den verdt å lese?

Skrevet

Akkurat nå leser jeg Stardust av Neil Gaiman. Jeg har blitt avhengig av bøkene hans. I fjor var jeg avhengig av Murakami. Nå: Gaiman.

fru Burlefot
Skrevet

Sjur Gabriel av Amalie Skram, første bindet i bøkene om Hellemyrsfolket. Før det leste jeg Forrådt av samme forfatter, før det igjen Eremittkrepsene av Anne B. Ragde. Må ha litt forskjellig :)

Skrevet

Morder uten ansikt

Hundene i Riga

Den hvite løvinnen

Silkeridderen

Tidligere har jeg lest Villspor, Brannmur og Før frosten - så nå lurer jeg på om jeg har lest alle Wallender-bøkene....? Noen som vet?

Jo forresten - jeg begynte visst på Nattsøsteren av Unni Lindell for et par uker siden, men kom aldri helt i gang med den. Er den verdt å lese?

Nattsøsteren var spennende synes jeg, men Orkestergraven av samme forfatter kom jeg overhode ingen vei med og jeg vet om flere som mener det samme...

Gjest Timiti
Skrevet

Morder uten ansikt

Hundene i Riga

Den hvite løvinnen

Silkeridderen

Du har ikke lest "Ett skritt etter"? Det er den beste Wallander-boken, synes jeg. Ellers handler også Pyramiden og Den femte kvinnen om Wallander.

mariaflyfly
Skrevet

Nattsøsteren var spennende synes jeg, men Orkestergraven av samme forfatter kom jeg overhode ingen vei med og jeg vet om flere som mener det samme...

Jeg likte dem begge to, jeg! :)

Gjest prust
Skrevet

Du har ikke lest "Ett skritt etter"? Det er den beste Wallander-boken, synes jeg. Ellers handler også Pyramiden og Den femte kvinnen om Wallander.

Ja, Ett skritt etter, har jeg lest. Glemte den i stad. Veldig god bok, ja!

De to andre du nevnte, har jeg ikke lest. Da har jeg noe å glede meg til :-)

Skrevet

Presidentens valg av Anne holt. Har lest mange av bøkene hennes før, og samtlige er vel egentlig bedre enn denne... Blir aldri ferdig med den heller, siden jeg sovner hver gang jeg begynner å lese!

mvh

Skrevet

Akkurat nå leser jeg Stardust av Neil Gaiman. Jeg har blitt avhengig av bøkene hans. I fjor var jeg avhengig av Murakami. Nå: Gaiman.

Det er flere enn en Murakami :) Men forsåvidt, både Haruki Murakami og Ruy Murakami skriver like sære bøker..

Gjest Happiness
Skrevet

Presidentens valg av Anne holt. Har lest mange av bøkene hennes før, og samtlige er vel egentlig bedre enn denne... Blir aldri ferdig med den heller, siden jeg sovner hver gang jeg begynner å lese!

mvh

Uff, det var et dårlig tegn for meg. At de fleste andre bøkene hennes er bedre enn denne. Har ikke så stor sans for hennes bøker. Finn noe annet. Det er såå mye bra krim, mye bedre enn mange av våre norske kvinnelige etter min mening.

Gjest Happiness
Skrevet

Morder uten ansikt

Hundene i Riga

Den hvite løvinnen

Silkeridderen

Et steg etter er virkelig blant dem beste etter min smak. Men så var det den første av Mankell sine bøker jeg leste. Før frosten, er den på listen din?

Skrevet

Jeg er dypt inne i Stieg Larssons verden om dagen, og gleder meg til siste bok i trilogien kommer! Noen som vet når det er, forresten? Mener å ha hørt slutten av mai nemlig.

(For ordens skyld; jeg har da lest "Menn som hater kvinner" og "Jenta som lekte med ilden" de siste ukene. Begge bøkene er veldig gode, og anbefales absolutt!)

Gjest prust
Skrevet

Et steg etter er virkelig blant dem beste etter min smak. Men så var det den første av Mankell sine bøker jeg leste. Før frosten, er den på listen din?

Ja, har lest begge de to! Veldig gode de to! Fant ut av svarene her at det var to romaner jeg ikke hadde lest - den femte kvinnen og en til.

Likte forresten godt Danselærerens tilbakekomst - det var ikke om Wallander, men om Stefan - en yngre politimann som dukker opp seinere - tror kanskje det var i Før frosten.

Gjest prust
Skrevet

Ja, i kveld har jeg kommet litt videre med Nattsøsteren, og jeg fortsetter med den :-)

Er enig med deg at Orkestergraven ikke var noe særlig....

Gjest prust
Skrevet

Jeg likte dem begge to, jeg! :)

Jeg hadde vel litt for høye forventinger til Orkestergraven - syntes den hadde fått så mye publisitet - men den var ikke helt min stil.

Er spent på Nattsøsteren!

Gjest Happiness
Skrevet

Ja, har lest begge de to! Veldig gode de to! Fant ut av svarene her at det var to romaner jeg ikke hadde lest - den femte kvinnen og en til.

Likte forresten godt Danselærerens tilbakekomst - det var ikke om Wallander, men om Stefan - en yngre politimann som dukker opp seinere - tror kanskje det var i Før frosten.

Ja det var Før frosten. Da kan du kose deng med de siste. Som å møte en god gammel venn å lese Mankell, synes jeg.

Si fra hvis du vil ha krimtips?

Har lest så mye krim at det nesten er litt flaut, for å være helt ærlig:o)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg hadde vel litt for høye forventinger til Orkestergraven - syntes den hadde fått så mye publisitet - men den var ikke helt min stil.

Er spent på Nattsøsteren!

Nattsøsteren leste jeg på hyttetur, og klarte knapt å legge den fra meg. Jeg syntes den var kjempespennende. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...