Gå til innhold

vektreduksjon

Gjest barak

Anbefalte innlegg

Gjest barak

Har gått opp ca. 15 kg i vekt i løpet av de siste 5 årene, fått konstatert lavt stoffskifte og bruker Levaxsin. Har de siste årene hatt mye stress, både på jobb og privat, og ut ifra matinntak så burde vekten gått motsatt vei. Spiser 3-4 måltider pr. dag og helt vanlig kost, d.v.s knekkebrød med/ost til frokost og lunch + litt frukt, vanlig middag med lite poteter og mye grønsaker, bruker lite saus og bestandig uten mye fett. Kveldsmat består av enten en brødskive eller et knekkebrød/klibrød eller frukt. Drikker lite brus og eter minimalt med både sjokolade/kake og potetgull. Drikker litt rødvin fredag og lørdag. Trener 3 ganger pr. uke på treningssenter hvor jeg driver kondisjon/styrke + spinning. Veier nå 82 kg og er 168 høy og skjønner ikke hva mer jeg kan gjøre da jeg føler at jeg ikke har tid til å trene mer. Kan dette være hormonelt og eventuelt hvordan kan jeg finne ut om det er noe annet som gjør at jeg ikke går ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er viktig for deg å sjekke stoffskiftet ditt med jevne mellomrom. Det lave stoffskiftet og mye stress har nok gjort sitt til at du har lagt på deg de siste årene. Jeg tror det er viktig for deg fra nå av å fokusere på å sanere stresset ut av livet ditt. Foruten det lave stoffskiftet ditt som du får behandling for, kan nok andre hormoner enn stoffskiftehormonene være i ubalanse. Be derfor om å få en full blodprøvesjekk hos legen neste gang. Deretter foreslår jeg at du noterer hvor mye du spiser hver dag, og hvor mye du inntar av mat og drikke, og sammenligner matinntaket med energien du forbruker ved fysisk aktivitet. Etter en uke kan du ved hjelp av tabeller regne ut hvor mye du forbrenner ved fysisk aktivitet i forhold til det du tar inn av kalorier. Kan du ikke regne ut dette selv, eller du mangler tabeller, kan du få hjelp av oss.

Med hilsen dr Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...