Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det helt umulig uten å fjerne lakken først?

Skrevet

Du må trolig ha på en form for heftegrunning først. Kanskje pusse litt først også, spørs hvordan overflaten er. Hør i malingsbutikken, de pleier å være flinke til å gi råd.

Skrevet

Du må trolig ha på en form for heftegrunning først. Kanskje pusse litt først også, spørs hvordan overflaten er. Hør i malingsbutikken, de pleier å være flinke til å gi råd.

Takk for svar!

Skrevet

Da jeg skulle male på noen fliser (vet ikke om det regnes som lakk da), så måtte jeg først pusse med type sandpapir, før et strøk med grunning, så 2-3 lag med den nye fargen.

Skrevet

Da jeg skulle male på noen fliser (vet ikke om det regnes som lakk da), så måtte jeg først pusse med type sandpapir, før et strøk med grunning, så 2-3 lag med den nye fargen.

Takk for svar! Jeg er forberedt på at jeg kanskje må pusse med sandpapir først, men jeg håper jeg slipper å fjerne alt.

Skrevet

Trenger ikke fjerne lakken, men du må sørge for at underlaget hefter godt nok. Hvis du planlegger å male noe som utsettes for sterk slitasje, så hadde jeg både pusset over med sandpapir og brukt heftgrunn før dekkstrøkene.

Skrevet

Trenger ikke fjerne lakken, men du må sørge for at underlaget hefter godt nok. Hvis du planlegger å male noe som utsettes for sterk slitasje, så hadde jeg både pusset over med sandpapir og brukt heftgrunn før dekkstrøkene.

Takk for svar! Det er eventuelt en bokhylle som skal males.

Skrevet

Takk for svar! Det er eventuelt en bokhylle som skal males.

Da hadde jeg mattet ned raskt med litt sandpapir (det er ganske godt å jobbe med de myke pusseklossene man får kjøpt og som kan brukes flere ganger). Hvis du har lyst til å få et godt resultat, så hadde jeg brukt oljemaling til toppstrøkene og grunnet med heftgrunn.

(Jeg får lyst til å ta fatt på et eller annet oppussingsprosjekt når jeg skriver om dette, Kanskje jeg skal olje hagemøblene i morgen?)

mariaflyfly
Skrevet

Da hadde jeg mattet ned raskt med litt sandpapir (det er ganske godt å jobbe med de myke pusseklossene man får kjøpt og som kan brukes flere ganger). Hvis du har lyst til å få et godt resultat, så hadde jeg brukt oljemaling til toppstrøkene og grunnet med heftgrunn.

(Jeg får lyst til å ta fatt på et eller annet oppussingsprosjekt når jeg skriver om dette, Kanskje jeg skal olje hagemøblene i morgen?)

Jeg har noen hagemøbler du kan gå løs på...?

Skrevet

Jeg har noen hagemøbler du kan gå løs på...?

Kanskje hvis du oppnår 10 smilemerker...*s*

mariaflyfly
Skrevet

Kanskje hvis du oppnår 10 smilemerker...*s*

Jeg har da noen å gå på nå, har jeg ikke?

Skrevet

Jeg har da noen å gå på nå, har jeg ikke?

Du mangler fortsatt 8, gjør du ikke?

mariaflyfly
Skrevet

Du mangler fortsatt 8, gjør du ikke?

Neida, opplegget hos KH i forrige uke kvalifiserer til minst 3! Pluss de to i går.

Skrevet

Neida, opplegget hos KH i forrige uke kvalifiserer til minst 3! Pluss de to i går.

Ok, da sier vi at du er oppe i fem..*s*

mariaflyfly
Skrevet

Ok, da sier vi at du er oppe i fem..*s*

Strålende. Tror jeg.

Skrevet

Lakker du den nye sengebunnen jeg får i morgen med det samme ;o)

Skrevet

Lakker du den nye sengebunnen jeg får i morgen med det samme ;o)

Du har ikke nok smilefjes ennå, så du må nok finne en annen løsning ....

Skrevet

Du har ikke nok smilefjes ennå, så du må nok finne en annen løsning ....

Søren også.

Det var forresten 13 sider og nå er det 5 sider til så skylder jeg 93 kr.

Skrevet

Hvor mange toppstrøk bør jeg ta? To?

Gå i gang med hagemøblene du... :-)

Skrevet

Hvor mange toppstrøk bør jeg ta? To?

Gå i gang med hagemøblene du... :-)

Ja, du trenger to toppstrøk (også blir resultatet ekstra bra hvis du forsiktig matter ned med fint sandpapir mellom strøkene...)

I morgen skal jeg olje hagemøbler, for det blir fint vær til helgen:-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...