Gå til innhold

Fersk "alenemamma" søker ferieråd

Anbefalte innlegg

Gjest liten løve
Skrevet

Hvor mye penger kan du bruke på ferien? De har charterturer en uke til Hellas og Bulgaria for 800 pr person på uspesifisert hotell. Vell og merke før skoleferien.

Gjest Reiseløøf
Skrevet

Gøteborg feks. En hel dag (kanskje til og med to) kan brukes på Liseberg. Her er det mye å gjøre. Gøteborg har også badeland, akvarie med hai, krokodiller og diverse. Finnes mye rart her dere kan gjøre sammen. Dere kan bo på vandrehjem hvis økonomien ikke tillater hotell. Det er helt greit det. har gjort det mange ganger.

Gjest alenemamma
Skrevet

Du har rett i det at et opphold på et ikke altfor dyrt hotell noen få dager kunne vært noe.Vi trenger slett ikke noe ekstravagant.

Så lenge det er basseng og litt aktiviteter vi kunne drive med. Bor ganske sentralt i en av de større byene i landet.

Jeg har foreslått hytte på en campingplass, men det var han ikke med på så langt. Han tenker selvsagt på hva i huleste jeg og han skal finne på i tosomhet der. Uansett hvor godt forhold vi har. Jeg er jo tross alt bare en mamma, og venner er viktig når du er ti. Men jeg håper jo han skal treffe på noen barn. Han er ofte flink nok til å komme i kontakt med barn, men dette ser jo ikke han for seg slik på forhånd. Og da er det ikke lett for ham å føle seg motivert. Og det er jo et sjansespill uansett. Jeg kan jo ikke garantere at han finner noen "venner".

Jeg har ingen single venner å snakke om. I disse skilsmissetider er jeg den eneste som har skilt lag med min mann. Og jeg har vært gift i 15 år. Våre familievenner har derfor også vært gift lenge. Seriøst.(!) Ikke akkurat etter statistikken. Har en single venninne, men hun har et voksent barn.

Ellers er alle vi kjenner gift. Ganske utrolig egentlig, men slik er miljøet vi har vanket i.

Fristet til å sette inn en kontaktannonse for å få kontakt med noen som er i samme situasjon som meg, men det er jo ikke så lett. Er litt sjenert av meg når det gjelder slikt, og man vet jo aldri hva man treffer på...Det er jo på mange måter like vanskelig å finne en god venninne som en mann, spør du meg. Kjemien skal treffe også der. Men det hadde vært greit å være sammen med noen som hadde barn på samme alder. Ikke bare i sommerferien noen dager, men også i andre helger og ferier. Og bra for sønnen min å være i en setting hvor han ikke er det eneste skilsmissebarnet. Siden hele miljøet vårt er gjennomsyret av kjernefamilier.

Merkelig egentlig. Min single venninne har nesten ikke en venn som er gift. Ulike miljøer deluxe. Jeg har et kristent livssyn. Skilsmisseraten er muligens noe mindre i enkelte kristne miljøer? Ikke at jeg renner ned kirken akkurat. Jeg trives i ulike miljøer. Og kunne aldri levd mitt liv utelukkende innenfor et kirkelig miljø. Mange av dem er så hyggelige, men veldig skikkelige:o)

Ja, det ble noen digresjoner.

Vil så gjerne han skal ha det bra denne første sommeren.

Har ikke verdens beste fysiske helse selv, og det setter også noen begrensninger.

Setter pris på tips.

Hvis du bor i Oslo-området kan du gjerne sende meg en e-mail. Jeg er også alenemamma, men "by choice".

petronelle_norway krøllalfa hotmail.com

Gjest Happiness
Skrevet

Hvis du bor i Oslo-området kan du gjerne sende meg en e-mail. Jeg er også alenemamma, men "by choice".

petronelle_norway krøllalfa hotmail.com

Tusen hjertelig takk for tilbudet. Det var huggelig. Jeg bor dessverre et godt stykke fra Oslo.

Ellers skulle jeg tatt deg på ordet:o)

Vh

Gjest kvinne 46
Skrevet

Eg har eit hus du kan få låne gratis på ei øy på nordvestlandet :-) Ikkje langt frå Ålesund. Der er plass til mange, så det går å ta med seg venner. Elles skal dokke bli tatt godt vare på :-)

Gjest Happiness
Skrevet

Eg har eit hus du kan få låne gratis på ei øy på nordvestlandet :-) Ikkje langt frå Ålesund. Der er plass til mange, så det går å ta med seg venner. Elles skal dokke bli tatt godt vare på :-)

Hei du.

Har du mailadresse jeg kunne fått?

Ellers kan jeg prøve å lage meg en hotmail, men jeg vet ikke hvordan det gjøres ennå.

Kunne vært greit med en liten "prat".

Vh

Skrevet

Har ikke lest gjennom tråden (den er så laaaang), men ville tro at det hadde vært ok at minst en ferieuke ble brukt til deltagelse på en eller annen form for aktivitetsleir (fotball, ridning, tennis etc. ).

Gjest Happiness
Skrevet

Har ikke lest gjennom tråden (den er så laaaang), men ville tro at det hadde vært ok at minst en ferieuke ble brukt til deltagelse på en eller annen form for aktivitetsleir (fotball, ridning, tennis etc. ).

Ja jeg jobber med motiveringen.

Takk for råd.

Det blir sikkert en grei nok ferie i år også får vi tro:o)

Gjest kvinne 46
Skrevet

Hei du.

Har du mailadresse jeg kunne fått?

Ellers kan jeg prøve å lage meg en hotmail, men jeg vet ikke hvordan det gjøres ennå.

Kunne vært greit med en liten "prat".

Vh

Fekk gutane til å hjelpe meg å opprette ny hotmailadr.;( [email protected] )Du må få med det som er inni parentesen - ikkje berre det som blir blått. (kan meg ikkje med slike ting :-)) Så får vi sjå om det virker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...