Gå til innhold

Skade under foten

Gjest wilhelmsmyhr

Anbefalte innlegg

Gjest wilhelmsmyhr

Hei. Jeg er en 33 år gammel mann som jevnlig spiller fotball. I forrige uke spilte jeg kamp, og plutselig, mens jeg bare småjogget, hørte jeg en lyd som minnet om et strikk som brister. Jeg kjente smerte i under høyre fot, og merket raskt at jeg ikke hadde mer å gjøre på banen. Jeg forsøkte å løpe litt lett på sidelinjen, men kjente at det hogg når jeg tok i. I løpet av kvelden ble foten vondere, jeg klarte ikke å gå på den, så de neste dagene brukte jeg krykker. Nå, etter en uke går jeg relativt normalt, men jeg kjenner fremdeles en liten smerte ved normal gange. Dersom jeg forsøker å løpe, kommer dette hogget tilbake. Smerten er lokalisert under foten, rett ved der hælen starter. Smerteområdet er ca 3 cm i bredde og går omtrent en cm mot midten av fotens underside. Jeg har vært i kontakt med lege, men hun kunne egentlig ikke gi meg noe godt svar på hva det var og hvor lang tid det tok før dette ville leges. Jeg vurderer å oppsøke fysioterapeut, men det hadde vært interessant å høre hva en ekspert sier om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

De symptomene du beskriver tyder på at det er en ruptur i festet av seneviften som går fra hælbenet frem til tærne, Har dette skjedd vil du merke at fotbuen har sunket sammen. Det vil du se når du med fuktig fot tråkker ned på badegulvet.

Dette hender særlig når man har en høy (og spenstig) fotbue .

Det gror brukbart på 4-5 uker og det vil bli en god bruksfot igjen, selv om fotbuen blir flatere. Tren nå alterantivt og spar den skadde foten mest mulig.

Er du i den minste tvil om min beskrivelse ikke "rimer" med din opplevelse av skaden, kontakt legen din.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...