Gå til innhold

Journaltilgang

Anbefalte innlegg

Gjest Cereals
Skrevet

Hei.

Jeg lurer på hvor stor tilgang til journalen din de som sitter i resepsjonen på somatiske poliklinikker har?

Vil de kunne se hvilke diagnoser du har?

Gjest journal
Skrevet

De må forholde seg til diagnosen din fordi de registrerer mht regningene for dine besøk på poliklinikken. Legen skriver gjerne diagnosen din på "regningsarket". De har tilgang til journaler også - men leser neppe. Så lenge de ikke er i behandlingsteamet ditt - skal de ikke lese selve journalen din.

Gjest Cereals
Skrevet

De må forholde seg til diagnosen din fordi de registrerer mht regningene for dine besøk på poliklinikken. Legen skriver gjerne diagnosen din på "regningsarket". De har tilgang til journaler også - men leser neppe. Så lenge de ikke er i behandlingsteamet ditt - skal de ikke lese selve journalen din.

Søren tippe.

Jobber noen på legekontoret mitt som jeg syns er helt fabelaktig flott. Må anstrenge meg for å ikke glane, hehe.

Men da har jo personen sett hvilke feil jeg lider av, og da er det ikke noe håp der i gården :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...