Gå til innhold

Nerveskade etter fjerning av visdomstann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig trukket en visdomstann i underkjeven, jeg har nå fått alveolitt (dry socket), dette behandles med antibiotika, men det værste er at jeg har blitt følelsesløs (nummen) i halvparten av underleppa og haka etter inngrepet. Har bankende smerte og hevelse. Er det noen som har opplevd noe lignende ? Hilsen fortvilet og uheldig ...

Skrevet

Jeg har ei venninne som fikk akkurat det samme som du beskriver. Etter et halvt år så hadde hun fremdeles den nummenhetsfølelsen, og kanskje enda lengre.....

Skrevet

Jeg har ei venninne som fikk akkurat det samme som du beskriver. Etter et halvt år så hadde hun fremdeles den nummenhetsfølelsen, og kanskje enda lengre.....

Takk for svaret. Vet du om venninen din ble kvitt nummenheten helt ?

Skrevet

Takk for svaret. Vet du om venninen din ble kvitt nummenheten helt ?

Jeg skal huske på å spørre om det. Når man har hatt noe lenge så glemmer man bort å snakke om det på en måte.

Skrevet

Jeg skal huske på å spørre om det. Når man har hatt noe lenge så glemmer man bort å snakke om det på en måte.

Ja, det er sant! Flått. På forhånd tusen takk!

Gjest Det lurar jag på
Skrevet

Ja, det er sant! Flått. På forhånd tusen takk!

Hva har flått med dette å gjøre?

Skrevet

Gi det litt tid. Det er nok en god del hevelse der som trykker på nerven og gjør at du blir nummen. Mest sannsynlig blir det helt bra når hevelsen går ned. Jeg var også ganske nummen etterpå. Husker ikke hvor lang tid det tok før det gikk over.

Skrevet

Hva har flått med dette å gjøre?

Tenker du på dyret flått ? Huuum! Mulig en liten skrivefeil...

Skrevet

Gi det litt tid. Det er nok en god del hevelse der som trykker på nerven og gjør at du blir nummen. Mest sannsynlig blir det helt bra når hevelsen går ned. Jeg var også ganske nummen etterpå. Husker ikke hvor lang tid det tok før det gikk over.

Tusen takk for oppløftende svar, jeg håper du har rett.

Skrevet

Tusen takk for svaret jeg håper det bedrer seg som du sier.

Skrevet

Var og opererte ut visdomstann for noen mnd siden selv. Tanna mi lå oppå nerven og kirurgen sa at det var store sjanser for at man ble følelsesløs i hake, munn etterpå. Han forklarte meg at dette kunne vedvare i alt fra en uke til noen mnd - men at det ble bra igjen. Jeg hadde en ekkel følelsesløs hake og leppe i et par mnd iallefall - men det er helt bra igjen nå :)

Håper det går over hos deg også snart!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...