Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne saken begynner faktisk å irritere meg litt... Hva er så spesielt med akkurat denne jenta som gjør at oppmerksomheten holder seg over så lang tid?? I dag skal foreldrene møte paven, og de ville ha en Europa-turné for å sørge for at interessen ikke ga seg (!) Joda, jeg skjønner at foreldrene er desperate, men at media dytter så oppunder dette, er for meg uforståelig med tanke på alle de barna som per i dag er savnet - hvorfor er der viktigere å jobbe med denne saken??

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Luska

8

• Bookworm

8

• Sofline

6

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest mandolina
Skrevet

Foreldrene må være veldig mediekåte.

Det hjelper da ikke datteren at de reiser Europa rundt på turne.

Hilsen

Skrevet

Det er foreldrene som sørger for at saken blir holdt varm i media, ved å stadig finne på nye ting. Jeg må si jeg skjønner dem veldig godt. Det er ikke til å leve med å ikke få noe svar på hva som har skjedd den lille jenta.

Javisst er det mange andre barn som burde ha fått samme oppmerksomheten, men det er ikke foreledrene til Madeleine sin skyld.

De gjør selvfølgelig hva de kan for å finne ut hva som har skjedd med deres egen datter.

Da bruker de media for alt det er verdt. Det er forståelig.

Ville ikke du også ha gjort det?

Skrevet

Her er det snakk om foreldre som har såpass med ressurser og et nettverk rundt seg at det gjør det mulig å opprettholde interessen både i media og blant folk ellers. Er det noe jeg forstår her i verden, er det nettopp at disse foreldrene gjør ALT som er mulig for å få tilbake datteren sin. Det er umulig for oss andre å sette oss inn i deres desperate situasjon.

Jeg syns ikke det er på sin plass å "rakke ned" på denne kampanjen som nå foregår, fordi andre savnede barn ikke får like stor oppmerksomhet. Tror du ikke alle foreldre til savnede barn ville gjort det samme som Madeleine sine foreldre, hadde de bare vært like sterke og hatt samme tilgang på ressurser som de har? Selvølgelig er alle savnede barn like viktige, men jeg syns det blir feil nå, mens etterforskningen i denne saken fortsatt pågår for fullt, å kritisere "hysteriet" rundt dette. Andre savnede barn blir fortsatt lett etter selv om det nå er Madeleine vi hører mest om.

Det er altså ikke det at denne jenta er "viktigere" enn andre savnede barn, men det er snakk om full utnyttelse av alle muligheter som finnes, og hvem kan klandre foreldrene for det?

Skrevet

Hilsen

"Det hjelper da ikke datteren at de reiser Europa rundt på turne"

Det vet man ikke og de vil selvsagt forsøke alt.

Hvis de får slippe til i media, sørger de for å holde saken varm og det kan hjelpe.

Gjest mandolina
Skrevet

"Det hjelper da ikke datteren at de reiser Europa rundt på turne"

Det vet man ikke og de vil selvsagt forsøke alt.

Hvis de får slippe til i media, sørger de for å holde saken varm og det kan hjelpe.

Hjelpe på hva?

Hilsen

Gjest sola mi
Skrevet

Både luska og wita skriver slik som jeg også mener.

Til dere som mener noe annet må være uten empati for medmennesker.

Jeg tror også at saker som dette vil hjelpe andre savnede barn på sikt nettopp fordi folk blir så oppmerksomme på omgivelsene sine og legge merke til om noe er unormalt i nærheten. Hvis flere ville ha brydd seg med å si ifra når noe merkelig foregår så ville kanskje flere barn bli funnet i verden! Og for ikke å snakke om barn som blir mishandlet innen familien. I norge er vi obs på slike ting mer enn hva mange i det store utland er.

Så denne situasjonen kan kanskje hjelpe til med at et annet barn blir hjulpet eller funnet en annen gang. Og i tillegg tror jeg det kan virke prevantivt mot at andre gærne folk kidnapper et annet barn, nettopp fordi de kan bli ettersøkt over hele europa!

Gjest mandolina
Skrevet

Både luska og wita skriver slik som jeg også mener.

Til dere som mener noe annet må være uten empati for medmennesker.

Jeg tror også at saker som dette vil hjelpe andre savnede barn på sikt nettopp fordi folk blir så oppmerksomme på omgivelsene sine og legge merke til om noe er unormalt i nærheten. Hvis flere ville ha brydd seg med å si ifra når noe merkelig foregår så ville kanskje flere barn bli funnet i verden! Og for ikke å snakke om barn som blir mishandlet innen familien. I norge er vi obs på slike ting mer enn hva mange i det store utland er.

Så denne situasjonen kan kanskje hjelpe til med at et annet barn blir hjulpet eller funnet en annen gang. Og i tillegg tror jeg det kan virke prevantivt mot at andre gærne folk kidnapper et annet barn, nettopp fordi de kan bli ettersøkt over hele europa!

Empati kan en vel godt føle for foreldre som har fått et lite sjarmerende barn kidnappet, selvom en ikke mener at det er riktig å være så mediekåte og reiselystne, når en har opplevd en så stor tragedie i livet sitt.

Hilsen

Skrevet

Hjelpe på hva?

Hilsen

Skjønner du ikke det?

Hvis de får oppmerksomhet på Tv, henger opp plakater osv osv, sørger man for at folk ikke glemmer Madeleine.

Jeg tar selv en ekstra titt på jenter som ligner. Vet at jeg høres sprø ut og at sjangsen for meg å finne henne nærmest er lik null. Samtidig håper jeg at andre er like sprø som meg.

Hvis saken slukner i media, vil vi raskt glemme henne desverre.

Skrevet

Hjelpe på hva?

Hilsen

At folk fortsatt er oppmerksomme på saken, følger med, og kanskje oppdager viktige spor...

Skrevet

Hilsen

Jeg syns også det er rart at foreldrene orker alt de gjør, i den situasjonen de er i nå. Jeg ser ikke for meg at jeg ville vært så sterk i deres situasjon. Men hva vet vi, som ikke har opplevd dette? Kanskje hadde vi også vært sterke nok til å stå på slik som de gjør...

Gjest mandolina
Skrevet

Skjønner du ikke det?

Hvis de får oppmerksomhet på Tv, henger opp plakater osv osv, sørger man for at folk ikke glemmer Madeleine.

Jeg tar selv en ekstra titt på jenter som ligner. Vet at jeg høres sprø ut og at sjangsen for meg å finne henne nærmest er lik null. Samtidig håper jeg at andre er like sprø som meg.

Jeg skjønner at det kan være bra at oppmerksomheten blir holdt ved like i Portugal, for at politiet ikke skal legge bort saken, men hva vi her i Norge kan gjøre med hele den triste affæren er lite.

Jeg tror at alle foreldre vil være mer varsomme med at forlate sovende barn i ukjente hotellrom for framtiden, til det har saken vakt nok oppmerksomhet.

At vi hver dag skal se bilder av foreldrene på turnè rundt i land, som ikke har noe med saken å gjøre, er for meg et PR-jippo.

Hilsen

Gjest tafts
Skrevet

Jeg begynner å tro at det hele er iscenesatt, jeg! Det er ikke måte på hvor mye mediaoppmerksomhet de vil ha og får. Hvordan kan en fremmed ha tatt et barn uten at barnet ga lyd fra seg? Og de skal møte paven!

Gjest mandolina
Skrevet

At folk fortsatt er oppmerksomme på saken, følger med, og kanskje oppdager viktige spor...

Ja, for folk i Portugal så, da kan oppmerksomhet være viktig, men hva vi her i Norge kan finne av viktige spor er forsvinnende lite.

Hilsen

Skrevet

Empati kan en vel godt føle for foreldre som har fått et lite sjarmerende barn kidnappet, selvom en ikke mener at det er riktig å være så mediekåte og reiselystne, når en har opplevd en så stor tragedie i livet sitt.

Hilsen

En 4-åring er en 4 åring og når man tenker på hvordan dette barnet har det (hvis det lever), er utseendet helt uten betydning. Det er oppmerksomheten denne saken får, som gjør at vi tenker mye på den.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg syns også det er rart at foreldrene orker alt de gjør, i den situasjonen de er i nå. Jeg ser ikke for meg at jeg ville vært så sterk i deres situasjon. Men hva vet vi, som ikke har opplevd dette? Kanskje hadde vi også vært sterke nok til å stå på slik som de gjør...

Kan jo hende det er bedre å drive på med noe, holde seg i aktivitet med å prøve å finne jenta. Framfor å bli sittende hjemme og vente, det er kanskje værre å holde ut? De prøver jo i det minste nå.

Gjest tafts
Skrevet

Skjønner du ikke det?

Det virker omvendt på meg. Hver gang jeg ser en overskrift med Madeleine i så hopper jeg over, fordi jeg er lei.

Skrevet

Jeg begynner å tro at det hele er iscenesatt, jeg! Det er ikke måte på hvor mye mediaoppmerksomhet de vil ha og får. Hvordan kan en fremmed ha tatt et barn uten at barnet ga lyd fra seg? Og de skal møte paven!

"uten at barnet ga lyd fra seg?"

Det er fullt mulig at en forrvirret og trøtt 4-åring ikke ga lyd fra seg på natten. Hun forsto nok ikke hva som ventet henne.

Skrevet

Ja, for folk i Portugal så, da kan oppmerksomhet være viktig, men hva vi her i Norge kan finne av viktige spor er forsvinnende lite.

Hilsen

Det kan være at noen fra Norge ferierer i land som f. eks. Portugal eller andre land det kan være mulig jenta er fraktet til. Da er det jo greit om saken har vært bra belyst også i Norge slik at man kanskje er ekstra oppmerksomme.

Skrevet

Kan jo hende det er bedre å drive på med noe, holde seg i aktivitet med å prøve å finne jenta. Framfor å bli sittende hjemme og vente, det er kanskje værre å holde ut? De prøver jo i det minste nå.

Ja, enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...