Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker omvendt på meg. Hver gang jeg ser en overskrift med Madeleine i så hopper jeg over, fordi jeg er lei.

Det har du selvsagt lov til, men jeg håper og tror det er mange flere som tenker som meg.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Luska

8

• Bookworm

8

• Sofline

6

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, for folk i Portugal så, da kan oppmerksomhet være viktig, men hva vi her i Norge kan finne av viktige spor er forsvinnende lite.

Hilsen

"Ja, for folk i Portugal så, da kan oppmerksomhet være viktig, men hva vi her i Norge kan finne av viktige spor er forsvinnende lite"

Mulig hun ble sett i Marokko flere dager etter forsvinningen. Hun kan være hvor som helst nå.

Skrevet

Jeg syns også det er rart at foreldrene orker alt de gjør, i den situasjonen de er i nå. Jeg ser ikke for meg at jeg ville vært så sterk i deres situasjon. Men hva vet vi, som ikke har opplevd dette? Kanskje hadde vi også vært sterke nok til å stå på slik som de gjør...

Det er vel et lite tankekors at de er så sterke kanskje, enig med en annen person her som sa at hele greie virker iscenesatt.....

Skrevet

Skjønner du ikke det?

Hvis de får oppmerksomhet på Tv, henger opp plakater osv osv, sørger man for at folk ikke glemmer Madeleine.

Jeg tar selv en ekstra titt på jenter som ligner. Vet at jeg høres sprø ut og at sjangsen for meg å finne henne nærmest er lik null. Samtidig håper jeg at andre er like sprø som meg.

Hvis saken slukner i media, vil vi raskt glemme henne desverre.

Jada, jeg sier ikke at det ikke er viktig å finne denne jenta her, jeg sammenligner med alle de andre tusenvis av barn som vi ikke vet hvordan ser ut, som er savnet, og som foreldrene sikker også mer enn gjerne vil ha hjem igjen... Det er DET som er poenget mitt - ikke at vi ikke skal se etter Madeleine...

Gjest tafts
Skrevet

Både luska og wita skriver slik som jeg også mener.

Til dere som mener noe annet må være uten empati for medmennesker.

Jeg tror også at saker som dette vil hjelpe andre savnede barn på sikt nettopp fordi folk blir så oppmerksomme på omgivelsene sine og legge merke til om noe er unormalt i nærheten. Hvis flere ville ha brydd seg med å si ifra når noe merkelig foregår så ville kanskje flere barn bli funnet i verden! Og for ikke å snakke om barn som blir mishandlet innen familien. I norge er vi obs på slike ting mer enn hva mange i det store utland er.

Så denne situasjonen kan kanskje hjelpe til med at et annet barn blir hjulpet eller funnet en annen gang. Og i tillegg tror jeg det kan virke prevantivt mot at andre gærne folk kidnapper et annet barn, nettopp fordi de kan bli ettersøkt over hele europa!

Denne saken tar så mye oppmerksomhet at andre forsvunnede barn blir glemt pga stakkars Madeleine, eller rettere sagt foreldrene hennes. Jeg kom til å tenke på Baneheia-saken. Det var mye mediaoppmerksomhet rundt saken, men i stedet for å ha "promotour" rundt i Norges land startet moren til den ene jenta Stine Sofie-stiftelsen og skapte en "positiv" oppmerksomhet rundt andre barn, ikke bare hennes eget. Media virket mer saklig (som jeg husker det) den gangen. Når det blir for mye "Se og Hør-nyheter" av en barneforsvinningssak har det gått for langt.

Skrevet

Det er vel et lite tankekors at de er så sterke kanskje, enig med en annen person her som sa at hele greie virker iscenesatt.....

Hva tror du da? At de har gjemt ungen selv? Eller at ungen ikke finnes? At de bare har funnet opp ungen for å iscenesette en slik sak?

Selvsagt fins det foreldre som tar sine egne barn av dage for så å melde de savnet, men jeg tviler veldig på at det er tilfellet her...

Skrevet

Denne saken tar så mye oppmerksomhet at andre forsvunnede barn blir glemt pga stakkars Madeleine, eller rettere sagt foreldrene hennes. Jeg kom til å tenke på Baneheia-saken. Det var mye mediaoppmerksomhet rundt saken, men i stedet for å ha "promotour" rundt i Norges land startet moren til den ene jenta Stine Sofie-stiftelsen og skapte en "positiv" oppmerksomhet rundt andre barn, ikke bare hennes eget. Media virket mer saklig (som jeg husker det) den gangen. Når det blir for mye "Se og Hør-nyheter" av en barneforsvinningssak har det gått for langt.

Ja, moren til den ene jenta i Baneheia-saken startet en stiftelse i etterkant av saken. Men hun gjorde ikke det mens etterforskningen pågikk.

For alt vi vet, kan det vel hende at foreldrene til Madeleine også på sikt kommer til å gjøre noe lignende, uansett utfall i saken...

Skrevet

Jada, jeg sier ikke at det ikke er viktig å finne denne jenta her, jeg sammenligner med alle de andre tusenvis av barn som vi ikke vet hvordan ser ut, som er savnet, og som foreldrene sikker også mer enn gjerne vil ha hjem igjen... Det er DET som er poenget mitt - ikke at vi ikke skal se etter Madeleine...

Og poenget mitt er at Madeleine er "heldig" som har foreldre som står på og gjør alt i sin makt for å finne henne, og som har klart å holde media interessert i den utstrekning de fortsatt gjør.

Foreldrene til mange av de andre, savnede barna har ikke hatt ressurser eller muligheter til å gjøre det samme.

Det er den eneste forskjellen. At denne saken får så mye oppmerksomhet må vi da virkelig bare se på som positivt. Kan ikke skjønne at noen kan mene noe annet.

Gjest Landslagslege for det engelske fotball laget
Skrevet

Faren til Madeilene er lege/ eller har vært landslaglege for det engelske fotballlandslage. det er derfor så mange profilerte folk har sagt ditt og datt. det er alltid en fordel å kjenne en hel masse folk, da er det ikke så lett å bli glemt. Foreldrene trykker på de knapper som er mulig, jeg ville nok ha gjort det samme selv. Synd for de som ikke kjenner noen, som kjenner noen osv. osv. Slike er nå engang livet.

Skrevet

Men for Madeleines foreldre er Madeleine helt spesiell og viktigere enn alle andre barn. Slik er vi skrudd sammen. Derfor helt forståelig at de utnytter media.

At du blir irritert og lei, må du bare leve med.

Det er andre som har det verre enn deg.

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke at de tror at det skal hjelpe at en gammel gubbe "velsigner" et bilde av ungen. Sorry. Ikke tror jeg de finner henne i live heller, i alle fall vil hun da være svært ødelagt psykisk.

Skrevet

Hva tror du da? At de har gjemt ungen selv? Eller at ungen ikke finnes? At de bare har funnet opp ungen for å iscenesette en slik sak?

Selvsagt fins det foreldre som tar sine egne barn av dage for så å melde de savnet, men jeg tviler veldig på at det er tilfellet her...

Det er ikke lenge siden det hendte i Sverige da... Jeg sier ikke at Maddes foreldre har gjort det, men tanken har vel streifet flere enn meg tydeligvis...

Skrevet

Men man kan aldri vite - gale mennesker går sjelden med plakater på seg om at de er gale - de ser ut akkurat som deg og meg - og disse kan like gjerne være det som hvem som helst andre...

Skrevet

Men for Madeleines foreldre er Madeleine helt spesiell og viktigere enn alle andre barn. Slik er vi skrudd sammen. Derfor helt forståelig at de utnytter media.

At du blir irritert og lei, må du bare leve med.

Det er andre som har det verre enn deg.

Øh, ja nå var det vel ikke medlidenhet med MEG jeg var ute etter heller da,, kjære deg - hold deg til saken da...

Skrevet

Og poenget mitt er at Madeleine er "heldig" som har foreldre som står på og gjør alt i sin makt for å finne henne, og som har klart å holde media interessert i den utstrekning de fortsatt gjør.

Foreldrene til mange av de andre, savnede barna har ikke hatt ressurser eller muligheter til å gjøre det samme.

Det er den eneste forskjellen. At denne saken får så mye oppmerksomhet må vi da virkelig bare se på som positivt. Kan ikke skjønne at noen kan mene noe annet.

Du klarer bare ikke å se poenget mitt du - eller bare velger du å ikke gjøre det?

Skrevet

Jeg undrer meg over det samme. Hvorfor er hun så mye viktigere enn de andre barna som er forsvunnet?

Skrevet

Her er det snakk om foreldre som har såpass med ressurser og et nettverk rundt seg at det gjør det mulig å opprettholde interessen både i media og blant folk ellers. Er det noe jeg forstår her i verden, er det nettopp at disse foreldrene gjør ALT som er mulig for å få tilbake datteren sin. Det er umulig for oss andre å sette oss inn i deres desperate situasjon.

Jeg syns ikke det er på sin plass å "rakke ned" på denne kampanjen som nå foregår, fordi andre savnede barn ikke får like stor oppmerksomhet. Tror du ikke alle foreldre til savnede barn ville gjort det samme som Madeleine sine foreldre, hadde de bare vært like sterke og hatt samme tilgang på ressurser som de har? Selvølgelig er alle savnede barn like viktige, men jeg syns det blir feil nå, mens etterforskningen i denne saken fortsatt pågår for fullt, å kritisere "hysteriet" rundt dette. Andre savnede barn blir fortsatt lett etter selv om det nå er Madeleine vi hører mest om.

Det er altså ikke det at denne jenta er "viktigere" enn andre savnede barn, men det er snakk om full utnyttelse av alle muligheter som finnes, og hvem kan klandre foreldrene for det?

Det er vel ingen som klandrer foreldrene, men media. De har også ressursser til å dekke andre saker hvor foreldrene ikke har like mange tråder å trekke i.

Skrevet

Ja, for folk i Portugal så, da kan oppmerksomhet være viktig, men hva vi her i Norge kan finne av viktige spor er forsvinnende lite.

Hilsen

Ikke nødvendigvis. Hvis nå kidnapperne skulle ha tatt henne med til Norge. Men sannsynligvis er hun langt unna Europa eller holdes skjult hvis hun er her pga. all medieoppmerksomheten.

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke at de tror at det skal hjelpe at en gammel gubbe "velsigner" et bilde av ungen. Sorry. Ikke tror jeg de finner henne i live heller, i alle fall vil hun da være svært ødelagt psykisk.

Det å møte Paven gir stor oppmerksomhet i media. I noen land kanskje mer enn i Norge. Og all slik oppmerksom er bedre enn ingen oppmerksomhet. Det at paven ber for dem betyr ingenting, men oppmerksomheten kan bety noe. Det kan nå ut til flere land.

Det viktigste for dem nå er nok at saken ikke dør ut i folk`s bevissthet og da må de finne på stadig nye ting.

Skrevet

Du klarer bare ikke å se poenget mitt du - eller bare velger du å ikke gjøre det?

Kanskje du skulle uttrykt deg litt annerledes bare?

Du sier at saken irriterer deg og spør om hvorfor jenta er så spesiell.

Kanskje du ikke mener det slik?

Det fint at saken får mye oppmerksomhet, men irriterende at andre barn ikke får samme oppmerksomhet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...