Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest tippsi
Skrevet

Denne saken tar så mye oppmerksomhet at andre forsvunnede barn blir glemt pga stakkars Madeleine, eller rettere sagt foreldrene hennes. Jeg kom til å tenke på Baneheia-saken. Det var mye mediaoppmerksomhet rundt saken, men i stedet for å ha "promotour" rundt i Norges land startet moren til den ene jenta Stine Sofie-stiftelsen og skapte en "positiv" oppmerksomhet rundt andre barn, ikke bare hennes eget. Media virket mer saklig (som jeg husker det) den gangen. Når det blir for mye "Se og Hør-nyheter" av en barneforsvinningssak har det gått for langt.

Da må jeg spørre deg; Hvor mye tid brukte du på å tenke på andre forsvunne barn før Madeleine ble borte? Akkurat.

Det er ikke sånn at hun tar bort plass i media fra andre barn som er blitt borte. Tvert imot tror jeg det kan være en påminnelse om at det er andre som er savnet, og ikke minst en advarsel til potensielle kidnappere og pedofile.

Når det er sagt, er det merkelig at det går an å irritere seg over en slik sak - en fireåring er borte og foreldrene er forferdelig fortvilet. Selv kan jeg ikke gjøre annet enn å føle med dem, uansett hvor mange artikler det måtte skrives om saken.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Luska

8

• Bookworm

8

• Sofline

6

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest tippsi
Skrevet

Jada, jeg sier ikke at det ikke er viktig å finne denne jenta her, jeg sammenligner med alle de andre tusenvis av barn som vi ikke vet hvordan ser ut, som er savnet, og som foreldrene sikker også mer enn gjerne vil ha hjem igjen... Det er DET som er poenget mitt - ikke at vi ikke skal se etter Madeleine...

Hjelper det disse tusenvis av barna at det IKKE skrives mer om Madeleine da? Nei.

Gjest JuliaS
Skrevet

Det å møte Paven gir stor oppmerksomhet i media. I noen land kanskje mer enn i Norge. Og all slik oppmerksom er bedre enn ingen oppmerksomhet. Det at paven ber for dem betyr ingenting, men oppmerksomheten kan bety noe. Det kan nå ut til flere land.

Det viktigste for dem nå er nok at saken ikke dør ut i folk`s bevissthet og da må de finne på stadig nye ting.

Det må da være at den bare "dør ut" enn at folk blir møkka lei hele greia...

Skrevet

Det må da være at den bare "dør ut" enn at folk blir møkka lei hele greia...

Tror du foreldrene hennes tenker slik?

At folk blir lei av dem?

Huff, blir overrasket og litt trist over at så mange ser ut til å tenke slik.

Gjest JuliaS
Skrevet

At folk blir lei av dem?

Jeg har like stor medfølelse for dem som for en måned siden.

Men... det nytter ikke at man leser side opp og side ned om jenta. Det er jo heller ikke noe nytt i saken. Bare det samme gamle. Slik som her om dagen.. Foreldrene stilte opp i media og sa at de alltid ville ha skyldfølelse. Hallo?? SELVFØLGELIG har de det.

Jeg bryr meg om at jenta blir funnet eller ikke. Jeg driter faktisk i om de besøker paven, lager sang om henne e.l. De har snudd dette til et mediesirkus der DE nå er hovedpersonene, og ikke lenger den lille jenta.

Gjest tafts
Skrevet

At folk blir lei av dem?

Er det ikke det samme som skjer med "sultne barn i Afrika" og konflikten i Israel? Og bombinger i Irak? Det skjer "hele tiden" og til slutt blir vi immune.

Skrevet

Er det ikke det samme som skjer med "sultne barn i Afrika" og konflikten i Israel? Og bombinger i Irak? Det skjer "hele tiden" og til slutt blir vi immune.

Det hadde ihverfall ikke hjulpet de sultne barna i Afrika om vi ikke visste om dem.

Skrevet

Jeg har like stor medfølelse for dem som for en måned siden.

Men... det nytter ikke at man leser side opp og side ned om jenta. Det er jo heller ikke noe nytt i saken. Bare det samme gamle. Slik som her om dagen.. Foreldrene stilte opp i media og sa at de alltid ville ha skyldfølelse. Hallo?? SELVFØLGELIG har de det.

Jeg bryr meg om at jenta blir funnet eller ikke. Jeg driter faktisk i om de besøker paven, lager sang om henne e.l. De har snudd dette til et mediesirkus der DE nå er hovedpersonene, og ikke lenger den lille jenta.

"Jeg har like stor medfølelse for dem som for en måned siden"

Hvis saken sluknet i media etter noen dager, hadde du muligens glemt dem nå.

"Men... det nytter ikke at man leser side opp og side ned om jenta"

Kanskje nytter det ikke. Men det nytter ihvertfall ingenting om ikke noe blir gjort.

Nå jobber foreldrene aktivt for å holde saken varm i flere land og i folks bevissthet.

For det første er det viktig for dem selv og vite at de gjør noe. Det er viktig for dem å ha troen på at det kan hjelpe. Skal de bare sette seg ned å gi opp? Som foreldre har man ikke lov å gi opp. Ihverfall ikke etter en knapp måned.Det er muligheter for at hun fremdeles lever.

De tar en risiko ved å gå så massivt ut. Det kan hende de setter Madeleines liv i fare.Kanskje holdes hun innesperret? Men hva slags valg har de egentlig?

Kanskje hadde det beste vært og ventet litt. Latt politiet jobbe i fred og gjerningsmannen/kvinnen trygg nok til å bevege seg med Madeleine utendørs.

Men jeg skjønner desperasjonen og utålmodigheten.

Mary Poppins
Skrevet

At folk blir lei av dem?

Det gjør virkelig jeg og.. denne tråden sjokkerer meg.

Skrevet

""hvorfor er der viktigere å jobbe med denne saken?? ""

Jeg tror bare de utnytter og benytter seg av muligheten til å få hjelp. Det ville jeg også gjort. De foreldrene har en egen sak, og de ville nok ønsket at alle fikk gjøre det slik. Men jeg savner ei liste eller en bilde serie av andre savnede barn i disse tider ja... Kanskje kommer den....

Gjest The suny;)
Skrevet

""hvorfor er der viktigere å jobbe med denne saken?? ""

Jeg tror bare de utnytter og benytter seg av muligheten til å få hjelp. Det ville jeg også gjort. De foreldrene har en egen sak, og de ville nok ønsket at alle fikk gjøre det slik. Men jeg savner ei liste eller en bilde serie av andre savnede barn i disse tider ja... Kanskje kommer den....

Have you time to talk on MSN?

Skrevet

Det gjør virkelig jeg og.. denne tråden sjokkerer meg.

Ja, meg også.

Det virker ikke så alle fullt ut greier å sette seg helt inn i situasjonen til foreldrene.

Jeg prøver å gjøre det. Har jo barn selv og synes foreldrene til Madeleine gjør det eneste riktige. De fortjener ikke mistenkeliggjøringen og bekymringen for at folk skal bli lei av dem.

Gjest annlovinda
Skrevet

At folk blir lei av dem?

Du er ikke alene over å bli overrasket over disse holdningene.

Blir veldig overrasket over denne tråden.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg begynner å tro at det hele er iscenesatt, jeg! Det er ikke måte på hvor mye mediaoppmerksomhet de vil ha og får. Hvordan kan en fremmed ha tatt et barn uten at barnet ga lyd fra seg? Og de skal møte paven!

5-åringen her i huset kan du lempe rundt omkring når han sover uten at han så mye som gir en liten lyd fra seg.

Skrevet

Have you time to talk on MSN?

Hei" Yes I`m there ;)

Skrevet

Du er ikke alene over å bli overrasket over disse holdningene.

Blir veldig overrasket over denne tråden.

Ja, mye kvalme holdninger her. Klart Madeleine er viktigst i verden for sine foreldre, det skulle bare mangle om de ikke takket ja til tilbud de får! De er jo sjeleglade for all hjelp de får, og de fortjener all hjelp i aller høyeste grad!!

Det går da virkelig ikke an å bli LEI av en slik sak??!!

En annen ting er at slik omfattende internasjonal etterforskning burde HVERT savnet barn i verden få. At fordelingen er skjev, må rettes på. Ikke etterforske mindre på ett barns sak, men mye mer på andre lignende saker.

Gjest annlovinda
Skrevet

Ja, mye kvalme holdninger her. Klart Madeleine er viktigst i verden for sine foreldre, det skulle bare mangle om de ikke takket ja til tilbud de får! De er jo sjeleglade for all hjelp de får, og de fortjener all hjelp i aller høyeste grad!!

En annen ting er at slik omfattende internasjonal etterforskning burde HVERT savnet barn i verden få. At fordelingen er skjev, må rettes på. Ikke etterforske mindre på ett barns sak, men mye mer på andre lignende saker.

Helt enig i at andre forsvunnede barn burde bli mye mer etterforsket på også.

Blir jo feil at det skal gå på foreldrenes ressurser hvor mye oppmerksomhet en sak skal ha, men jeg skjønner veldig godt at man som foreldre bruker alt de kan. Hadde jeg så klart gjort selv også.

Skrevet

Nå vil jeg bare ha sagt at jeg har ingen negative holdninger overfor at disse foreldrene vil finne igjen jenta si - jeg vil bare at vi skal huske på alle de andre barna som er savnet jeg. Og hvis disse foreldrene ikke har samme mulighet og ressurser til å få samme oppmerksomhet - kanskje noen skulle ha hjulpet dem? Jeg har ikke blitt lei av Madeleine-saken, synes utrolig synd på foreldrene hennes og evt henne (det er andre i denne tråden som har ytret slike meninger) - men jeg tenker som sagt på "alle andre"

Skrevet

Hjelper det disse tusenvis av barna at det IKKE skrives mer om Madeleine da? Nei.

Nei men så lag en liste med navn og bilde på alle disse andre barna også da... Vi må jo vite hvem det er for at vi skal kunne oppdage dem, ikke sant...?

Skrevet

Nå vil jeg bare ha sagt at jeg har ingen negative holdninger overfor at disse foreldrene vil finne igjen jenta si - jeg vil bare at vi skal huske på alle de andre barna som er savnet jeg. Og hvis disse foreldrene ikke har samme mulighet og ressurser til å få samme oppmerksomhet - kanskje noen skulle ha hjulpet dem? Jeg har ikke blitt lei av Madeleine-saken, synes utrolig synd på foreldrene hennes og evt henne (det er andre i denne tråden som har ytret slike meninger) - men jeg tenker som sagt på "alle andre"

Ok, det var godt å høre. Skjønner deg bedre nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...