Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Happiness
Skrevet

På mange måter synes jeg det er greit. Mye er svært usmakelig rundt hvorfor akkurat denne jenta får all denne oppmerksomheten, men på mange måter blir hun også etter hvert et ansikt og et symbol på alle de andre barna som også forsvinner tror jeg.

Og derfor har det noe bra med seg.

Jeg har i hvert fall tenkt mye på alle de andre navnløse og ansiktsløse barna som forsvinner i det siste. Vel så mye som på henne.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Luska

8

• Bookworm

8

• Sofline

6

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har også lurt på hvorfor hun får så mye oppmerksomhet når man vet at mange barn forsvinner på denne måten. Har kommet fram til at det er fordi hun er pen, har rike foreldre som står på og bruker media.

Synes det er flott at saken ikke dør hen, vi må stadig påminnes hvor grusom verden er og hvor skjør lykken kan være.

Jeg ønsker meg en verdensomspennende aksjon mot alle de pedofile jævlene som misbruker og dreper små uskyldige barn som er helt vergeløse.

Kutt av dem utstyret eller stikk øynene ut på dem. De fortjener det verste.

Skrevet

Jeg syns også det er rart at foreldrene orker alt de gjør, i den situasjonen de er i nå. Jeg ser ikke for meg at jeg ville vært så sterk i deres situasjon. Men hva vet vi, som ikke har opplevd dette? Kanskje hadde vi også vært sterke nok til å stå på slik som de gjør...

Jeg vet at hvis min lille datter forsvant på denne måten ville bare ett minutt ro hvor jeg fikk tid til å tenke på hva hun har blitt utsatt for gjort meg gal. Det vrenger seg i meg med tanke på hva denne for meg fremmede jenta sannsynligvis har blitt utsatt for.

Jeg skjønner godt at foreldrene står sånn på. Det ville jeg også ha gjort. Enten det eller blitt gal.

Skrevet

Jeg vet at hvis min lille datter forsvant på denne måten ville bare ett minutt ro hvor jeg fikk tid til å tenke på hva hun har blitt utsatt for gjort meg gal. Det vrenger seg i meg med tanke på hva denne for meg fremmede jenta sannsynligvis har blitt utsatt for.

Jeg skjønner godt at foreldrene står sånn på. Det ville jeg også ha gjort. Enten det eller blitt gal.

Jeg hadde garantert tørna. Helt sikkert.

Skrevet

Ja, meg også.

Det virker ikke så alle fullt ut greier å sette seg helt inn i situasjonen til foreldrene.

Jeg prøver å gjøre det. Har jo barn selv og synes foreldrene til Madeleine gjør det eneste riktige. De fortjener ikke mistenkeliggjøringen og bekymringen for at folk skal bli lei av dem.

Det er vel ikke foreldrene det klages på her, men media. Hvorfor bruker de ikke like mye, eller bare litt, sendetid på andre forsvunnede barn? Hvorfor loves det ikke ut milliondussører når andre barn forsvinner? Fordi man ikke hører om dem...

Skrevet

Nei men så lag en liste med navn og bilde på alle disse andre barna også da... Vi må jo vite hvem det er for at vi skal kunne oppdage dem, ikke sant...?

Enig!

Gjest karyana
Skrevet

har du sjøl barn??????? et hvert barn er viktig for foreldrene, fordelen er at foreldrene her er rike og kan bruke egne ressurser på letingen.

Gjest tafts
Skrevet

Da må jeg spørre deg; Hvor mye tid brukte du på å tenke på andre forsvunne barn før Madeleine ble borte? Akkurat.

Det er ikke sånn at hun tar bort plass i media fra andre barn som er blitt borte. Tvert imot tror jeg det kan være en påminnelse om at det er andre som er savnet, og ikke minst en advarsel til potensielle kidnappere og pedofile.

Når det er sagt, er det merkelig at det går an å irritere seg over en slik sak - en fireåring er borte og foreldrene er forferdelig fortvilet. Selv kan jeg ikke gjøre annet enn å føle med dem, uansett hvor mange artikler det måtte skrives om saken.

Det er ikke forsvinningen/kidnappingen av barnet jeg er lei av, det er sirkuset rundt. Jeg har all medfølelse med foreldre som er i en sånn situasjon.

Gjest miss orange
Skrevet

Media skriver om denne saken så lenge publikum vil lese og høre om den! De gjør det ikke for å være snille mot akkurat disse foreldrene, om du skulle sveve i den villfarelsen. Alle som klarer å få skapt interesse og blest om sin sak, kan få hjelp av media. Det blir en gjensidig utnyttelse.

Og det er klart foreldre benytter seg av denne sjansen! En kjemper for det en har kjært med alle virkemidler. Samme med de som får nye organger pga at de går ut i mediene, og dermed redder livet. Tenk på alle de soim ikke har krefter til en slik påkjenning. Men en må jo bare glede seg med de som klarer det. De baner vei for alle oss andre. Får vi håpe. På lang sikt iallefall.

Gjest miss orange
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke at de tror at det skal hjelpe at en gammel gubbe "velsigner" et bilde av ungen. Sorry. Ikke tror jeg de finner henne i live heller, i alle fall vil hun da være svært ødelagt psykisk.

Alt det der er jo en form for terapi og sorgbearbeiding for foreldrene. Min tanke går til det andre barnet de visstnok har. 'Det har jeg hørt lite om. Lurer på hvordan vedkommende har det. Får håpe noen passer på det, prater med det og setter fokus på hverdagen og ikke bare den forsvunnede søsteren.

Gjest miss orange
Skrevet

Media skriver om denne saken så lenge publikum vil lese og høre om den! De gjør det ikke for å være snille mot akkurat disse foreldrene, om du skulle sveve i den villfarelsen. Alle som klarer å få skapt interesse og blest om sin sak, kan få hjelp av media. Det blir en gjensidig utnyttelse.

Og det er klart foreldre benytter seg av denne sjansen! En kjemper for det en har kjært med alle virkemidler. Samme med de som får nye organger pga at de går ut i mediene, og dermed redder livet. Tenk på alle de soim ikke har krefter til en slik påkjenning. Men en må jo bare glede seg med de som klarer det. De baner vei for alle oss andre. Får vi håpe. På lang sikt iallefall.

En ting som jeg derimot har reagert på, er at de lot en fireåring være alene på hotellrommet, mens de var i en annen bygning og spiste middag. DET må jo gjøre at de har en forferdelig dårlig samvittighet. Kanskje jenta var en tøffing, men mine barn ville ikke vært komfortable med å være alene på et fremmed sted i en slik alder. Og ikke ville jeg slappet av og kost meg med maten heller!

Skrevet

Alt det der er jo en form for terapi og sorgbearbeiding for foreldrene. Min tanke går til det andre barnet de visstnok har. 'Det har jeg hørt lite om. Lurer på hvordan vedkommende har det. Får håpe noen passer på det, prater med det og setter fokus på hverdagen og ikke bare den forsvunnede søsteren.

De har et tvillingpar som er rundt halvannet år yngre enn Maddie.

Skrevet

Det er vel ikke foreldrene det klages på her, men media. Hvorfor bruker de ikke like mye, eller bare litt, sendetid på andre forsvunnede barn? Hvorfor loves det ikke ut milliondussører når andre barn forsvinner? Fordi man ikke hører om dem...

Det er foreldrene som bruker det nettverket de har og sammen klekker de ut nye ideer.

Dette er media interesert i.

Jeg synes det er bra. Hvis dette skulle føre frem, kan andre lære av deres fremgangsmåte.

Skrevet

Det er foreldrene som bruker det nettverket de har og sammen klekker de ut nye ideer.

Dette er media interesert i.

Jeg synes det er bra. Hvis dette skulle føre frem, kan andre lære av deres fremgangsmåte.

Jeg forstår godt foreldrene og jeg synes også det er bra alt som gjøres kan gjøres for at folk ikke skal glemme saken, men jeg syens det er urettferdig av media å bruke så mye tid på denne saken når man knapt nok hører om andre saker. Hvor var media i de sakene som nevnes i denne artikkelen?:

http://www.abcnyheter.no/node/46929

Gjest togli
Skrevet

Hvis hun var ditt barn, hadde du ikke da gjort alt som stod i din makt for at folk ikke skulle glemme barnet ditt?

Mary Poppins
Skrevet

Ja, meg også.

Det virker ikke så alle fullt ut greier å sette seg helt inn i situasjonen til foreldrene.

Jeg prøver å gjøre det. Har jo barn selv og synes foreldrene til Madeleine gjør det eneste riktige. De fortjener ikke mistenkeliggjøringen og bekymringen for at folk skal bli lei av dem.

Helt enig.. dette fortjener de ikke. Og jeg tror, som du sier, at mange ikke klarer sette seg inn i deres situasjon. Hadde det vært mitt barn hadde jeg gjort ALT i min makt for å få barnet mitt tilbake, og jeg hadde gitt blanke F i om noen mente at jeg var PR kåt.. jeg tror de aller fleste foreldre ville tenkt slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...