Gå til innhold

sommerjobb??

Anbefalte innlegg

Gjest summer jane
Skrevet

hvordan finner man seg sommerjobber? Kan man melde seg på NAV arbeid og få? Eller er det slik at man må gå personlig å spørre? Jeg har det problemet at jeg ikke har noen CV eller referanser så det tørr jeg ikke.

Gjest Lykke til
Skrevet

Første du må gjøre er å lage deg en cv! Du finner mange enkle maler hvis du søker litt på nett.

Sommerjobber kan du søke på nett, nav. finn, og sikkert flere. Aviser kanskje. Du kan også sende søknader til plasser du kan tenke deg å jobbe, selv om de ikek har lagt ut annonnse. eller ringe. lykke til.

Gjest summer jane
Skrevet

Første du må gjøre er å lage deg en cv! Du finner mange enkle maler hvis du søker litt på nett.

Sommerjobber kan du søke på nett, nav. finn, og sikkert flere. Aviser kanskje. Du kan også sende søknader til plasser du kan tenke deg å jobbe, selv om de ikek har lagt ut annonnse. eller ringe. lykke til.

nei, jeg har ikke noe å ha på en CV fordi jeg var syk i lange perioder fra jeg var 16 til jeg var 22.

Gjest Lykke til
Skrevet

nei, jeg har ikke noe å ha på en CV fordi jeg var syk i lange perioder fra jeg var 16 til jeg var 22.

du kan likevel lage cv. Det er informasjon om deg, med eller uten erfaring. Skriv at du har mangel på arbeidserfaring på grunn av langtids sykdom eller hva det enn er.

I tillegg skriver man om man har førerkort, personlige egenskaper, gift/ugift, barn +++

Gevinst etter innsats! Gidder du ikke å gjøre noe for å finne jobb så finner du ikke:)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Den enkleste og mest effektive måten å få seg sommerjobb på er å snakke med venner og bekjente om de vet om noe ledig. Fortell alle du kjenner at du er på utkikk og at de må si fra om de hører noe. De aller fleste får sin første sommerjobb via bekjentskap. Om du ikke får napp der bør du gå rundt til de stedene du kan tenke deg å jobbe for å snakke med sjefen.

Skrevet

Du kan melde deg ledig på NAV og i tillegg høre om de har jobber som ikke er utlyst. Utover det er det lurt å benytte seg av de kontaktene man har og å søke på jobber som er utlyst. Å komme med søknaden personlig kan være en fordel.

Skrevet

Sist jeg sjekket var det mange sommerjobber på NAV sine hjemmesider. Send ut søknader, og send uoppfordrdrede søknader til steder som ikke annonserer. Møt også personlig opp hos NAV og hør om de har en jobb til deg. Er du ikke kresen bør du ikke ha noe problem med å finne noe.

Skrevet

Du må ha en CV. Har du vært syk, skriver du det. Ingen starter med en fem sider lang CV med masse arbeidserfaring og utdannelse.

anne-mari102
Skrevet

skriv ned alt du kommer på. arbeidsuker via skolen, barnepass osv.

Referanser har du! Det trenger ikke være noen som har ansatt deg. Du kan sette opp lærere, trenere o.l. som referanser som kan si at du er en blid, pliktoppfyllende og pålitelig person osv. Eller du kan bruke foreldre til barn du har passet o.l.

Dine egne foreldre er gjerne litt for objektive til å sette på en referanseliste, men alle andre kan du bruke. Hvis du studerer og jobber tett med andre studenter kan du bruke dem som referanser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...