Gå til innhold

Levebrød før jeg finner en jobb

Anbefalte innlegg

Gjest adjunk
Skrevet

Jeg er nyutdannet lærer om tre uker. Er ung og uten relevant yrkeserfaring. Det er vanskelig å få jobb med det samme, så regner med å være tilkallingsvikar fra høsten av, til noe fast dukker opp. Hva skal jeg leve av til jeg får meg jobb? Har ikke klart å få sommerjobb, men har fortsatt noen søknader inne. Hva om jeg ikke får sommerjobb, da sliter jeg med å betale husleie og å leve i det hele tatt.

Har jeg rett på noe? Nyutdannet uten arbeidserfaring har vel ikke rettigheter på penger fra noe sted? Får jo sikkert ikke jobb før tidligst slutten av august, antakeligvis senere.

Skrevet

Uten rett til dagpenger så har du bare en mulighet om du ikke får jobb: sosialen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Kontakt ett eller flere vikarbyråer - jeg hadde flere ekstrajobber og sommerjobber via Manpower mens jeg var under utdanning.

Gjest bikku
Skrevet

Som lærer trenger du vel ikke å gå uten jobb? Forutsatt at du er innstilt på å flytte dit jobbene er, da. Men hvis du ikke er det, så skulle man tro at tilkallingsmarkedet er utrolig bra for tida. Særlig hvis du er åpen for både skole og barnehage.

Gjest Elextra
Skrevet

Næringslivet skriker jo etter arbeidskraft for tiden, så som nytdannet lærer burde det ikke by på problemer å finne seg en korttidsjobb du kan leve av mens du leter etter drømmejobben.

Vikarbyrå, slik Mrs. Wallace foreslår, er ingen dum idé. Har selv hatt sommerjobb i Manpower flere ganger, og mener å huske at det var veldig godt betalt, relativt sett.

Gjest et forslag
Skrevet

Hva med å jobbe som miljøarbeider til du finner noe annet? Nyttig erfaring og du kan nok gjøre en god jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...