Gå til innhold

Cannabis-ekstrakt virker mot schizofreni

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://society.guardian.co.uk/drugsandalcohol/story/0,,2069282,00.html http://www.scielo.br/pdf/bjmbr/v39n4/6164.pdf

Stoffet cannabidiol (CBD) som finnes i cannabis virker like bra som amisulprid (Solian) mot psykoser, men uten bivirkningene som amisulprid gir. Dessverre er det ikke så lurt å røyke cannabis, fordi THC, et annet stoff i cannabis, kan gi en psykoselignende virkning. Etter min mening er det på høy tid at cannabis til medisinsk bruk begynner å bli tatt på alvor.

Gjest det må være en spøk :)
Skrevet

Ja. For cannabis er jo så sunt. Fint at det virker. Dersom du da ikke ender opp som paranoid eller med psykoser da. Det skulle du prøvd. Tror ikke du ville likt det.

Skrevet

Ja. For cannabis er jo så sunt. Fint at det virker. Dersom du da ikke ender opp som paranoid eller med psykoser da. Det skulle du prøvd. Tror ikke du ville likt det.

Hvorfor er cannabis lovlig som medisin i andre land da? Synes du morfin er bedre?

Skrevet

"Ja. For cannabis er jo så sunt. Fint at det virker. Dersom du da ikke ender opp som paranoid eller med psykoser da. Det skulle du prøvd. Tror ikke du ville likt det."

Lær deg å lese. Det er snakk om et isolert kjemikalie som finnes i cannabis og som virker MOT psykoser. Jeg skrev dessuten at det IKKE var lurt å røyke cannabis for personer med psykoser.

Skrevet

"Ja. For cannabis er jo så sunt. Fint at det virker. Dersom du da ikke ender opp som paranoid eller med psykoser da. Det skulle du prøvd. Tror ikke du ville likt det."

Lær deg å lese. Det er snakk om et isolert kjemikalie som finnes i cannabis og som virker MOT psykoser. Jeg skrev dessuten at det IKKE var lurt å røyke cannabis for personer med psykoser.

Det kom ikke så tydelig frem av det du skrev. Du skrev du mente det var på høy tid cannabis ble godkjent til medisinsk bruk, ikke at et stoff som er i cannabis godkjennes til medisinsk bruk.

Skrevet

Det jeg mener er at cannabis burde i likhet med opium blitt brukt i medisinsk sammenheng. Du finner ikke opium på apoteket, men derimot finner du opiater.

Skrevet

Og hvordan skal så dette inntaes? ;)

Skrevet

Det kom ikke så tydelig frem av det du skrev. Du skrev du mente det var på høy tid cannabis ble godkjent til medisinsk bruk, ikke at et stoff som er i cannabis godkjennes til medisinsk bruk.

Men det er jo VI som må lære oss å lese vettu..hehe ;)

Skrevet

Hvorfor er cannabis lovlig som medisin i andre land da? Synes du morfin er bedre?

Morfin er veldokumentert og brukes svært restriktivt. Cannabis er vel ikke akkurat godkjent som et legemiddel, for å si det sånn ;) Så lenge debatten om akkurat det har pågått, så er det litt vel merkelig at det ennå ikke har blitt det.

Skrevet

Men det er jo VI som må lære oss å lese vettu..hehe ;)

Hehe... :-)

Skrevet

Morfin er veldokumentert og brukes svært restriktivt. Cannabis er vel ikke akkurat godkjent som et legemiddel, for å si det sånn ;) Så lenge debatten om akkurat det har pågått, så er det litt vel merkelig at det ennå ikke har blitt det.

Det brukes jo mange steder som legemiddel, USA, England, Danmark er de stedene jeg vet det er godkjent.

Jeg synes ikke legene er så restriktive med morfin. Det er mange som spiser Paralgin Forte som smertestillende og det er paracet og syntetisk morfin. Andre morfinpreparater er det ikke så så vanskelig å få dersom man trenger det. Personlig synes jeg at man kunne ha prøvd ut Marinol først.

Skrevet

Det brukes jo mange steder som legemiddel, USA, England, Danmark er de stedene jeg vet det er godkjent.

Jeg synes ikke legene er så restriktive med morfin. Det er mange som spiser Paralgin Forte som smertestillende og det er paracet og syntetisk morfin. Andre morfinpreparater er det ikke så så vanskelig å få dersom man trenger det. Personlig synes jeg at man kunne ha prøvd ut Marinol først.

Er cannabis godkjent som legemiddel i Danmark? Det har jeg aldri hørt (bor i landet). Jeg mener å huske det ikke er lenge siden jeg så en reportasje på TV hvor det var noen som snakket om hvorfor det burde tillates som legemiddel.

Skrevet

Er cannabis godkjent som legemiddel i Danmark? Det har jeg aldri hørt (bor i landet). Jeg mener å huske det ikke er lenge siden jeg så en reportasje på TV hvor det var noen som snakket om hvorfor det burde tillates som legemiddel.

Jeg fant dette på lommelegen

http://www.lommelegen.no/php/print.php?id=331952

Det ser ut til at man kan få det på registreringsfritak i Norge også

Skrevet

Det er mulig den snakken jeg har hørt i Danmark har dreid seg om at det skal bli lettere å få det.

Hvis du søker på google er det skrevet endel om det. Kanskje jeg som følger litt ekstra godt med da jeg kunne tenke meg å prøve og har diskutert det med en spesialist :o)

Skrevet

Hvis du søker på google er det skrevet endel om det. Kanskje jeg som følger litt ekstra godt med da jeg kunne tenke meg å prøve og har diskutert det med en spesialist :o)

Hvis det hjelper kan jeg ikke skjønne hvorfor det ikke skal godkjennes til bruk i medisiner. Dog ikke som misbrukere kjøper det ulovlig.

Skrevet

Og hvordan skal så dette inntaes? ;)

Siden du må ha det inn med teskje: ekstraktet kan inntas i pilleform f.eks.

Skrevet

Hehe... :-)

Hadde dere lest linkene i posten min, så hadde det demret for dere hva jeg mente.

Skrevet

Siden du må ha det inn med teskje: ekstraktet kan inntas i pilleform f.eks.

Ops, var vi litt sur i dag? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...