Gå til innhold

Tok to p-piller på en dag. Hva nå?

Anbefalte innlegg

anne-mari102
Skrevet

Jeg trodde at jeg hadde glemt en pille, så jeg tok to samme dag og fortsatte siden normalt på brettet. Men nå ser jeg at jeg bare hadde begynt på feil dag på brettet (Yasmin 21), slik at jeg aldri glemte den pillen. Hva gjør jeg nå? Nå mangler jeg en p-pille. Skal jeg bare avslutte brettet som normalt og få mensen en dag tidligere eller skal jeg ta en ekstra p-pille fra en nytt brett slik at det blir rett antall dager? Blir mensenperioden forkortet med en dag da, eller skal jeg begynne en dag seinere på nytt brett?

Skrevet

Jeg tror jeg ville fortsatt direkte på neste brett uten å få mensen.

Skrevet

det har jeg også gjort.. På apoteket sa de jeg bare skulle fortsette ut brettet

også ha den pillefrie uken som vanlig.. Så lenge man faktisk har tatt alle tbl hadde det ikke noe å si.

anne-mari102
Skrevet

Jeg tror jeg ville fortsatt direkte på neste brett uten å få mensen.

ja, det har jeg gjort nå. Men hva da når jeg kommer på slutten av dette brettet igjen? Må jeg ta en ekstra pille på enda et nytt brett eller er det i orden da?

Skrevet

ja, det har jeg gjort nå. Men hva da når jeg kommer på slutten av dette brettet igjen? Må jeg ta en ekstra pille på enda et nytt brett eller er det i orden da?

Nei, det trenger du ikke. Når du tar mer enn ett brett etter hverandre, kan du slutte når du vil på brett nummer to og ta en pillefri uke uten å bekymre deg for graviditet. Så fremt du starter på begynnelsen av et nytt brett (hvis du tar trifasepiller) når uken er over.

Skrevet

Det lønner seg å ha et extra brett å plukke av.

Husker legen min rådet meg det da eg brukte p-piller, f.eks når eg hadde kastet opp/diarê, og var usikker om kroppen min hadde fått "dagsdosen".

Det er i allefall ikke farlig å ta to av og til. Da de utviklet p-pillene, var det 30gg mer i dem, enn de som lages i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...