Gå til innhold

Når venninnens samboer flørter/sjekker opp

Anbefalte innlegg

Gjest to tell or not to tell
Skrevet

Inspirert av innlegg under her hvor ei dame er bitter for at venninna visste om utroskap fra mannen hennes, men ikke sa fra.

Jeg har ei venninne som er sammen med en fyr som ved minst 3 anledninger har prøvd seg på venninner av denne dama. 2 ganger er det den samme venninna og en gang min søster. Han ble avvist alle gangene. Ingen forteller dette til venninna mi, ikke jeg heller.. De har hatt problemer i forholdet og han har vært utro. Hun vet om utroskapen. De har bestemt seg for å prøve videre. Jeg og hun venninna som ble utsatt for "sjekking" fra denne typen er ganske sikre på at det blir krangling, såre følelser og kjipt for venninna vår om hun får vite om det. Samtidig er vi ganske sikre på at hun ikke kommer til å forlate han over dette siden hun har tilgitt han for ordentlig fullført utroskap og dette tross alt dreier seg om "forsøk" som ikke har endt med noe.

Er vi skikkelig dårlige venninner som ikke sier noe, eller er det i slike tilfeller riktig å tenke som så at det man ikke vet har man ikke vondt av? Dette paret har et lite barn og har hus, bil og lån - på overflaten en vanlig småbarnsfamilie.

anne-mari102
Skrevet

vanskelig det der. Men jeg tror at jeg hadde fortalt om det. Når mannen har vært utro før og tydeligvis har lyst å være det igjen, så er sjansen veldig stor for at han finner seg noen "ukjente" damer som takker ja. Hvis min mann var utro ville jeg virkelig hatt lyst til å vite det! Selv om jeg hadde blitt utrolig såret, så kan dere ikke risikere at det at dere holder munn kan gjøre til at mannen drar med seg kjønnssykdommer o.l. hjem og smitter sin kone. Det blir for gale!

anne-mari102
Skrevet

vanskelig det der. Men jeg tror at jeg hadde fortalt om det. Når mannen har vært utro før og tydeligvis har lyst å være det igjen, så er sjansen veldig stor for at han finner seg noen "ukjente" damer som takker ja. Hvis min mann var utro ville jeg virkelig hatt lyst til å vite det! Selv om jeg hadde blitt utrolig såret, så kan dere ikke risikere at det at dere holder munn kan gjøre til at mannen drar med seg kjønnssykdommer o.l. hjem og smitter sin kone. Det blir for gale!

ja, du sier at hun uansett vil tilgi ham, men det må bli hennes valg. Og hun har rett til å vite hva han kan utsette henne for når det gjelder farlige sykdommer o.l.

Skrevet

Hvis min mann hadde gjort noe sånt, og mine venninner IKKE fortalte meg om det, ville jeg følt at de sviktet meg (dersom jeg senere fikk vite om det). Jeg syns dere bør fortelle det. Hun har rett til å vite hva slags slask hun er sammen meed.

Skrevet

Jeg så en mann henge med ei dame, han sa han skulle være med ho på rommet. Han la ikke skjul på hva han skulle. Min venninne og jeg bestemte oss for å si ifra til hans bedre halvdel om dette. Det ble skilsmisse av dette, men hun takket oss veldig, hun hadde hatt mistanke om dette. Tøft for dem alle.

Når det gjelder flørt, så ville jeg tatt det spøkefullt på neste fest at han ja, han liker å flørte.. Jeg er sikker på at hun har en anelse om hans oppførsel. Hun traff han vel slik kanskje?

Skrevet

Hvis min mann hadde gjort noe sånt, og mine venninner IKKE fortalte meg om det, ville jeg følt at de sviktet meg (dersom jeg senere fikk vite om det). Jeg syns dere bør fortelle det. Hun har rett til å vite hva slags slask hun er sammen meed.

Hun vet at hun er sammen med en slask. Hun vet jo at han har vært utro. Han var også utro mot den han var sammen med da de to ble sammen. Veldig umoden fyr...

Skrevet

Jeg så en mann henge med ei dame, han sa han skulle være med ho på rommet. Han la ikke skjul på hva han skulle. Min venninne og jeg bestemte oss for å si ifra til hans bedre halvdel om dette. Det ble skilsmisse av dette, men hun takket oss veldig, hun hadde hatt mistanke om dette. Tøft for dem alle.

Når det gjelder flørt, så ville jeg tatt det spøkefullt på neste fest at han ja, han liker å flørte.. Jeg er sikker på at hun har en anelse om hans oppførsel. Hun traff han vel slik kanskje?

Det er altså ikke bare flørting. Han og en venninne overnattet og han skulle ligge på sofaen og hun inne på et rom. Utpå natta hadde han lagt seg siden av henne og begynt å klå. Hadde visst skjedd en gang før også..

Det jeg tror er at om hun venninna får vite om dette så kommer det ikke til å bli slutt mellom dem og det vil da bare bli edder og galle ut av å si noe. På den annen side så er det jo litt stygt å gå og vite uten å si noe, men det er liksom ingen bombe at han er slik heller.. Det som kan være veldig sårende er at han ikke er så fysisk ovenfor sin kjære, sier han ikke har så mye seksuelle behov. Er vel kanskje mer at han er en Don Juan som ikke klarer slå seg til ro.

Skrevet

ja, du sier at hun uansett vil tilgi ham, men det må bli hennes valg. Og hun har rett til å vite hva han kan utsette henne for når det gjelder farlige sykdommer o.l.

Som sagt så har det ikke blitt noe skikkelig ut av de forsøkene hans. Det er vanskelig, uansett hva man gjør så kan det slå feil ut.

Skrevet

Det er altså ikke bare flørting. Han og en venninne overnattet og han skulle ligge på sofaen og hun inne på et rom. Utpå natta hadde han lagt seg siden av henne og begynt å klå. Hadde visst skjedd en gang før også..

Det jeg tror er at om hun venninna får vite om dette så kommer det ikke til å bli slutt mellom dem og det vil da bare bli edder og galle ut av å si noe. På den annen side så er det jo litt stygt å gå og vite uten å si noe, men det er liksom ingen bombe at han er slik heller.. Det som kan være veldig sårende er at han ikke er så fysisk ovenfor sin kjære, sier han ikke har så mye seksuelle behov. Er vel kanskje mer at han er en Don Juan som ikke klarer slå seg til ro.

Prøv å ha det som tema ei gang, se hva som skjer.... Det er ikke noe lett dette nei. Man vil jo ikke såre noen, men din venninne blir egentlig såret uansett hva du sier eller ikke. see?

Skrevet

I et slikt tilfelle ville jeg sagt det. Han gjør tydeligvis ikke noe forsøk på å forbedre seg.

Skrevet

Det er jo ikke sikkert hun vet om kjærestens "flørting" i hytt og pine. Kanskje vet hun bare om enkeltepisoden med utroskap og har tilgitt ham det og stoler på ham nå.

Gjest karyana
Skrevet

Helt enig!

Skrevet

Her steiler jeg.

Hvis jeg hadde vært din kamerat og du hadde blitt sint på MEG fordi du har en idiot av en kjæreste, ja da hadde du jaggu meg gått på hue og rævva ut av mitt hus. Jeg hadde aldri i verden godtatt at noen hadde blitt sure på meg fordi de har utroe kjærester. Det er rett og slett ikke mitt problem, men du og din kjæreste sitt problem.

Dette er svært vanskelig saker, samme hva venner/venninner gjør og ikke gjør så får blir andre sure. Ikke faen om jeg hadde godtatt det. Synes det er svært frekt hvis en venn/venninne hadde blitt sure på meg fordi de har kjærester som er utroe.

Skrevet

Dette er svært vanskelige i saker. På det ene siden er dette noe du ikke har noe med, på en annen side så skjønner jeg at får behov for å si i fra også. Generelt så hadde ikke jeg brydd meg med dette, fordi jeg anser det ikke som mitt problem og noe som jeg ikke ønsker å bli blandet inn i.

Men alt har sin grense så kanskje jeg hadde ymtet frempå litt hvis det var ille.

Jeg hadde i alle fall ikke godtatt at noen ble sure på meg fordi jeg sa eller ikke sa noe, da hadde jeg blitt rimelig forbannet og det skal jeg love deg det hadde jomet ganske godt i veggene.

Dette er saker jeg ikke har bedt om å bli blandet inn i.

Du kan jo hinte litt for å se hvordan hun tar det.

Gjest miss orange
Skrevet

I dette tilfellet ville jeg advart samboeren, siden dere vet om parets avtale etter siste utroskapstilfelle. Jeg ville sagt at prøver du deg på meg eller andre venninner igjen, eller jeg ser at du holder på med andre jeg ikke kjenner, så vil jeg si ifra til min venninne. For hva hvis dere ikke hadde sagt nei? Hadde det vært et enkelt tilfelle, og jeg ikke hadde kjent til annet fra tidligere, ville jeg ikke sagt noe, men han her fortjener en smekk. Og venninna di fortjener å få vite at han fortsatt er like ivrig på andre damer. Sikkert til tross for forsikringer om at alt skal bli så bra så.

Gjest miss orange
Skrevet

Hun vet at hun er sammen med en slask. Hun vet jo at han har vært utro. Han var også utro mot den han var sammen med da de to ble sammen. Veldig umoden fyr...

Ja, DER sa du det! Han var utro MED venninna di også ja. Han kommer aldri til å forbedre seg. Fortell det til henne, så kan hun selv velge om hun vil utsette seg for det. Og hun kan jo ikke bli sint på de han holder på med, hun var jo selv i den situasjonen og valgte HAN, til tross for at han var opptatt. Gjetter på at hun angerer på det valget. Det blir verre og verre å komme ut av det jo lenger hun venter!

Gjest miss orange
Skrevet

Som sagt så har det ikke blitt noe skikkelig ut av de forsøkene hans. Det er vanskelig, uansett hva man gjør så kan det slå feil ut.

Det vet jo ikke du! Om det har blitt noe ut av det altså. Du vet jo bare om de tilfellene som du har sett. For en umoden type. Det triste er at de har barn sammen.

Skrevet

Dette er svært vanskelige i saker. På det ene siden er dette noe du ikke har noe med, på en annen side så skjønner jeg at får behov for å si i fra også. Generelt så hadde ikke jeg brydd meg med dette, fordi jeg anser det ikke som mitt problem og noe som jeg ikke ønsker å bli blandet inn i.

Men alt har sin grense så kanskje jeg hadde ymtet frempå litt hvis det var ille.

Jeg hadde i alle fall ikke godtatt at noen ble sure på meg fordi jeg sa eller ikke sa noe, da hadde jeg blitt rimelig forbannet og det skal jeg love deg det hadde jomet ganske godt i veggene.

Dette er saker jeg ikke har bedt om å bli blandet inn i.

Du kan jo hinte litt for å se hvordan hun tar det.

"Jeg hadde i alle fall ikke godtatt at noen ble sure på meg fordi jeg sa eller ikke sa noe, da hadde jeg blitt rimelig forbannet og det skal jeg love deg det hadde jomet ganske godt i veggene. Dette er saker jeg ikke har bedt om å bli blandet inn i."

Godt poeng!

Skrevet

Forresten så kan dere kanskje gå samme flere og fortelle det. Så er sannsynligheten større for at hun tror på dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...