avtrykk Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Jeg har brukt egen bil i arbeidssammenheng, og skal få statens satser som er på 3 kr. kilometeren. Arbeidsgiver mener imidlertid at når jeg bruker bil - langkjøring - er lønna ink. i disse pengene. stemmer dette? 0 Siter
Sofline Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Nei, det kan jeg absolutt ikke forestille meg. Disse pengene skal dekke bensin, slitasje på bilen, etc. 0 Siter
avtrykk Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Skrevet 31. mai 2007 Nei, det kan jeg absolutt ikke forestille meg. Disse pengene skal dekke bensin, slitasje på bilen, etc. Takk for svar!! 0 Siter
Speak Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 De 3 kronene dekker kun bilutgiftene dine. Om du skal ha lønn i tillegg avhenger av arbeidsavtalen din. Jeg får ikke lønn i tillegg da jeg ikke får overtidsbetalt. 0 Siter
Mirabell Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 km-godgjørelse for bilkjøring er reisutgifter, akkurat som en tog- eller flybillett. Du skal selvsagt ha lønn i tillegg for den dagen du er på reise. Men jeg får ikke helt klarhet i hva du har gjort. Var oppdraget ditt å kjøre eller hente noe med bil, eller var bilen fremkomstmiddel for å gjøre en jobb et stykke unna? Tok det hele dagen? Flere dager? 0 Siter
avtrykk Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Skrevet 3. juni 2007 km-godgjørelse for bilkjøring er reisutgifter, akkurat som en tog- eller flybillett. Du skal selvsagt ha lønn i tillegg for den dagen du er på reise. Men jeg får ikke helt klarhet i hva du har gjort. Var oppdraget ditt å kjøre eller hente noe med bil, eller var bilen fremkomstmiddel for å gjøre en jobb et stykke unna? Tok det hele dagen? Flere dager? Bilen er brukt i stedet for firmabil til henting og levering av varer. Noen ganger lokalt, andre ganger langtur. Lengste tur har tatt 17,5 timer. Vet du om kjøregodgjørelse ink. bompenger? Har funnet ut at en skal legge til 0,5 kr. pr kilometer hvis en bruker tilhenger. I tillegg kan man regne 0,5 kr. pr pers. pr. km. 0 Siter
Mirabell Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Bilen er brukt i stedet for firmabil til henting og levering av varer. Noen ganger lokalt, andre ganger langtur. Lengste tur har tatt 17,5 timer. Vet du om kjøregodgjørelse ink. bompenger? Har funnet ut at en skal legge til 0,5 kr. pr kilometer hvis en bruker tilhenger. I tillegg kan man regne 0,5 kr. pr pers. pr. km. Bompenger og parkeringsutgifter skal du ha i tillegg til bilgodtgjørelse. Bilgodtgjørelsen skal dekke bensin og selve bibruken (slitasje, forsikring..). I tillegg skal du ha lønns som vanlig arbeistid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.