Gjest Indre uro Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg er en kvinne i slutten av 30-årene, med en oppvektst som ikke var svært mye å skryte av, jeg nevner mishandling fysisk og psykisk, samt seksuellle overgrep fra jeg var lite barn til jeg flytte hjemmefra i 17-18 års alderen. Jeg sliter med det meste i hverdagen, alt fra toalettbesøk, sex, jobb, samliv, i det hele tatti alt jeg foretar meg, synes min bakgrunn å dukke opp. Jeg fungerer dårlig, har kontakt med psykolog og lege med god oppfølging. Men, tiltross er det noen lyspunkter også i livet som jeg gleder meg over. Har egentlig mye godt humør også. Mitt størst problem, jeg er så utrolig stresset inni meg, jeg tror jeg har ADHD inni meg, dette synes ikke utad, og de som ikke kjenner meg tror jeg er verdens roligste person. Jeg stresser, stresser og da roer jeg med ned med å spise gjerne sjokolade og fete ting.Dette gir meg en vekt jeg ikke trives med. Har prøvd Grete Roede, Fedon, avføringstabletter, bullimi, generelt sunt kosthold,mosjonerer, men overspiser. Jeg sliter med overvekt og spiseforstyrrelser. Sover også dårlig om natten. Noen tips for å komme meg ut av denne onde sirkelen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Du beskriver en ganske omfattende problematikk, og jeg er usikker på hvorvidt det vil fungere å ta tak i dette med vekt-og spiseproblemer isolert. Jeg ville ha prøvd i noen måneder å trene svært mye, da dette både virker apetittregulerende og reduserer stress/uro. Hvor mye trener du i dag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aktiv i hverdagen Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Trening, trening og atter trening gjør at du blir lettere på alle mulig måter. Kom deg ut av sofaen og ut på tur. Start dagen med en tur og avslutt dagen med en tur. La blodpumpa få gå litt ekstra, du kommer garantert til å føle deg mye bedre, og du vil også sove mye bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. Grethe Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Det er svært viktig for deg å få bearbeidet ditt indre stress. Jeg foreslår at du tar kontakt med en fagperson som kan hjelpe deg til å mestre situasjonen din. Det er vanskelig å få hjelp til å mestre vekta di hvis du ikke kan mestre stresset. En fagperson som kan følge deg opp ukentlig, vil hjelpe deg til å få orden på stresset. Først da vil du komme i balanse med kroppen din, vekta di og også sove bedre. Kanskje kan det være en ide for deg å forsøke yoga som avstressing. Det har hjulpet mange i lignende situasjoner. Men først og fremst: ta kontakt med en fagperson. Dette er ikke noe du bør slite med alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jobber med det Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Ja, jeg har noen råd. Jeg har det/har hatt det på samme måten. Jeg går til psykomotorisk behandling. Der lærer du å bli kjent med kroppen din og hva som har blitt gjort med den. Jeg tror det er viktig å få ut innestengt aggresjon, noe jeg tror uroen kommer av. Jeg har lært å sparke og banke tre ganger på hvert ben og arm når jeg ligger på gulvet. Jeg gjør det i sengen før jeg legger meg og før jeg står opp. Merker at det hjelper. Ellers så trener jeg spinning. Der får man isåfall ut en del:-) Finn en treningsform du liker, bare det innebærer aktivitet. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.