Gå til innhold

feriepenger og skattepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svært mange arbeidsgivere utbetaler feriepenger i juni. (På vanlig lønningsdag.)

Skrevet

Takk for forklaringen. Den var ikke dum, med sparingen. Problemet er bare at hver gang jeg tar meg i nakken og setter av faste summer, trenger jeg dem likevel, og tar dem ut.. Ikke mye å bli feit av, denne trygden ;-/

Jeg skjønner problemet.

Men hva med å trekke litt ekstra skatt, så får du pengene i juni året etter? Skattefogden lar deg ikke ta ut noe "utenom".

Gjest bakvendtland
Skrevet

Jeg får skattepenger rett før st. hans og feriepenger i junilønna som jeg pleier å få ca. 12. juni.

Skrevet

Joda, men det er da mye morsommere å få denne "ekstra" slumpen til sommers og til jul! ;o)

Men jeg tror man skal ha inntekt over et visst nivå før likningskontoret skriver ut skattekort med 10,5-måneders trekk. Man må jo ha likviditet nok til å tåle det ekstra trekket for å kunne få måneder med helt eller delvis trekkfritak.

For enkelte (alders)trygdede skrives det etter hva jeg har skjønt ut skattekort med jvent 12-måneders trekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...