Gjest rettskriving Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Har lenge irritert meg på Kiwireklamen hvor man får "dobbelt pris tilbake". Er ikke dette feil? Skal det ikke være dobbel pris, i og med at ordet pris er hankjønnsord og ikke intetkjønn? "En pris - en dobbel pris" og ikke "et pris - et dobbelt pris..." 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Enig, det bør være dobbel pris, jeg betalte dobbelt så mye som .... 0 Siter
fresja Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Dyre priser og billige priser høres like fælt ut. Jeg har bl.a. en meget klok kollega som stadig skriver dette. Det må da hete høye og lave priser. En vare. derimot, er dyr eller billig! 0 Siter
Atene Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Dyre priser og billige priser høres like fælt ut. Jeg har bl.a. en meget klok kollega som stadig skriver dette. Det må da hete høye og lave priser. En vare. derimot, er dyr eller billig! Ah! En meningsfelle! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.