Gå til innhold

Anmelde eller brev til Plan og byggningsetaten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi problemer med bassenget til naboen igjen.

Det er vel en 2-3 år siden(Husker ikke helt) jeg anmeldte dem, etter en rekke forespørsler om ikke de kunne dekke det til.

Politiet sendte anmeldelsen videre til Plan og bygg med beskjed om rask prioritering. Naboen fikk advarsler om dagbøter og saken ordnet seg.

Sent i fjorsommer ga de blaffen igjen og jeg gjorde ikke noe med det da sommeren var på hell.

Men nå lar de det stå åpent hele tiden.Det har vært flere unger i hagen her nå. Bassenget står åpent uten tilsyn. De er nok ikke en gang hjemme, da bilen ikke står her.

Jeg skrev en advarsel. La det i postkassen. Sa samtidig at vi ville unngå en ny anmeldelse.

Men jeg vet av erfaring at Direktøren med stor D (også over hele nabolaget) ikke vil la seg bestemme over før han må.

Så hva gjør jeg videre? Flere advarsler med kopi til plan og bygg eller ny politianmeldelse? Tror det siste er mest effektivt, men kanskje ikke måten å gjøre det på sånn i første omgang?

Skrevet

Anmeld ham.

Noen folk tror de kan gjøre hva de vil bare fordi de har penger

Skrevet

Anmeld ham.

Noen folk tror de kan gjøre hva de vil bare fordi de har penger

Det er akkurat en slik han er.

Skrevet

Det er akkurat en slik han er.

Jeg husker du har skrevet om han før. Han er en tulling ;o)

Skrevet

Jeg husker du har skrevet om han før. Han er en tulling ;o)

Hvis jeg hadde lagt ut alle detaljer ville du ikke trodd meg;o)

Skrevet

Hvis jeg hadde lagt ut alle detaljer ville du ikke trodd meg;o)

Knis, du har lagt ut noen i årenes løp og var dere ikke i avisen en gang også. Jeg tror deg :o)

Skrevet

Knis, du har lagt ut noen i årenes løp og var dere ikke i avisen en gang også. Jeg tror deg :o)

Wita har ikke vært i avisen . Du må ha blandet med et annet nick;)

Gjest gina gold
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet? Går det ikke an å sette opp et gjerde mot naboen eller noe da? Naboen får vel gjøre som han vil med sitt basseng så lenge det er på hans eiendom, eller? Eller er det noe jeg ikke forstår her?

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet? Går det ikke an å sette opp et gjerde mot naboen eller noe da? Naboen får vel gjøre som han vil med sitt basseng så lenge det er på hans eiendom, eller? Eller er det noe jeg ikke forstår her?

Nei, det har han ikke lov til. Det forbudt å ha basseng som ikke er inngjerdet.

Skrevet

Anmeld, sier jeg. Det er mest effektivt ettersom det ellers kan være lang ventetid hos Plan- og bygningsetaten.

Skrevet

Jeg tror det hadde hjulpet om en nabounge hadde druknet der...

Ellers syns jeg det er rart han ikke dekker til bassenget når en tenker på at folk feks kan pisse oppi der. Tror jeg hadde gjort det var jeg deg, og fortalt unga om det så de ikke følte seg frista til å bade der. Uhm..

Skrevet

"Naboen får vel gjøre som han vil med sitt basseng så lenge det er på hans eiendom, eller?"

Så enkelt er det nok ikke heldigvis:)

Skrevet

Jeg tror det hadde hjulpet om en nabounge hadde druknet der...

Ellers syns jeg det er rart han ikke dekker til bassenget når en tenker på at folk feks kan pisse oppi der. Tror jeg hadde gjort det var jeg deg, og fortalt unga om det så de ikke følte seg frista til å bade der. Uhm..

Tror det er mye fuglebæsj i det vannet:)

Skrevet

Når det gjelder vann i hagen (ikke bare basseng, men også små hagedammer med beskjeden dybe) er det faktisk strenge regler for inngjerding eller tildekking. Alt for mange barn har druknet selv i små hagedammer med noen få dm dybde.

Gjest gina gold
Skrevet

Nei, det har han ikke lov til. Det forbudt å ha basseng som ikke er inngjerdet.

Hmm.. Da vet jeg om flere som burde bli anmeldt...

Skrevet

Hmm.. Da vet jeg om flere som burde bli anmeldt...

Det holder å sikre med trekk over. Det har naboen vår, men bruker det ikke.

Skrevet

Når det gjelder vann i hagen (ikke bare basseng, men også små hagedammer med beskjeden dybe) er det faktisk strenge regler for inngjerding eller tildekking. Alt for mange barn har druknet selv i små hagedammer med noen få dm dybde.

Alt for mange foreldre har ikke peiling på hvor toåringene sine befinner seg. Enkelte sitter på dass mens avkommet er på sightseeing rundt naboens svømmebasseng.

Og det er naboens feil, selvfølgelig?

Skrevet

Brønner, fontener, tjern,sølepytter,elver,bekker,hav. Folk bor i nærheten av dette uten mulighet for å dekke til. Selv om naboen din dekker til bassenget med en slik duk vil du ikke kunne være sikker på at duken holder barnet oppe lenge nok til å komme seg opp. De kan falle på kanten av duken og skli under.

Jeg hadde nok gjerdet inn hagen min.....

Skrevet

Alt for mange foreldre har ikke peiling på hvor toåringene sine befinner seg. Enkelte sitter på dass mens avkommet er på sightseeing rundt naboens svømmebasseng.

Og det er naboens feil, selvfølgelig?

Husker dette engasjerte deg for noen år siden også:)

Man slipper ikke to-åringer ut alene. Og nei, det er ikke naboens feil at en unge stikker av om man sitter på dass. Men det er naboens feil at bassenget står usikret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...