Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det for menn? Menn kan ha kraftigere midjemål enn kvinner før det er helseskadelig.

Håper jeg ikke blir tatt for å være en mann:-)

Jeg som spurte om noe og fikk svar fra eksperten. Jeg mener også tidligere å ha hørt 80cm. så ble litt overraska over det svaret. Målte litt mere nøye i dag og fikk 82 mot 86 som jeg skrev i det innlegget så er vel ikke så ille allikevel.

Skrevet

At målingen er pålitelig med inntrukket mave, vil jeg gjerne se referansen til før jeg helt tror på det...

Hjelper det å trekke inn magen mon tro.......jeg måler rett over navlen og "magen" min synes jeg er under navlen jeg. Er vel etter mange fødsler man blir sånn også.

Skrevet

Jeg er fortsatt tvilende, da jeg ikke tror det er vanlig å be folk trekke inn maven når midjemålet tas. Siden de målene som oppgis å innebære økt helserisiko mest sannsynlig er basert på målinger hvor folk ikke har blitt bedt om å trekke inn maven, så kan man ikke trekke noen slutninger ut i fra målinger basert på en annen målemetode.

Skal prøve å stille spørsmålet til noen som bør kunne en del om dette :-)

Prøv på Hjertedamerforumet.

Skrevet

At målingen er pålitelig med inntrukket mave, vil jeg gjerne se referansen til før jeg helt tror på det...

Det er fordi man er interessert i hvor mye fett du har rundt magen, ikke hvor sterk du er i magemusklene. Hvis man trekker inn magen strammer man bare musklene, mens fettet er konstant.

Skrevet

Det er fordi man er interessert i hvor mye fett du har rundt magen, ikke hvor sterk du er i magemusklene. Hvis man trekker inn magen strammer man bare musklene, mens fettet er konstant.

Hvis statestikken er utarbeidet på grunnlag av folk som ikke har trukket inn mavemuskelene, så blir det feil å si at det tallet man får når man gjør en en måling med oppstrammede mavemuskler kan brukes til å si noe om helserisiko.

Gjest navlehøyde
Skrevet

Hvor måler du midjemålet, da? Midjemålet vil jo ikke påvirkes av at du "filer bort hoftebena", da midjemålet er på det smaleste, hos de fleste ca en cm over navlehøyde.

Skrevet

Midjen og hofene har ikke noe med hverandre å gjøre. Du skal måle der hvor midjen er smalest, over navlen. Bedre nå?

Selve midjen ligger vel noen cm over navlen, iallfall hos meg!

Jeg ville vært gølad for enmodje på 80 cm. Alt flesket liggger rundt livet på meg; jeg har ikke hoftter, er helt ben.

Skrevet

Selve midjen ligger vel noen cm over navlen, iallfall hos meg!

Jeg ville vært gølad for enmodje på 80 cm. Alt flesket liggger rundt livet på meg; jeg har ikke hoftter, er helt ben.

"Selve midjen ligger vel noen cm over navlen, iallfall hos meg!"

Det er jo også det jeg sier. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...