Gå til innhold

Hva skjedde med mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager litt detaljer her nå. De som ikke orker det får bare hoppe over innlegget mitt.

Jeg har kobberspiral, og mensen er ganske stabil med en syklus på rundt 28-30 dager.

Normalt så starter mensen med småblødning første dag, så ganske stor blødning andre dag før den gradvis blir mindre og mindre til den slutter etter 6-7 dager. Slik har det vært i snart 1,5 år nå - siden spiralen ble satt inn.

Men den siste mensen min fikk meg virkelig til å stusse :)

Det startet som vanlig med småblødning. Dagen etter ble det litt mer, men ikke så mye som normalt. Den tredje dagen kom det nesten ingenting - bare et lite "gusj" utpå ettermiddagen. Og så var det over.

Hvorfor i alle dager ble det slik.

Så det er sagt så mistenker jeg overhodet ikke noen graviditet. Jeg har vært gravid 3 ganger og følt meg helt likeens i begynnelsen på alle graviditetene. Slik føler jeg meg ikke nå. Dessuten har det ikke akkurat vært så veldig mye hoppla i senga den siste tiden. Så skulle vi truffet en eggløsning måtte vi være max uheldige.

Noen som har noen gode forslag til hvorfor mensen plutselig ble så rar? Eller er det bare en normal variasjon?

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg tatt en graviditetstest likevel bare for å utelukke at noe er på gang.

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg tatt en graviditetstest likevel bare for å utelukke at noe er på gang.

Uff, ikke si det da!!!!

Hmmmm, tror jeg avventer neste mens og ser om den er like rar. Det er bare ikke aktuelt å være gravid - altså :)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Det er sikkert en normal variasjon. Sånn har jeg også hatt.

Skrevet

Det kan være et engangstilfelle. Man blør jo fra eggstokkene, og annenhver side annehver mnd. Hvis mensen blir lik som den du hadde, ikke neste men den etter det, så kan du bestille time hos legen for å få undersøkt. Det trenger ikke være noe galt, men det er kanskje på tide med underlivskontroll uansett?

Skrevet

Det kan være et engangstilfelle. Man blør jo fra eggstokkene, og annenhver side annehver mnd. Hvis mensen blir lik som den du hadde, ikke neste men den etter det, så kan du bestille time hos legen for å få undersøkt. Det trenger ikke være noe galt, men det er kanskje på tide med underlivskontroll uansett?

"Man blør jo fra eggstokkene, og annenhver side annehver mnd."

Man blør da fra livmoren, eller er det noe jeg har misforstått fullstendig her?

Skrevet

"Man blør jo fra eggstokkene, og annenhver side annehver mnd."

Man blør da fra livmoren, eller er det noe jeg har misforstått fullstendig her?

Det er løsriving av ei hinne som sitter rundt/i eggstokkene som gjør at man blør. Og dette gjør man vekselvis ja. Derfor kan vi også kjenne at smerten ved mens kan være spesiell på en av sidene

Gjest prust
Skrevet

Det er løsriving av ei hinne som sitter rundt/i eggstokkene som gjør at man blør. Og dette gjør man vekselvis ja. Derfor kan vi også kjenne at smerten ved mens kan være spesiell på en av sidene

Jeg er uenig med deg, pekkaline! Riktig at en hinne rundt/i forbindelse med eggstokken løsner - men det er når det er eggløsning. Slimhinnene i livmoren gjør da seg klar for å ta i mot et befruktet egg.

Hvis ikke egget er befruktet, løsner noe av slimhinnene i livmora, og vi blør. Slik har jeg forstått det, jaffal!

Skrevet

Jeg er uenig med deg, pekkaline! Riktig at en hinne rundt/i forbindelse med eggstokken løsner - men det er når det er eggløsning. Slimhinnene i livmoren gjør da seg klar for å ta i mot et befruktet egg.

Hvis ikke egget er befruktet, løsner noe av slimhinnene i livmora, og vi blør. Slik har jeg forstått det, jaffal!

Takk søde du :) Jeg visste jeg var inne på noe, og det kom du med! hehe Du har nok rett ja!

Gjest prust
Skrevet

Takk søde du :) Jeg visste jeg var inne på noe, og det kom du med! hehe Du har nok rett ja!

Smiiiiiil :-)

I dag fikk jeg forresten endelig vinen min :-)

Skrevet

Smiiiiiil :-)

I dag fikk jeg forresten endelig vinen min :-)

så nå koser du deg ja :) Flott det! Jeg har bare kaffe, fikk nok av annet sist helg jeg.... Skal avgårde med min datter på oppvisning i morgen formiddag, og vi håper på oppholdsvær. Har du hørt noen værmeldinger?

Gjest prust
Skrevet

så nå koser du deg ja :) Flott det! Jeg har bare kaffe, fikk nok av annet sist helg jeg.... Skal avgårde med min datter på oppvisning i morgen formiddag, og vi håper på oppholdsvær. Har du hørt noen værmeldinger?

Skal sjekke. vent litt.

Gjest prust
Skrevet

Har sjekket lokalvarsel for Landvik:

Ganske fint i morgen, litt skyer, ca 15 grader.

Søndag, sol, skyfritt, 16-17 grader, fint helt frem til onsdag, opp til 18-20 grader :-)

Glemte å sjekke vinden, men tror jeg hørte på tv2 at det skulle blåse en del i morgen.

Skrevet

Har sjekket lokalvarsel for Landvik:

Ganske fint i morgen, litt skyer, ca 15 grader.

Søndag, sol, skyfritt, 16-17 grader, fint helt frem til onsdag, opp til 18-20 grader :-)

Glemte å sjekke vinden, men tror jeg hørte på tv2 at det skulle blåse en del i morgen.

Så snill du er! Håper det blir sånn da. Hun må ha tørr gressmatte for å kunne turne ;) Vind går fint.

Gjest prust
Skrevet

Så snill du er! Håper det blir sånn da. Hun må ha tørr gressmatte for å kunne turne ;) Vind går fint.

Har tilgang på eksklusiv værmelding for ørten steder i landet, via jobben til mannen min - deriblant Landvik og Lyngdal :-)

Nå tror jeg at jeg må i seng.... natta!

Skrevet

Det var som prust forklarer jeg også mente det var... :-)

Skrevet

Har tilgang på eksklusiv værmelding for ørten steder i landet, via jobben til mannen min - deriblant Landvik og Lyngdal :-)

Nå tror jeg at jeg må i seng.... natta!

godnatt, jeg må også....

Gjest prust
Skrevet

Vi sporet litt av her, Pekkaline, Sofline og jeg.... Sorry!

Men altså, det kan jo hende at det bare av en eller annen uforklarlig grunn, at det ble en variasjon i mensen. Hvis du lurer veldig, så ta en graviditetstest nå. Hvis du (f.eks. fordi dere har hatt få samleier siste måned) ikke tror sannsynligheten er særlig stor for graviditet, så vent til etter evt neste mens.

Jeg glemte å ta med p-pillene når jeg reiste sist (3 dager). Første gang vi hadde samleie etterpå, brukte vi kondom, men etter det, "glemte" vi det - så jeg er også pittelitt spent, men ikke så mye at jeg spanderer en test på det.

Hos oss har vi jo hatt seriøse diskusjoner om et barn til, og når det blir opp til meg å ta på kondom når vi ikke er helt sikre på pillen, så lar jeg det være. Når mannen min er den som synes det er nok med tre barn, synes jeg han bør ta ansvar for kondom i sånne situasjoner....

Er det tåpelig?

Skrevet

Det var som prust forklarer jeg også mente det var... :-)

ok, sorry at jeg roter. Er rask på labben i dag ;)

Skrevet

ok, sorry at jeg roter. Er rask på labben i dag ;)

Det gjør ikke noe... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...