Gå til innhold

Hva skjedde med mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sporet litt av her, Pekkaline, Sofline og jeg.... Sorry!

Men altså, det kan jo hende at det bare av en eller annen uforklarlig grunn, at det ble en variasjon i mensen. Hvis du lurer veldig, så ta en graviditetstest nå. Hvis du (f.eks. fordi dere har hatt få samleier siste måned) ikke tror sannsynligheten er særlig stor for graviditet, så vent til etter evt neste mens.

Jeg glemte å ta med p-pillene når jeg reiste sist (3 dager). Første gang vi hadde samleie etterpå, brukte vi kondom, men etter det, "glemte" vi det - så jeg er også pittelitt spent, men ikke så mye at jeg spanderer en test på det.

Hos oss har vi jo hatt seriøse diskusjoner om et barn til, og når det blir opp til meg å ta på kondom når vi ikke er helt sikre på pillen, så lar jeg det være. Når mannen min er den som synes det er nok med tre barn, synes jeg han bør ta ansvar for kondom i sånne situasjoner....

Er det tåpelig?

"Når mannen min er den som synes det er nok med tre barn, synes jeg han bør ta ansvar for kondom i sånne situasjoner....

Er det tåpelig?"

Jeg synes ikke det er tåpelig. Jeg diskuterer faktisk akkurat det samme nå med samboeren.

Gjest prust
Skrevet

"Når mannen min er den som synes det er nok med tre barn, synes jeg han bør ta ansvar for kondom i sånne situasjoner....

Er det tåpelig?"

Jeg synes ikke det er tåpelig. Jeg diskuterer faktisk akkurat det samme nå med samboeren.

Gjør du? Interessant og spennende....

Her i vinter hadde jeg et så inderlig sterkt ønske om et barn til - jeg tenkte på det nesten hele tiden i to-tre måneder. Og trodde vel at mannen min etterhvert skulle mene det samme. Men, da vi satte oss ned og snakket skikkelig om det, sa han at han serisøst mente det var nok med tre. Og jeg ble veldig lei meg en stund, men har vel kanskje klart å akseptere det nå.

Jeg fortsatte altså på p-pilllene. Her for noen uker siden, sa jeg at jeg synes at han skulle sterilisere seg, hvis vi nå ikke skal ha flere barn. Men da begynte han å snakke om at JEG skiftet meninger så ofte, og at han ikke ønsket å gjøre noe som var irreversibelt.... Og så kom nå denne situasjonen hvor jeg glemte å få med p-pillene på reise, og hvor vi da ikke har sikker prevensjon i 14 dager.

Da synes jeg jo at han må ta ansvar for å bruke kondom.....Pluss at jeg synes han skal ta ansvar for sterilisering. Men han er vel veldig skeptisk til et slikt inngrep + at han synes det er vanskelig å ta en slik avgjørelse.

(forts.)

Gjest prust
Skrevet

Er det tåpelig?"

Jeg for min del bruker så mye energi på dette, først å så sterkt ønske meg et barn til, så å akseptere at tre er nok, og så merke at han ikke er så bombastisk likevel.....

Hva blir det til med dere da tror du?

Skrevet

Jeg for min del bruker så mye energi på dette, først å så sterkt ønske meg et barn til, så å akseptere at tre er nok, og så merke at han ikke er så bombastisk likevel.....

Hva blir det til med dere da tror du?

Hva det blir til med oss... Ja, si det. Vi har snakket om i hvert fall et år at nå for tiden ville vært en passende tid til å prøve å bli gravid.

Nå har det seg sånn at jeg sliter veldig med p-pillene for tiden, mye blødningsforstyrrelser og andre irriterende ting som følger med og jeg vet fra da jeg hadde en pillefri periode for et par år siden at det er p-pillenes skyld.

Jeg har derfor gitt beskjed om at jeg nå ønsker å ta en pause i p-pillespisingen, og sa samtidig at hvis jeg blir gravid, så blir jeg gravid, og da er det bare en gledelig sidegevinst. Vi har snakket mye om det, og jeg trodde han ville være enig i det.

Men det er han tydeligvis ikke. Nå mener han absolutt vil bør vente et års tid til, og jeg lurer derfor på om han har kommet på andre tanker. Derfor må det være hans ansvar, mener jeg, å passe på å bruke kondom. Det er han så enig i, men problemet er at han virkelig ikke liker å bruke kondom, og har droppet det flere ganger før. Det mener han så han ikke skal gjøre denne gangen, for noe barn skal han ikke ha nå. Jeg lurer da på hva han har tenkt de andre gangene han har droppet kondomet. Var det ikke "krise" om det skjedde noe den gangen?

Dette ble langt. Jeg er som du kanskje forstår litt frustreret over denne situasjonen for tiden. Jeg håper i grunnen bare han har hatt noen dårlige dager på jobb for tiden og lar det litt ubevisst gå ut over meg. (Han er sjømann og ikke hjemme nå, så det er ikke så veldig mye vi får snakket sammen.)

Ellers så synes jeg det virker som mannen din, i likhet med min, ikke er helt sikker på hva han vil. :-)

Skrevet

Vi sporet litt av her, Pekkaline, Sofline og jeg.... Sorry!

Men altså, det kan jo hende at det bare av en eller annen uforklarlig grunn, at det ble en variasjon i mensen. Hvis du lurer veldig, så ta en graviditetstest nå. Hvis du (f.eks. fordi dere har hatt få samleier siste måned) ikke tror sannsynligheten er særlig stor for graviditet, så vent til etter evt neste mens.

Jeg glemte å ta med p-pillene når jeg reiste sist (3 dager). Første gang vi hadde samleie etterpå, brukte vi kondom, men etter det, "glemte" vi det - så jeg er også pittelitt spent, men ikke så mye at jeg spanderer en test på det.

Hos oss har vi jo hatt seriøse diskusjoner om et barn til, og når det blir opp til meg å ta på kondom når vi ikke er helt sikre på pillen, så lar jeg det være. Når mannen min er den som synes det er nok med tre barn, synes jeg han bør ta ansvar for kondom i sånne situasjoner....

Er det tåpelig?

Jeg blir ikke fornærmet for litt avsporing :)

Jeg antar vel også at det er en variasjon som går seg til etterhvert. Får se hva som skjer neste mnd.

Og du, jeg synes absolutt at han må ta ansvar for kondombruken hvis han vet at du er i en usikker periode og det er han som ikke vil ha flere barn :)

Skrevet

Uff, ikke si det da!!!!

Hmmmm, tror jeg avventer neste mens og ser om den er like rar. Det er bare ikke aktuelt å være gravid - altså :)

Jeg hadde nok ikke klart å la være å tenke mye på det, derfor sa jeg det med gravitest :o) Har testet meg et par ganger når jeg har vært i tvil og da fikk jeg fred i sjelen etterpå..

Det er jo ikke veldig sannsynlig at du er gravid da! :o)

Skrevet

Jeg hadde nok ikke klart å la være å tenke mye på det, derfor sa jeg det med gravitest :o) Har testet meg et par ganger når jeg har vært i tvil og da fikk jeg fred i sjelen etterpå..

Det er jo ikke veldig sannsynlig at du er gravid da! :o)

Jeg føler meg overhodet ikke gravid, derfor tror jeg ikke det er grunnen. Skulle den blødningen jeg hadde ha vært en festeblødning så skulle jeg på denne tiden være kjempetrøtt og ha ømme pupper - i følge de andre graviditetene. Og jeg er hverken trøtt (ikke mer enn vanlig i alle fall), eller har ømme pupper.

Nei, jeg venter nok. Blir neste mens like rar så får jeg se hva jeg gjør. Siden jeg ikke føler meg gravid er det heller ikke noe problem å skulle vente. Det tror jeg absolutt det hadde vært om jeg hadde en mistanke :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...