Gå til innhold

Nettstudier ved BI

Anbefalte innlegg

fru Burlefot
Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal ta noen kurs i ledelse og organisasjonsvitenskap ved BI - er det noen som har erfaringer med nettstudiene deres? Er det greit å kombinere med jobb og familie?

Skrevet

Hvis du spør barna mine idag, tror jeg ikke de vil synes det er greit. Men så har jeg hatt tre eksamener de siste tre ukene, og har to til neste uke.

I eksamenstiden er det pyton. Ellers går det greit. Jeg studerer heltid, så jeg har ikke erfaring med å kombinere det med jobb, men veldig mange av medstudentene mine gjør det, og de sier det går greit. Til og med han jeg studerte sammen med ifjor, som tok 36 studiepoeng (mer enn full tid), ved siden av full jobb og tre år gamle tvillinger. Men han var sliten da semesteret var over.

Skrevet

Hvis du spør barna mine idag, tror jeg ikke de vil synes det er greit. Men så har jeg hatt tre eksamener de siste tre ukene, og har to til neste uke.

I eksamenstiden er det pyton. Ellers går det greit. Jeg studerer heltid, så jeg har ikke erfaring med å kombinere det med jobb, men veldig mange av medstudentene mine gjør det, og de sier det går greit. Til og med han jeg studerte sammen med ifjor, som tok 36 studiepoeng (mer enn full tid), ved siden av full jobb og tre år gamle tvillinger. Men han var sliten da semesteret var over.

Lurer på om moren til tvillingene hans syntes det går like greit? :-)

Lykke til med siste eksamensrunde, du er veldig flink!

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har kombinert det med full jobb, fireåring og barnehagedrift det siste året - og det gikk helt greit.

Det blir mye å gjøre i perioder, men det handler som alt annet om prioriteringer :)

Men, jeg synes altså det gikk helt greit!

Gjest Persille
Skrevet

36 poeng er ikke fulltid.

Jeg har tatt 30 studiepoeng i år, og det er deltid - 60 poeng er regnet som fulltid tror jeg.

Skrevet

Jeg har tatt 30 studiepoeng i år, og det er deltid - 60 poeng er regnet som fulltid tror jeg.

30 poeng i semesteret, mente jeg.

Skrevet

Lurer på om moren til tvillingene hans syntes det går like greit? :-)

Lykke til med siste eksamensrunde, du er veldig flink!

Takk!

Jeg spurte ham hva kona syntes. Han påsto det var greit for henne så lenge han ikke satte seg til å lese før barna var i seng.

Men noe kjærestetid tror jeg ikke de hadde.

Gjest Persille
Skrevet

30 poeng i semesteret, mente jeg.

Ah - da stemmer det nok :)

Skrevet

Jeg har kombinert det med full jobb, fireåring og barnehagedrift det siste året - og det gikk helt greit.

Det blir mye å gjøre i perioder, men det handler som alt annet om prioriteringer :)

Men, jeg synes altså det gikk helt greit!

Jeg er imponert over arbeidskapasiteten din!

Skrevet

Det er 60 poeng som er fulltid på ett år ja. :-)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er imponert over arbeidskapasiteten din!

Takk :)

Jeg synes faktisk ikke det er så ille selv, jeg føler jeg får tid til alt jeg vil ha tid til. Jeg har bestemt meg for at jeg kan holde på sånn inntil den følelsen forsvinner - den dagen jeg må velge mellom to ting som betyr noe for meg, da skal jeg kutte ut noe.

Gjest Persille
Skrevet

Det er 60 poeng som er fulltid på ett år ja. :-)

Men jeg lurer på en ting; jeg har jo tatt et 30-poengs studie nå i år, og synes egentlig det har gått helt greit ved siden av jobb, bhg osv.

Dersom jeg hadde studert fulltid - så hadde jeg da mao kun hatt to slike studier samtidig, og ikke noen jobb. Det må jo gi mye fritid?

Jeg lurte på om jeg skulle ta 60 samtidig i år, men bestemte meg for 30 i tilfelle det ikke skulle gå, det ville vært så bortkastet. Nå vet jeg at det går helt fint, så til høsten begynner jeg på et nytt 30, og tar et 12 ved siden av i høst-halvåret. Jeg ser ikke for meg at det skal by på problemer i det hele tatt.

Nå har jeg aldri vært fulltidsstudent da, så det er mulig jeg ikke vet hva jeg snakker om - men å ta 60 poeng på ett år MÅ jo bety mye ledig tid?

Skrevet

Men jeg lurer på en ting; jeg har jo tatt et 30-poengs studie nå i år, og synes egentlig det har gått helt greit ved siden av jobb, bhg osv.

Dersom jeg hadde studert fulltid - så hadde jeg da mao kun hatt to slike studier samtidig, og ikke noen jobb. Det må jo gi mye fritid?

Jeg lurte på om jeg skulle ta 60 samtidig i år, men bestemte meg for 30 i tilfelle det ikke skulle gå, det ville vært så bortkastet. Nå vet jeg at det går helt fint, så til høsten begynner jeg på et nytt 30, og tar et 12 ved siden av i høst-halvåret. Jeg ser ikke for meg at det skal by på problemer i det hele tatt.

Nå har jeg aldri vært fulltidsstudent da, så det er mulig jeg ikke vet hva jeg snakker om - men å ta 60 poeng på ett år MÅ jo bety mye ledig tid?

Fulltidsstudier og ingen jobb er rene feriekolonien.

Bortsett fra akkurat nå, for jeg har eksamen både tirsdag og onsdag. Men generelt legger jeg vel ca. fire timer om dagen i studiene, maks, og har meget gode dager. Og lange ferier.

Studenter vet ikke hvor godt de har det.

Gjest Persille
Skrevet

Fulltidsstudier og ingen jobb er rene feriekolonien.

Bortsett fra akkurat nå, for jeg har eksamen både tirsdag og onsdag. Men generelt legger jeg vel ca. fire timer om dagen i studiene, maks, og har meget gode dager. Og lange ferier.

Studenter vet ikke hvor godt de har det.

*ler*

Nemlig, det var det jeg trodde :)

Det betyr jo i praksis at det er mulig å kjøre fulltidsstudie ved siden av full jobb om man ikke har firma og barn i tillegg da...

Jeg har ikke brukt så mye som to timer daglig på det studiet jeg har tatt nå, og jeg vet jo det varierer - men likevel... Jeg tror faktisk jeg skulle klart to studier, jobb og barn - men ikke barnehagen i tillegg.

Skrevet

Jeg har også tatt deltidsstudier, 20 studiepoeng på et halvt år. Det tilsvarer to tredjedels fulltid, og jeg kom meg gjennom pensum og åtte av ti innleveringsoppgaver på en måneds tid. Til høsten skal jeg begynne på et fulltidsstudie, så jeg lurer på hvor mye fritid det blir. Jeg regner med å kunne jobbe omtrent 50% ved siden av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...