Gå til innhold

Madeleine får for stor oppmerksomhet (VG)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns ikke at det er for stor oppmerksomhet på jenta,det burde vært slik for alle barn som blir borte.

Tenk på alle de barna som vi kanskje har møtt,som har vært savnet uten at vi har vist om det.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt tankegangen. Hadde det skadet de andre barnas sak så, men det gjør da ikke det? Himmel og jord kan ikke settes i bevegelse for hvert barn som blir borte selv om det hadde vært fint, men det er godt at det i alle fall fokuserers noe voldsomt på ETT av de tusenvis av forsvunne barna.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt tankegangen. Hadde det skadet de andre barnas sak så, men det gjør da ikke det? Himmel og jord kan ikke settes i bevegelse for hvert barn som blir borte selv om det hadde vært fint, men det er godt at det i alle fall fokuserers noe voldsomt på ETT av de tusenvis av forsvunne barna.

Kunne ikke vært mer enig med deg.

Skrevet

Verdens bortførte og misbrukte barn har da ikke fått mindre oppmerksomhet pga denne saken. Jeg tror ikke en hundredels promille på at avisspaltene ville vært fulle av artikler om bortførte barn i Uganda eller Zimbabwe dersom dette barnet ikke hadde blitt bortført.

Jeg vil nesten si tvert om, det store fokus på saken har gjort at det har blitt ørlite mer fokus på andre barn også. Ikke mye, men litt.

Det er ikke Madeleine sine foreldre sitt ansvar at vi (du og jeg og de fleste andre) i det store og hele snur ryggen til verdens elendighet. Det ansvaret må vi ta selv.

Gjest prust
Skrevet

Verdens bortførte og misbrukte barn har da ikke fått mindre oppmerksomhet pga denne saken. Jeg tror ikke en hundredels promille på at avisspaltene ville vært fulle av artikler om bortførte barn i Uganda eller Zimbabwe dersom dette barnet ikke hadde blitt bortført.

Jeg vil nesten si tvert om, det store fokus på saken har gjort at det har blitt ørlite mer fokus på andre barn også. Ikke mye, men litt.

Det er ikke Madeleine sine foreldre sitt ansvar at vi (du og jeg og de fleste andre) i det store og hele snur ryggen til verdens elendighet. Det ansvaret må vi ta selv.

Er veldig enig med deg i dette!!!!

Gjest sette deg i den annens sted
Skrevet

Er det du som har skrevet om samme tema tre ganger i det siste? Skulle nesten tro det var deg som hadde tatt henne, siden er er så imot at man fortsetter å skrive om det.

Hadde jeg vært mor til denne jenta, hadde jeg aldri, aldri et sekund fortsatt med å informere og etterlyse for å få henne tilbake. Ville du?

Gjest togli
Skrevet

Slike saker kan aldri få for mye oppmerksomhet!!! Saker rundt andre barn som blir kidnappet burde selvsagt også få like mye oppmerksomhet som denne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...