Gå til innhold

konflikter på jobben

Anbefalte innlegg

Gjest lollips
Skrevet

Lurer litt på hvordan andre har det på jobben i forhold til konflikter med kollegaer, eller sjefer.

Til dere som har vært yrkesaktive en stund, er det ofte dere opplever konflikter?

Dette er vel kanskje mer vanlig i enklete yrkesgrupper, og det kommer jo også ann på hvor konfliksøkende,/sky den vedkommende er.

Slik jeg ser det er det vel neste umulig å unngå at man kommer i konflikt med andre ,siden en ikke selv velger hvem en jobber sammen med.

Jeg ønsker å høre litt om erfaringer andre har, og om hvordan dere evnt takler vanskelige kollegaer.

Hvis f.eks. dere opplever å bli snakket til på en ufin måte, svarer dere da dirkete tilbake for å ta igjen, ?For å få siste ordet, eller tar dere imot for å unngå å komme i en konflikt?

Hva skal til for å skape en konflikt?

Og synest dere det hjelper å ta opp problemer med en gang det dukker opp?

Det hadde vært interessant å høre om andres erfaringer.

Gjest -overkjørt
Skrevet

Jeg har nylig vært midt oppe i en arbeids konflik. Det var en forferdelig opplevelse. Noen av mine kolegaer bedrev baksnakking og gav videre feilaktige opplysninger om meg til min sjef. Det hele berodde på manglende forståelse og godvilje i forhold til sykefravær. Jeg opplevde rare blikk, samtaler som stillnet, skarpe komentarer og ut frysning. Jeg latet som ingen ting, men tok det innover meg. Prøvde å forklare og informere så godt jeg kunne. Prøvde å være naturlig og hyggelig, men da fikk de liksom taket på meg, fikk sure kommentarer og ikke svar når jeg snakket. Jeg tok dette opp med hver enkelt av de berørte. Situasjonen bedret seg, men det ble liksom litt rart etter på...vanskelig å forklare...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...