Gjest joytoy Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Den er så liten og nusselig at jeg får lyst å ta skikkelig vare på den. Det er en han. Han er veldig fin. Rød og hvit med blå øyne. Har en hun fra før, hun er ca 2,5 år. Håper hun får morsfølelse for denne lille tassen på 8 uker. Tips til navn??? 0 Siter
Gjest Ville bare si det Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 "Den er så liten og nusselig at jeg får lyst å ta skikkelig vare på den". Det skulle da bare mangle at du har lyst til å ta skikkelig vare på den når du skaffer deg en kattunge? Og håper du har like mye lyst når den ikke er så liten og nusselig lenger. 0 Siter
Gjest Ha,ha,ha,haaaaaa Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 "Den er så liten og nusselig at jeg får lyst å ta skikkelig vare på den". Det skulle da bare mangle at du har lyst til å ta skikkelig vare på den når du skaffer deg en kattunge? Og håper du har like mye lyst når den ikke er så liten og nusselig lenger. Bimbo? 0 Siter
Gjest Ville bare si det Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Bimbo? Du er klar over at det ikke er lov å bruke to forskjellige nick i samme tråd? 0 Siter
Gjest joytoy Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Du er klar over at det ikke er lov å bruke to forskjellige nick i samme tråd? Har du et problem siden du må la surheten din gå utover villt fremmede her. Om du hadde klart å lest innlegget ordentlig så HAR jeg en stor katt fra før. Ta deg en joggetur eller noe. Det er bra for å få ut aggresjon. Lykke til. U need it. 0 Siter
Gjest Ville bare si det Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Har du et problem siden du må la surheten din gå utover villt fremmede her. Om du hadde klart å lest innlegget ordentlig så HAR jeg en stor katt fra før. Ta deg en joggetur eller noe. Det er bra for å få ut aggresjon. Lykke til. U need it. Blablabla... 0 Siter
Gjest jorid Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Sims! Det synes jeg er et fint navn på katt. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Vi har tre katter, en kastrert hankatt som heter Simba (fra Løvenes Konge), en hokatt som vi trodde var hankatt og som vi ga navnet Gizmo (fra Gremlins). Før hankatten ble kastrert fikk de en kattunge som heter Texas. 0 Siter
Gjest joytoy Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1180727672' post='3621572] Joystick! hehe.. 0 Siter
lex Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Kanskje er det en god grunn til at denne kattungen ikke har fått være lenge nok hos moren sin. (F.eks. at moren har dødd.) Uansett er det for sent å endre på det nå. Til de som vurderer å skaffe seg katt kan det ikke sies for ofte: Kattunger er ikke klare for å tas fra kattemor før de er 12 uker. (Uansett hva man har hørt/hva som var vanlig tidligere/hva andre har gjort etc.) Selvsagt _kan_ det går helt utmerket med katter som får en for tidlig start på voksenlivet, men risikoen for å få en problemkatt øker når kattungen ikke får være lenge nok med mor og søsken. (aggresjon, redsel, sutting, urenslighet etc.) Det er ikke nok at kattungen kan spise selv, vasker seg og bruker kattedoen - den er fremdeles en unge som vil oppleve traumer dersom den blir skilt fra mor. Tenk dere et 10-12 år gammelt barn - det klarer både å kle seg, vaske seg og spise selv - men er langt fra klar til å flytte hjemmefra. Jeg håper du og kattene dine får det fint sammen i mange år! 0 Siter
Gjest joytoy Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Kanskje er det en god grunn til at denne kattungen ikke har fått være lenge nok hos moren sin. (F.eks. at moren har dødd.) Uansett er det for sent å endre på det nå. Til de som vurderer å skaffe seg katt kan det ikke sies for ofte: Kattunger er ikke klare for å tas fra kattemor før de er 12 uker. (Uansett hva man har hørt/hva som var vanlig tidligere/hva andre har gjort etc.) Selvsagt _kan_ det går helt utmerket med katter som får en for tidlig start på voksenlivet, men risikoen for å få en problemkatt øker når kattungen ikke får være lenge nok med mor og søsken. (aggresjon, redsel, sutting, urenslighet etc.) Det er ikke nok at kattungen kan spise selv, vasker seg og bruker kattedoen - den er fremdeles en unge som vil oppleve traumer dersom den blir skilt fra mor. Tenk dere et 10-12 år gammelt barn - det klarer både å kle seg, vaske seg og spise selv - men er langt fra klar til å flytte hjemmefra. Jeg håper du og kattene dine får det fint sammen i mange år! Huff da!!!! Trodde 8 uker var normalt jeg. Nå ble jeg bekymra:-( 0 Siter
Sofline Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Huff da!!!! Trodde 8 uker var normalt jeg. Nå ble jeg bekymra:-( Ikke noe å bekymre seg over. I min familien har vi alltid fått kattungene når de har vært rundt 8 uker, og vi har aldri hatt problemkatter. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Kanskje er det en god grunn til at denne kattungen ikke har fått være lenge nok hos moren sin. (F.eks. at moren har dødd.) Uansett er det for sent å endre på det nå. Til de som vurderer å skaffe seg katt kan det ikke sies for ofte: Kattunger er ikke klare for å tas fra kattemor før de er 12 uker. (Uansett hva man har hørt/hva som var vanlig tidligere/hva andre har gjort etc.) Selvsagt _kan_ det går helt utmerket med katter som får en for tidlig start på voksenlivet, men risikoen for å få en problemkatt øker når kattungen ikke får være lenge nok med mor og søsken. (aggresjon, redsel, sutting, urenslighet etc.) Det er ikke nok at kattungen kan spise selv, vasker seg og bruker kattedoen - den er fremdeles en unge som vil oppleve traumer dersom den blir skilt fra mor. Tenk dere et 10-12 år gammelt barn - det klarer både å kle seg, vaske seg og spise selv - men er langt fra klar til å flytte hjemmefra. Jeg håper du og kattene dine får det fint sammen i mange år! Skriver under på den! De to kattene vi har nå, var 14 uker da vi fikk dem. De har aldri hatt atferdsvansker. Den forrige katten vår var rundt 8-9 uker når vi fikk den og den hadde problemer både med sutting og skvetting rundt om i huset :-( En gang fant vi en livredd kattunge midt i veibanen. Den var nok ikke mer enn 5-6 uker gammel og tanta mi påtok seg ansvaret for den. Katta var i det hele tatt ganske spesiell og det var lett å merke at den ikke hadde blitt oppdratt av kattemamma. Det er helt sikkert mange slike katter som blir helt "normale", men også veldig mange som mangler endel ferdigheter... 0 Siter
lex Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Ikke noe å bekymre seg over. I min familien har vi alltid fått kattungene når de har vært rundt 8 uker, og vi har aldri hatt problemkatter. Ikke noe å bekymre seg for!? Som jeg skrev kan det selvsagt gå bra med en katt som er tatt for tidlig fra mora, men risikoen for problemer er store.. Hva man har erfart gir liten statisk informasjon. Jf. "Han har røkt i 60 år, men har friske lunger" Ergo det er ikke skadelig å røyke?? Jeg har snart 8 uker gamle kattunger i fosterhjem for øyeblikket. Når jeg ser deres atferd, mener jeg det må være helt klart for alle som _vil_ se at de ikke er klare for den store verden ennå. Mange kattunger blir født fordi eierne har gitt blaffen i å sterilisere/kastrere. Etter 8 uker er de lei den ekstra jobben med å ha ansvar for kattunger, og da er det fristende å argumenterer for at det er helt ok å gi dem bort. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.