Gå til innhold

Dikt

Gjest Jordbærpiken

Anbefalte innlegg

Gjest Jordbærpiken
Skrevet

Noen som har et eller annet fint dikt eller sitat som passer for et brudepar?

Skrevet

La lykken gro som gresset bak do! ;o)

Tegn en utedo i tillegg - hehe!

Gjest av  Kahlil Gibran
Skrevet

Kanskje dette? Synes det er fint.

". hva med Ekteskapet, mester? Og han svarte: Dere var født sammen og skal være sammen for bestandig. Dere skal være sammen når dødens hvite vinger legger seg over deres dager. Dere skal til og med være sammen i Guds tause minne. Men la det være avstand i deres samvær, og la himmelens vinder danse mellom dere. Elsk hverandre, men gjør ikke kjærligheten til et bånd; la den heller være et bevegelig hav mellom deres sjelers kyster. Fyll hverandres begre, men drikk ikke av ett beger. Gi hverandre av deres brød, men spis ikke av det samme brødet. Syng og dans og vær glade, men la den andre få være alene, slik strengene i en lutt er adskilte selv om de skjelver i den samme musikken. Gi deres hjerter, men ikke i den andres varetekt. For bare Livets hånd kan holde om deres hjerter. Og stå sammen, men ikke altfor nær hverandre; for templets pilarer står adskilte, og eketreet og sypressen vokser ikke i hverandres skygger.

Gjest Jordbærpiken
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1180731510' post='3621626]

La lykken gro som gresset bak do! ;o)

Tegn en utedo i tillegg - hehe!

Hehe, det kunne jeg gjort. Men det gjør jeg ikke! ;-)

Ha en riktig fin kveld :)

Gjest Jordbærpiken
Skrevet

". hva med Ekteskapet, mester? Og han svarte: Dere var født sammen og skal være sammen for bestandig. Dere skal være sammen når dødens hvite vinger legger seg over deres dager. Dere skal til og med være sammen i Guds tause minne. Men la det være avstand i deres samvær, og la himmelens vinder danse mellom dere. Elsk hverandre, men gjør ikke kjærligheten til et bånd; la den heller være et bevegelig hav mellom deres sjelers kyster. Fyll hverandres begre, men drikk ikke av ett beger. Gi hverandre av deres brød, men spis ikke av det samme brødet. Syng og dans og vær glade, men la den andre få være alene, slik strengene i en lutt er adskilte selv om de skjelver i den samme musikken. Gi deres hjerter, men ikke i den andres varetekt. For bare Livets hånd kan holde om deres hjerter. Og stå sammen, men ikke altfor nær hverandre; for templets pilarer står adskilte, og eketreet og sypressen vokser ikke i hverandres skygger.

Det var veldig fint :-) Jeg må tenke litt på det.

Tusen takk :)

Gjest prust
Skrevet

Der var det mange kloke ord!

Vi har vært gift i snart 13 år, og samhold og frihet er viktige verdier ja!

Skrevet

"Di inste grind" av Halldis Moren Vesaas.

"Du går fram til mi inste grind, og eg går fram til di

Innanfor den er kvar av oss einsam, og det vil vi alltid bli"

osv osv... (Det er veldig fint, hørte hele opplest i en bryllup en gang)

Siste verset går på noe i retning av at hva som enn skjer "skal du ha en heim i mitt hus".

Gjest Jordbærpiken
Skrevet

"Di inste grind" av Halldis Moren Vesaas.

"Du går fram til mi inste grind, og eg går fram til di

Innanfor den er kvar av oss einsam, og det vil vi alltid bli"

osv osv... (Det er veldig fint, hørte hele opplest i en bryllup en gang)

Siste verset går på noe i retning av at hva som enn skjer "skal du ha en heim i mitt hus".

Det var nydelig, det skal jeg finne og spare på. Det er for sent for akkurat den bryllupsfesten, men passer bra til neste :-)

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...