Gå til innhold

Temporary Internet Files

Anbefalte innlegg

Gjest Datagrønn
Skrevet

Hva er dette?

Kjøpte meg ny PC for en tid tilbake. Virusprogrammet søker jevlig etter virus. For hver gang det søker, tar det lengre og lengre tid ettersom det tydeligvis blir flere og flere Temporary IF å søke gjennom. Kan jeg slette noen av disse filene? Hvordan, i såfall? Mister jeg i tilfelle alle passord o.l som jeg har lagret på div. sider?

Skrevet

temporary internet files er et mellomlager for filer/bilder og annet som blir nedlastet hver gang du surfer på en webside. Grunnen for at den lagrer dette er for at websider skal kunne hentes fram fortere da den ikke trenger å laste hele innholdet på nytt hele tiden.

Dette kan du fjerne selv med jevne mellomrom når du ønsker ved hjelp av internet explorer. Gå på menyen Verktøy og "alternativer for internett" så skal den være et valg på "Generell" flippen der du kan slette disse.

NB. Den vil alltids fylle seg igjen når du surfer på websider.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du kan selv gå inn å definere hvor stor del av harddisken som skal brukes til disse filene. I min Internet Explorer har jeg satt den til et minimum.

Gjest Datagrønn
Skrevet

Du kan selv gå inn å definere hvor stor del av harddisken som skal brukes til disse filene. I min Internet Explorer har jeg satt den til et minimum.

Takk for svar. Hvor finner jeg disse innstillingene?

Gjest Datagrønn
Skrevet

temporary internet files er et mellomlager for filer/bilder og annet som blir nedlastet hver gang du surfer på en webside. Grunnen for at den lagrer dette er for at websider skal kunne hentes fram fortere da den ikke trenger å laste hele innholdet på nytt hele tiden.

Dette kan du fjerne selv med jevne mellomrom når du ønsker ved hjelp av internet explorer. Gå på menyen Verktøy og "alternativer for internett" så skal den være et valg på "Generell" flippen der du kan slette disse.

NB. Den vil alltids fylle seg igjen når du surfer på websider.

Takk. :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Takk for svar. Hvor finner jeg disse innstillingene?

På filmenyen.

Verktøy => Alternativer for internett => Browser History (står det på min) => Knappen Settings (eller Innstillinger på norsk, kanskje?)

Der finner du et stewd hvor du kan endre hvor mye diskplass som brukes til Temporary Internet Files

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...