Gå til innhold

Penger inn og penger ut

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Har litt lite penger på kontoen min for tiden.... har kanskje litt dårlig oversikt...

Vi har tre driftskontoer: min, min manns og felleskonto. Vi overfører hver måned penger til felleskontoen i forhold til inntekten (dvs jeg som jobber 70 % og har noe lavere lønn enn min mann betaler inn mindre enn ham). Av usikre årsaker holder ikke felleskontoen lenger, og vi må drive med ekstraordinære overføreringer fra våre konti til fellekontoen.

Men nå er min konto også ganske slunken. Har lagt ut en del for jobben, som jeg får igjen, men skal ha ytterligere utlegg før jeg rekker å få det igjen....

Mannen min mener jeg bruker altfor mye penger....Gjør ikke det vanligvis, men har ikke så mye å gå på hver måned + at jeg av og til "skåner" felleskontoen for utgifter som egentlig skulle vært betalt der, men som jeg ta på "min" konto.....

Poenget mitt er: Har dere til enhver tid fullstendig kontroll over hvor mye penger dere bruker, eller tar dere det litt på gefylen (eller hva det nå heter) innimellom, med det resultat at det av og til er litt slunkent?

Skrevet

Vi har ikke faste innbetalinger til regningskonto. Det hadde sikkert vært lurt...Men det første som gjøres når vi får inn lønn, er å betale regnonger. Så da er det bare å prøve å sjonglere med restene ;) Ikke alltid like vellykket. Rundt skolestart , jul og sommer så lukter lommeboka svidd!

Gjest prust
Skrevet

Vi har ikke faste innbetalinger til regningskonto. Det hadde sikkert vært lurt...Men det første som gjøres når vi får inn lønn, er å betale regnonger. Så da er det bare å prøve å sjonglere med restene ;) Ikke alltid like vellykket. Rundt skolestart , jul og sommer så lukter lommeboka svidd!

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke går helt rundt? Har ikke kjøpt noe sommertøy til meg selv, ikke sko heller i vår. Ungene har fått litt vårtøy, men ikke mye......

Vi kjøper nok dyrere mat nå enn for noen år siden + at ungene spiser mer + at vi har mye oftere vin nå enn for bare et år siden....

Kjedelig.

Skrevet

Jeg tar det helt klart på gylfen, selv om jeg ikke kan huske å ha hørt det uttrykket før.

Gjest prust
Skrevet

Jeg tar det helt klart på gylfen, selv om jeg ikke kan huske å ha hørt det uttrykket før.

Gylfen!!!!!!????!!!!

Gefylen heter det :-)

Eller Gefühlen, eller feelingen :-D

Nå MÅ jeg legge meg!

Skrevet

Gylfen!!!!!!????!!!!

Nå MÅ jeg legge meg!

Ikke rart jeg ikke skjønte noen ting... Det gikk visst litt fort i svingene når jeg leste. :-)

Gjest prust
Skrevet

Ikke rart jeg ikke skjønte noen ting... Det gikk visst litt fort i svingene når jeg leste. :-)

Jeg kommer til å drømme om ditt uttrykk i natt, Sofline!

"Jeg tar det bare litt på gylfen, altså, er'ke så nøye på det!"

Skrevet

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke går helt rundt? Har ikke kjøpt noe sommertøy til meg selv, ikke sko heller i vår. Ungene har fått litt vårtøy, men ikke mye......

Vi kjøper nok dyrere mat nå enn for noen år siden + at ungene spiser mer + at vi har mye oftere vin nå enn for bare et år siden....

Kjedelig.

Du var just på en reise til oslo, tar masse cash det. Dumt at jobben etterbetaler... Min mann har et kort han bruker til jobbreiser. Det blir nedbetalt når lønnen kommer. Greit å ha hvis turene plutselig kommer som perler på ei snor. Kan det vurderes?

Skrevet

Jeg kommer til å drømme om ditt uttrykk i natt, Sofline!

"Jeg tar det bare litt på gylfen, altså, er'ke så nøye på det!"

Hehe... :-)

Gjest prust
Skrevet

Du var just på en reise til oslo, tar masse cash det. Dumt at jobben etterbetaler... Min mann har et kort han bruker til jobbreiser. Det blir nedbetalt når lønnen kommer. Greit å ha hvis turene plutselig kommer som perler på ei snor. Kan det vurderes?

Ja, mannen min sa nå i kveld at vi må ordne med det. Frem til nå har jeg hatt kanskje en tur i halvåret, og da har alt gått greit. Nå hadde jeg én tur til Østlandet 9.-10. mai, en tur til Oslo 20.-23. mai, og så skal jeg til Nord-Norge 3.-6. juni - alt betalt på forskudd av meg....... Har forsåvidt nettopp fått tilbake det jeg la ut for de to første turene, men ikke for den jeg skal ha nå.

Skrevet

Ja, mannen min sa nå i kveld at vi må ordne med det. Frem til nå har jeg hatt kanskje en tur i halvåret, og da har alt gått greit. Nå hadde jeg én tur til Østlandet 9.-10. mai, en tur til Oslo 20.-23. mai, og så skal jeg til Nord-Norge 3.-6. juni - alt betalt på forskudd av meg....... Har forsåvidt nettopp fått tilbake det jeg la ut for de to første turene, men ikke for den jeg skal ha nå.

Hvis du ikke overbruker et kort, så er det en bra løsning :)

Skrevet

Gylfen!!!!!!????!!!!

Nå MÅ jeg legge meg!

*lol* fantastisk! gylfen!!! :) :)

Skrevet

du vet hva gylf er?

Ja, det var nettopp derfor jeg ikke skjønte uttrykket jeg trodde du skrev... :-)

Skrevet

Ja, det var nettopp derfor jeg ikke skjønte uttrykket jeg trodde du skrev... :-)

som prust skreiv :)

Skrevet

som prust skreiv :)

Ja, ups... beklager... :-)

Skrevet

Jeg kommer til å påstå at jeg tar ting på gylfen i tiden fremover...*s*

Gjest toya-1
Skrevet

Vi har felleskonto både min mann og jeg. Her er det ikke noe som er mine eller hans penger. Alt er felles. Han tjener penger mens jeg er hjemme i permisjon uten lønn med barn. Vi har vært samboerer et par år, før vi giftet oss, og har alltid hatt alt felles.

Vi har en egen regningskonto hvor vi betaler alle regninger fra. Og når han får lønn setter vi over penger for de regningene som skal betales fram til neste lønn. Sånn i mars og september er det jo mange store regninger, og da hender det at vi må utsette et par. Vi synes dette er en bra oversikt. Har ikke noe til overs for at det skal være mitt og ditt.

Skrevet

*fnise*

Skrevet

Jeg har overtrukket kontoen min kun en gang og det var nylig da et Ikea-besøk med bl.a.noe utlegg for jobben + et besøk på en skikkelig undertøysforretning for bikini-kjøp gjorde et litt for grovt innhugg...

Utover det pleier jeg å holde såpass øye med kontoene (har to med kort og flere uten) at jeg ikke overtrekekr ja. Slunkent kan det bli, men ikke overtrekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...