Gå til innhold

Penger inn og penger ut

Anbefalte innlegg

Gjest girasol
Skrevet

Ikke rart jeg ikke skjønte noen ting... Det gikk visst litt fort i svingene når jeg leste. :-)

lol!!! :)) Noe av det morsomste jeg har lest her på lenge!! You made my day sofline! :)

Skrevet

Dette har jeg grublet på i det siste siden vi nå skal flytte til Norge og jeg har vært nødt til å slå opp i fremmedordboka på Regninger.

Jeg har gått inn på dinside.no, økonomi, hvor stort lån, og der finnes en tabell der du kan sette inn månedlige utgifter og dermed beregne hvor mye som finnes til overs. Det går ikke an å jukse, for da går det til helvete.

Jeg kommer til å opprette en budskjettkonto der jeg overfører fast det beløpet jeg kom frem til, uansett hvilke utgifter jeg faktisk har de enkelte månedene.

Ergo skal det alltid finnes penger der til å betale de regningene som kommer. Det krever litt selvdisiplin, enkelte måneder kommer kontoen til å stå godt i pluss (hold fingrene av fatet), men over tid skal den balansere brukbart.

Problemet er at jeg ikke vet helt hva ting koster i Norge. Er det mye med 8000 i måneden til mat og husholdning for oss to?

Skrevet

Jeg kommer til å påstå at jeg tar ting på gylfen i tiden fremover...*s*

Kanskje jeg også bør gjøre det...

Jeg fatter og begriper ikke hvor jeg fikk gylfen fra. Å ta ting på gefylen er tross alt et vanlig uttrykk i min omgangskrets. :-)

Skrevet

Jeg kommer til å påstå at jeg tar ting på gylfen i tiden fremover...*s*

Kanskje jeg også bør gjøre det...

Jeg fatter og begriper ikke hvor jeg fikk gylfen fra. Å ta ting på gefylen er tross alt et vanlig uttrykk i min omgangskrets. :-)

Skrevet

lol!!! :)) Noe av det morsomste jeg har lest her på lenge!! You made my day sofline! :)

Bare hyggelig! :-)

Skrevet

Dette har jeg grublet på i det siste siden vi nå skal flytte til Norge og jeg har vært nødt til å slå opp i fremmedordboka på Regninger.

Jeg har gått inn på dinside.no, økonomi, hvor stort lån, og der finnes en tabell der du kan sette inn månedlige utgifter og dermed beregne hvor mye som finnes til overs. Det går ikke an å jukse, for da går det til helvete.

Jeg kommer til å opprette en budskjettkonto der jeg overfører fast det beløpet jeg kom frem til, uansett hvilke utgifter jeg faktisk har de enkelte månedene.

Ergo skal det alltid finnes penger der til å betale de regningene som kommer. Det krever litt selvdisiplin, enkelte måneder kommer kontoen til å stå godt i pluss (hold fingrene av fatet), men over tid skal den balansere brukbart.

Problemet er at jeg ikke vet helt hva ting koster i Norge. Er det mye med 8000 i måneden til mat og husholdning for oss to?

"Er det mye med 8000 i måneden til mat og husholdning for oss to?"

To voksne og ingen barn?

Ja, det er veldig mye. Vi bruker omtrent halvparten. Med 6000 kr skulle dere være godt sikret.

Skrevet

Det er ikke noe kunststykke å klare å bruke såpass mye pr mnd dersom du inkluderer litt vin ol.

Skrevet

Jeg tar det helt klart på gylfen, selv om jeg ikke kan huske å ha hørt det uttrykket før.

*knis*

Jeg tar det også på gylfen tror jeg ;-)

Skrevet

*knis*

Jeg tar det også på gylfen tror jeg ;-)

Jeg har visst klart å gjøre dagens... :-)

Skrevet

Jeg tar det helt klart på gylfen, selv om jeg ikke kan huske å ha hørt det uttrykket før.

*ler så tårene triller*

Helt fantastisk!

Skrevet

*ler så tårene triller*

Helt fantastisk!

Jeg tror jeg har gitt dolerne dagens latterkule i dag. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det spørs helt på definisjonen av mat og husholdning. Om du i husholding innbefatter alt til hus og hjem og eventuelle barn, er ikke 8000 mye. Vi bruker i hvertfall mye mer.

Skrevet

Jeg tror jeg har gitt dolerne dagens latterkule i dag. :-)

Jepp!

Tusen takk forresten :-)

Skrevet

Jepp!

Egentlig skulle dol hatt et slikt 'de morsomste innlegg'-arkiv....

Skrevet

Jepp!

Bare hyggelig! :-)

Skrevet

Har flere kontoer og har 100 % kontroll på dem.

Skrevet

Det spørs helt på definisjonen av mat og husholdning. Om du i husholding innbefatter alt til hus og hjem og eventuelle barn, er ikke 8000 mye. Vi bruker i hvertfall mye mer.

I denne sammenhengen tror jeg det menes mat, oppvaskmiddel, pils og denslags.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...