Gå til innhold

Hva gjør jeg? NHD

Anbefalte innlegg

Reidar Rose

Hei.

Har en god kamerat, som jeg er bekymret over.

Han har diagnose Turette, AD/HD. Han sliter med meget skerk angst (over år).

Før fikk han Xanor - Han måtte bruke 10 mg i døgnet.

Dette fungerte godt på han, men Psykriater mente at Xanor er huff, huff....

Han ble satt på Nozinan, Fontex.

Dette har ikke hjulpet på han, så i over noen år har han begynnt å drikke for å dempe angsten. Han drikker hver dag.

Sprit og Øl for å døyve angsten.

Nå har han fått kronisk betennelse på bukspyttkjertelen og tendenser til fettlever i en alder av 35 år.

Han sier at han bruker alkohol til "medisinsk bruk" for å dempe angsten, siden ingen andre medisiner tar bort den kraftige angsten han har.

Hva skal jeg gjøre ? Er bekymret. Fortsetter det sånn, blir han ikke gammel.

Må nevne at han ikke "bor under en bru". Han har flott leilighet.

Bekymret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277643-hva-gj%C3%B8r-jeg-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest antialko

Det er til å bli kvalm av. Her lar de folk lide til de dør av det, istedet for å bruke noe som hjelper. Broren min fikk heller ikke beroligende medisin, prøvde AD, men det hjalp ikke. Han begynte å selvmedisinere seg med alkohol, og kjørte seg så ned at tok livet sitt 25 år gammel. Han bodde heller ikke under noe "bro" hadde alle gode forutsigelser for et veldig godt liv, men angsten, en idiot av en lege og alkohol tok livet hans.

Reidar Rose

Det er til å bli kvalm av. Her lar de folk lide til de dør av det, istedet for å bruke noe som hjelper. Broren min fikk heller ikke beroligende medisin, prøvde AD, men det hjalp ikke. Han begynte å selvmedisinere seg med alkohol, og kjørte seg så ned at tok livet sitt 25 år gammel. Han bodde heller ikke under noe "bro" hadde alle gode forutsigelser for et veldig godt liv, men angsten, en idiot av en lege og alkohol tok livet hans.

Ja, det er helt vilt synes jeg...han fungente på Xanor. Men neida....vekk med det...

Alkohol, som er den mest leverskadlige - i tillegg betydlig risiko for å betennelse i buksputtkjertelen (akutt eller kroninsk) Han har jo fått begge deler (fettlever og kronisk bukkjertelbetennelse)....hvor er logikken?

I ditt tilfelle - selvmord 25 år gammel...

Tragisk. Du har min sympati !

Jeg er sint !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...