Gjest har ikke spiseforstyrrelse - tror jeg ihvertfall Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Vet ikke om dette er i rett forum, men jeg legger det her... Jeg vet at det å ha en spiseforstyrrelse kan være så mangt...Har jo lest om anoreksia og bulimia, og tvansgspising... Men finnes det andre former for spiseforstyrrelser? Eller rettere sagt: hvor går grensa for det å ha en spiseforstyrrelse? Har man f.eks en spiseforstyrrelse hvis man ikke har lyst på mat, men bare spiser når sulten tar overhånd? 0 Siter
pekkaline Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Da kaller jeg det matlei. Dersom du er for tynn til å få slike matleie perioder så får du noe som heter tonipan på apoteket. Det skal gi økt matlyst. 0 Siter
Gjest Bare meg da Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Slik har jeg det også. Har aldri vært spesielt glad i mat og spiser bare når jeg blir (for) sulten. Vil absolutt ikke si at jeg har spiseforstyrrelse. 0 Siter
Gjest Den onde ånde Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Vel, jeg er ingen medisiner. Men sånn er det jeg ser det: En spiseforstyrrelse er jo en sykdom/lidelse. Per definisjon. Ellers ville man ikke kalle det en "forstyrrelse". Det du beskriver, å bare spise for å fjerne sult, kan vel ikke være noen sykdom? Det er jo faktisk det sunneste du kan gjøre... er mange studier på at man lever lengre om man spiser lite. Men det er jo såklart et forbehold da. Om man ikke spiser nok, slik at man er underernært. Da grenser det vel opp mot anoreksi? Jeg skulle gjerne vært sånn at jeg ikke syns det var noe godt med mat, men at jeg bare spiste for å unngå sult. Så lenge jeg ikke ble ekstremt undervektig eller fikk for lite livsnødvendige stoffer. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 3. juni 2007 Skrevet 3. juni 2007 Man har en spiseforstyrrelse når spisingen henger sammen med følelser, ikke bare sult. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.