Gå til innhold

Ånde / munnhygiene

Anbefalte innlegg

Gjest Den onde ånde
Skrevet

Hei!

Jeg pusser tenner jevnlig, og har greie tenner. Men tungen min, derimot, er alltid dekket av et hvitt belegg. Om jeg pusser tungen, så blir det hvitt, men om det går kanskje en hel dag da, så blir det faktisk litt gult... men blir hvitt om jeg pusser det da.

Hva er dette for noe? Hvordan fjerner man det? Jeg har prøvd å pusse det vekk, men til ingen nytte...

Kanskje litt dumt å spørre, men får man dårlig ånde av dette? Om man kysser noen (tungekyss), vil dette belegge smake vondt?

Jeg tenker det gjør det ja, men jeg vil bare være sikker - for jeg får det jo ikke vekk!

Skrevet

Ja, dette belegget er vel et bakteriebelegg og kan gi dårlig åne. Man kan kjøpe tungeskrapere på apoteket og det finnes også tannbørster med tungeskraper på baksiden av børstehodet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...