Gå til innhold

Hvilke krav stilles til private konsulenter som holder kurs på vegne av NAV?

Anbefalte innlegg

Gjest Attføringskursdame
Skrevet

Jeg går på attføring, og har gått på et kurs som ble arrangert av det private firmaet KI kompetanse. Målet var å få oss ut i jobb. Vi hadde teori og praksis. Praksisverten jeg var hos, var hjelpsomme og hyggelige, og da praksisperioden var slutt, sa de at de var svært fornøyd med min innsats, og ville engasjere meg videre for å fullføre et større oppdrag. Jeg trodde alt var vel, for kursleder hadde sagt at hvis vi ikke hørte noe, så var det fordi alt gikk greit. Men så kom sluttrapporten . Der påstår kursledere at jeg "i følge tilbakemeldinger fra hennes foresatte" har store konsentrasjonsproblemer, og en rekke andre alvorlige feil som praktisk talt gjør meg arbeidsufør, i hvert fall setter meg ut av stand til å utføre mitt tidligere arbeid, som jeg altså gjorde hos praksisverten, til deres tilfredshet.Dette er stikk i strid med hva arbeidsgiveren selv har sagt til meg, nå har de lovt å sende meg det skriftlig. I rapporten sier også kurslederen, distriktssjef og medeier i KI kompetanse, som altså er ansatt av NAV for å hjelpe meg, at jeg har fått oppfølging gjennom perioden. Dette er ikke riktig. Tvert imot, jeg har ikke hørt et ord om noen av disse angivelige kjempeproblemene før rapporten foreligger, flere måneder etter at praksisperioden var slutt. Mitt spørsmål er: hvilke, om noen, krav stilles til private konsulenter som opptrer på vegne av NAV? De har ingen formelle krav til kompetanse. Kan de også neglisjere vanlige krav, i hvert fall vanlig praksi, i arbeidslivet, om at en arbeidstaker/prakitkant skal få en sjanse til å rette opp en feil, før den kommer i en attest? Dette ble også lovt oss i teoridelen av kurset. Mitt råd er i hvert fall helt klart til alle på attføringskurs: still krav til at det føres referat fra alle møter. Ikke slå deg til ro med at alt er i orden hvis du ikke hører fra kurslederen! Spør direkte, om det har blitt holdt hemmelige møter bak din rygg. Det skjedde i mitt tilfelle: I rapporten opplyses: "Det er holdt en rekke møter med hennes foresatte alene" Møter som jeg ikke ble informert om eller fikk høre et ord fra, før rapporten nå foreligger. Alle bør også vurdere nøye om de ikke er bedre tjent med å forholde seg direkte til en praksisvert, uten såkalt hjelp fra en konsulent som tar seg betalt i dyre dommer for å skade ditt omdømme hos Nav, og ellers knapt noe annet. På attføring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...