Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte neste helg og har en stort sett full fryser. Hvordan holder vi tingene frosne til vi kommer frem? Det er vel en 2-3 timer i bil vil jeg anta, pluss eventuell tid hvis vi ikke finner frem med en gang (jeg har ikke kjørt dit med bil enda).

Eller må vi regne med at alt tiner på turen i sommervarmen? Er det like godt å holde et skikkelig etegilde den kommende uka? Jeg har allerede begynt på isen som jeg vet er dødsdømt. :-)

Fortsetter under...

Gjest kate-74-
Skrevet

Maten tiner vel fort i den varmen som er nå.Spesielt i en varm bil.

Skrevet

Vanskelig å si, det kan gå godt, at de holder seg frosne.

Bruk kjølebag/boks, stapp de ganske fulle, og bruk gjerne noen ekstra aviser rundt.

VI har klart å holde en kjølebag med frosne bær fremdeles frosne på en kjøretur på over 40 mil, sommerstid.

Lykke til.

Skrevet

Vanskelig å si, det kan gå godt, at de holder seg frosne.

Bruk kjølebag/boks, stapp de ganske fulle, og bruk gjerne noen ekstra aviser rundt.

VI har klart å holde en kjølebag med frosne bær fremdeles frosne på en kjøretur på over 40 mil, sommerstid.

Lykke til.

"VI har klart å holde en kjølebag med frosne bær fremdeles frosne på en kjøretur på over 40 mil, sommerstid."

Så bør det jo gå. Takk for svar! :-)

Skrevet

Maten tiner vel fort i den varmen som er nå.Spesielt i en varm bil.

Hmm... Jeg tenkte på om det var noen måter å få det til å tine litt saktere på.

Skrevet

I tillegg bør jo fryseren stå noen timer før den blir påslått så kjølevæsken renner dit den skal...

Jeg stemmer for etegilde! :o)

Annonse

Skrevet

I tillegg bør jo fryseren stå noen timer før den blir påslått så kjølevæsken renner dit den skal...

Jeg stemmer for etegilde! :o)

Vi tar ikke fryseren (som er en del av kjøleskapet) med, så det er ikke noe problem. Den følger med leiligheten og det følger en ny med dit vi flytter.

Men det spørs om vi ikke bør satse på etegilde. Problemet med et er at jeg så må spise nesten alt selv. Samboeren min kommer tidligest hjem på torsdag, og på tirsdag drar jeg og besøker familien min.

Skrevet

Vi tar ikke fryseren (som er en del av kjøleskapet) med, så det er ikke noe problem. Den følger med leiligheten og det følger en ny med dit vi flytter.

Men det spørs om vi ikke bør satse på etegilde. Problemet med et er at jeg så må spise nesten alt selv. Samboeren min kommer tidligest hjem på torsdag, og på tirsdag drar jeg og besøker familien min.

Altså 3 timer fra fryser til kald fryser? Pakk det godt med aviser rundt, det isoloerer og holder kulda inne. Det går nok bra! Evt. kjølebager om du har det. Is og andre lett bedervelige ting hadde jeg spist på forhånd, ting som bruker lang tid på å tine og som tåler å fryses to ganger (syltetøy f.eks) hadde jeg uten å nøle tatt med.

Skrevet

Kan du ikke dra til en fiskehandler å få sånne isoporkasser med isbiter? Da får du med deg mye i den. Så det du ikke vil ta med deeg det deler du med dine med studenter? En koselig kveld med mat, de tar med drikke?

Skrevet

Hmm... Jeg tenkte på om det var noen måter å få det til å tine litt saktere på.

Hvis du går til en butikk som har fiskedisk , får du helt sikkert noen isoporkasser , dem bruker dei ikke opp igjen . Legg så oppi mange kjøleelement , eller pakk maten i avispapir . Lykke til !

Skrevet

Altså 3 timer fra fryser til kald fryser? Pakk det godt med aviser rundt, det isoloerer og holder kulda inne. Det går nok bra! Evt. kjølebager om du har det. Is og andre lett bedervelige ting hadde jeg spist på forhånd, ting som bruker lang tid på å tine og som tåler å fryses to ganger (syltetøy f.eks) hadde jeg uten å nøle tatt med.

Isen er jeg i gang med. Det var kanskje litt dumt å kjøpe fire bokser is på tilbud denne uka. :-)

Jeg pakker det inn og ser hvordan det går. :-)

Skrevet

Hvis du går til en butikk som har fiskedisk , får du helt sikkert noen isoporkasser , dem bruker dei ikke opp igjen . Legg så oppi mange kjøleelement , eller pakk maten i avispapir . Lykke til !

Det hadde jeg ikke tenkt på. Takk for tips!

Skrevet

Kan du ikke dra til en fiskehandler å få sånne isoporkasser med isbiter? Da får du med deg mye i den. Så det du ikke vil ta med deeg det deler du med dine med studenter? En koselig kveld med mat, de tar med drikke?

Takk for tips! Det har jeg ikke tenkt på selv. Men jeg har ingen medstudenter foreløpig. :-)

Annonse

Gjest harryland
Skrevet

Kjøp deg et par billige frysebager, og mange kjøleelementer. Frys ned elementene, ha flere i hver bag. Så tar du med det dyreste/viktigste i de to bagene. Brød, isen og billigere ting kan du jo bare spise opp. Eller gi bort.

Her i øst drar vi ofte på harrytur til Sverige. Fra vi handler frysevarer og legger det i de fryseposene vi kjøper i butikken, og til vi er hjemme, går det ofte en fire-fem timer. Det har aldri vært noe problem det. Da burde det jo gå bra for deg også!

Skrevet

Hold sakene så samlet som mulig, ikke putt litt her og litt der. Det holder seg bedre i bagasjerommet enn i bilkupéen hvis det er sol.

Bruk emballasje som er laget for sånt, i den grad du får tak i det. Kanskje familien din har kjølebager o.l. til utlån. Mange har noen kjøleposer fra svenskehandel. Ikke kjenn på det underveis, hold alt så lukket som mulig til dere er framme.

Is og andre ting som smelter veldig lett, kan du like godt spise eller helle ut på forhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...