Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så utrolig slitsomt og ekkelt og ukomfortabelt når fjerne slekninger eller etc uoppfordret gir meg klemmer , tar klemmer er et bedre ord. Det høres sikkert ut som en bagatell men jeg synens det er irriterende at jeg ikke får bestemme det selv.At på dette området får jeg ikke lov å sette grenser.

Jeg er kanskje litt rar der og føler meg regelrett slem.Hva synes dere ? . Fra jeg var liten har jeg blitt oppfodret til å gi tante olga en klem og takke for julegaven selv om jeg absolutt ikke har hatt lyst til det.

Skrevet

Man takker da uansett for julegave!

joda. Og det er jeg glad jeg har lært av mine foreldre. Vanlig folkeskikk.

Det er mer det å tvinge barn til å gi tante olga den klemmen selv om barnet ikke har lyst.

Altså det er klemmen som er problemet. Feks så synes jeg det å håndhilse er en veldig ok og bra når jeg møter gamle slektninger igjen og sånt. Men mange stjeler seg til en klem uansett og føler tråkker litt over mine grenser. Selvfølgelig er det godt ment og sånt. Men jeg synes det er ubehagelig.

Gjest Mary J. Blige
Skrevet

Jeg "føler meg frem" på det der med klemming. Tenker at ikke alle liker det. Så i løpet av et par sekunder "føler jeg" om vedkommende vil klemmes eller bare håndhilses på. Mange stikker hånda bittelitt frem slik at det kan sees, og da håndhilser jeg. Hvis noen bøyer ansiktet litt frem eller liksom vender litt på det "føler" jeg at en klem er alright.

Gjest blaastrek
Skrevet

Jeg er gravid og jeg lurer på om det står "ta på meg" på magen min for alle kollegaene kommer stadig og kjenner på den. De mener det nok bare godt, viser interesse og gleder seg på mine vegne, men det er litt snålt å bli tatt på der av folk jeg ikke anser som mine nærmeste. Siden jeg har vært litt lubben så syns jeg også det er litt ekkelt å bli tatt på der, men jeg sier ikke noe heller.. bare finner meg i det.

Når det gjelder klemmer så er det blitt en mote-ting og jeg tror man blir sett på som sær om man sier at man ikke vil ha en klem eller om man sier at noen kommer for nære.

Skrevet

Det er vel en måte å vise litt ekstra oppmerksomhet på. De gjør det jo for å vise at de liker deg.

Men det spørs hvor lenge de liker deg da så lenge de merker du gir signaler om at dette ikke er noe.

Dette burde ikke være noe stort problem, jeg regner ikke med at du får klemmer av alle hver dag.

Det er ikke mange dagene i året jeg gir andre klemmer, bortsett fra mine aller nærmeste.

Er du litt sær generelt?

Gjest miss orange
Skrevet

joda. Og det er jeg glad jeg har lært av mine foreldre. Vanlig folkeskikk.

Det er mer det å tvinge barn til å gi tante olga den klemmen selv om barnet ikke har lyst.

Altså det er klemmen som er problemet. Feks så synes jeg det å håndhilse er en veldig ok og bra når jeg møter gamle slektninger igjen og sånt. Men mange stjeler seg til en klem uansett og føler tråkker litt over mine grenser. Selvfølgelig er det godt ment og sånt. Men jeg synes det er ubehagelig.

Jeg synes klemming er ok, men ser an mitt publikum, for å si det slik. Noe jeg derimot ikke liker, er folk som håndhilser, gjerne griper hånden min med begge sine, og aldri slipper den, står og prater og holder meg i hånden. Blir nesten latterpint jeg da. Vanskelig bare å trekke den til seg også.

Gjest Signert
Skrevet

Det er vel en måte å vise litt ekstra oppmerksomhet på. De gjør det jo for å vise at de liker deg.

Men det spørs hvor lenge de liker deg da så lenge de merker du gir signaler om at dette ikke er noe.

Dette burde ikke være noe stort problem, jeg regner ikke med at du får klemmer av alle hver dag.

Det er ikke mange dagene i året jeg gir andre klemmer, bortsett fra mine aller nærmeste.

Er du litt sær generelt?

Man trenger da ikke å være sær selv om man ikke liker å få klem. Jeg har utrolig respekt for at andre ikke nødvendigvis har lyst til å ha meg tett innpå kroppen sin. En onkel jeg har, gir meg alltid en lang klem og stryker meg på ryggen når vi møtes. At han gjør det, bidrar til at jeg forbinder ham med noe ekkelt. Ikke engang mamma og pappa klemmer meg på den måten. Alle har rett til å bestemme over sin egen kropp og det må være lov til å velge selv hvem som skal få lov til å berøre den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...