Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og tenker på hvilke jobber som er helt fri for stress, og som ikke er nattevaktsjobber... Det eneste jeg kan tenke meg er bibliotekar?

Gjest Happiness
Skrevet

Vel, nå tror jeg en del bibliotekarer gremmer seg:o)

Hva definerer du som stress da? Høy aktivitet, mye lyder, mye arbeid, hardt fysisk arbeid? Vi blir stresset av ulike ting.

Skrevet

Jeg tror nok alle arbeid har snev av stress. Det er kanskje deg selv du må jobbe med. Du trenger å lære å takle stress?

Skrevet

Jeg har aldri jobbet som bibliotekar, så jeg vet jo ikke om det innebærer stress... Men av vårt bibliotek å betrakte så er det utrolig stille og rolig...Knapt en sjel der inne.

Det er vel sånn at vi er ulike angående stress, men jeg vil jo anta at det å jobbe som børsmegler eller kokk er mer stressende enn å være gartner eller biliotekar? Mulig jeg opprører noen, men jeg bare antar?

Skrevet

Vel, nå tror jeg en del bibliotekarer gremmer seg:o)

Hva definerer du som stress da? Høy aktivitet, mye lyder, mye arbeid, hardt fysisk arbeid? Vi blir stresset av ulike ting.

Jeg er "var" for stress og blir syk av det, både psykisk og fysisk. Jeg har funnet ut at jobben for meg er miljøterapeut stilling. Jeg har forsøkt dette både med ungdom og barn, det kan være tøffe tak, men ikke stressende i den forstand jeg tenker stress. En har tid og ingen tidsfrister, heller ikke ti baller i luften på en gang. Det er ikke veldig mye og tyngende ansvar heller. Det er iallefall en jobb jeg takler bra, stresser ikke. Det går i et bedaglig tempo.

Biblotikar er også sikkert en fin jobb. På mitt bibliotek er det mye folk og liv, god stemning :-)

Skrevet

Jeg er "var" for stress og blir syk av det, både psykisk og fysisk. Jeg har funnet ut at jobben for meg er miljøterapeut stilling. Jeg har forsøkt dette både med ungdom og barn, det kan være tøffe tak, men ikke stressende i den forstand jeg tenker stress. En har tid og ingen tidsfrister, heller ikke ti baller i luften på en gang. Det er ikke veldig mye og tyngende ansvar heller. Det er iallefall en jobb jeg takler bra, stresser ikke. Det går i et bedaglig tempo.

Biblotikar er også sikkert en fin jobb. På mitt bibliotek er det mye folk og liv, god stemning :-)

Det er topp å jobbe i bibliotek, men å si at det ikke er stress der er nok feil. :o) Vi har rolige perioder og vi har perioder der vi henger i stroppen fra morgen til kveld og konstant ligger etter med alt vi skulle gjort. Også bibliotekene er plaget med underbemanning dessverre.

Gjest miss orange
Skrevet

Jeg tror nok alle arbeid har snev av stress. Det er kanskje deg selv du må jobbe med. Du trenger å lære å takle stress?

Tror nok det mer er hvordan du tar det her ha! Jeg ville blitt stresset av en jobb hvor ingen kom innom og det var nesten ikke noe å gjøre. Men tidspressog pes fra morgen til kveld, hver eneste dag er heller ikke av det gode.

Skrevet

Jeg tror ikke det finnes jobber som er 100% fri for stress. Selv på et bibliotek kan det bli stressende når det står mange som skal ha hjelp samtidig, telefonen ringer og det er hauger med bøker som skal sorteres og settes på plass, massevis av artikler som skal arkiveres osv.

Stress er også litt hva du gjør det til selv. Du kan ese deg opp og bli superstresset av en liten ting, eller du kan bare prioritere fortløpende og beholde roen selv om det koker rundt deg.

wuhanbeijing
Skrevet

Nå må du gi deg, dette er bare en myte. Jobber sjøl i et mindre fagbibliotek på en høgskole, og her er det sånt stress at du vil ikke tro det, studenter og tilsette som maser og kaver og alle skal ha alt mulig, alt haster og servicen vi yter må hele tia være på topp, det ringer fra fjern og nær og de skal ha litteratur tilsendt i øst og vest og søkehjelp pr. tlf og i biblioteket, og vi er bare 2 som jobber har og kan knapt være syke, flaks at vi er så friske da. Vi underviser studentene i søking, og i det hele tatt - hvis du ikke er utadvendt, takler flere baller i lufta på en gang, og er god på å kommunisere med forskjellig typer mennesker - så blir du en dårlig bibliotekar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...