Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og tenker på hvilke jobber som er helt fri for stress, og som ikke er nattevaktsjobber... Det eneste jeg kan tenke meg er bibliotekar?

Gjest Happiness
Skrevet

Vel, nå tror jeg en del bibliotekarer gremmer seg:o)

Hva definerer du som stress da? Høy aktivitet, mye lyder, mye arbeid, hardt fysisk arbeid? Vi blir stresset av ulike ting.

Skrevet

Jeg tror nok alle arbeid har snev av stress. Det er kanskje deg selv du må jobbe med. Du trenger å lære å takle stress?

Skrevet

Jeg har aldri jobbet som bibliotekar, så jeg vet jo ikke om det innebærer stress... Men av vårt bibliotek å betrakte så er det utrolig stille og rolig...Knapt en sjel der inne.

Det er vel sånn at vi er ulike angående stress, men jeg vil jo anta at det å jobbe som børsmegler eller kokk er mer stressende enn å være gartner eller biliotekar? Mulig jeg opprører noen, men jeg bare antar?

Skrevet

Vel, nå tror jeg en del bibliotekarer gremmer seg:o)

Hva definerer du som stress da? Høy aktivitet, mye lyder, mye arbeid, hardt fysisk arbeid? Vi blir stresset av ulike ting.

Jeg er "var" for stress og blir syk av det, både psykisk og fysisk. Jeg har funnet ut at jobben for meg er miljøterapeut stilling. Jeg har forsøkt dette både med ungdom og barn, det kan være tøffe tak, men ikke stressende i den forstand jeg tenker stress. En har tid og ingen tidsfrister, heller ikke ti baller i luften på en gang. Det er ikke veldig mye og tyngende ansvar heller. Det er iallefall en jobb jeg takler bra, stresser ikke. Det går i et bedaglig tempo.

Biblotikar er også sikkert en fin jobb. På mitt bibliotek er det mye folk og liv, god stemning :-)

Skrevet