Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best til å fjerne hår på leggen? Hårfjerningsmiddel, høvel eller sånn voks på

papir som du drar av(navnet stod helt stille for meg).

Skrevet

Jeg bruker intimbarbermaskin. Har aldri vokset, for det høres og ser kriminelt ut! Krem tar alt ved roten og er nok det beste (enkleste), men det spørs om huden din tåler det...

Gjest Mary J. Blige
Skrevet

Jeg liker ikke sånn hårfjerningskrem, den er for sterk for huden min.

Så jeg raker det av med høvel. Om jeg må gjøre det litt ofte spiller ingen trille, gjør det bare hvis jeg skal gå med skjørt eller shorts, ja og bikini selvsagt.

Gjest miss orange
Skrevet

Epileringsmaskin, dvs nappemaskin. Holder mye lenger enn barbering og det bli mindre og mykere hår etterhvert. Smerten venner du deg til, og jeg har heller aldri syntes det har vært sørlig vondt, men mange klager fælt. Pyser! hehe... Jeg har gjerne litt vondt for å slippe det hårpeset en stund.

Skrevet

Jeg liker voks best. Da slipper man stubbene som klør vanvittig bare få timer etter barbering. Varmvoks er bedre en voksstrips. (Men de fungerer de også:-)

Skrevet

Jeg synes voksing gir best resultat, men foretrekker varmvoks fremfor strips.

Jeg vil egentlig anbefale at du legger en 5-årsplan (he he) og gjør følgende:

* Start med å gå til salong og få en profesjonell voksing.

Ved å starte i salong får du hjelp til å ta alt, og du kan plukke opp noen tips mht påstrykningsmåte og -tykkelse osv. Pluss at du etter et noen runder der har svekket hårene litt før du begynner å tukle med dette selv! ;-)

* Etterhvert går du over til å gjøre det selv hjemme.

Ikke bare er det billigere, men det er veldig lettvint og praktisk å ta det når det passer deg istedenfor å stresse med å booke time i riktig tid i forhold til hvor mye hårene har vokst ut siden sist. Hvis du alltid skal satse på salonger, risikerer du at du ikke har "tid", og så desper du og drar fram høvelen.... :-(

* Når du så _virkelig_ har svekket hårsekkene, er tiden inne for å epilere! ;-)

Jeg fikk en eplieringsmaskin for en del år siden, før jeg begynte med voksing, og det var både dritvondt (MYE vondere enn voksing - akkurat som om hårene dras "for sakte") OG jeg fikk røde nupper. Etter noen års voksing er begge deler null problem, og jeg kan dermed fjerne hårene uten å miste den kunstige brunfargen som bodylotion med mild selvbruningseffekt har påført leggene mine;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...