Gå til innhold

Trilafon og vekt

Anbefalte innlegg

Gjest StineDY
Skrevet

Jeg har i åtte år brukt Trilafon. Jeg la på meg masse av denne medisinen. Nå har livet endret seg og i samarbeid med lege skal jeg nå avslutte behandlingen med trilafon. Vil jeg nå gå ned i vekt i igjen? Noen som vet?

Skrevet

Ja, dette er relevant for meg også, så jeg håper at NHD vil svare. Jeg har også gått på Trilafon i 8 år, og lagt på meg ubehagelig mye.

Tør jeg spørre om hvilken Trilafondose du har stått på?

Gjest StineDY
Skrevet

Ja, dette er relevant for meg også, så jeg håper at NHD vil svare. Jeg har også gått på Trilafon i 8 år, og lagt på meg ubehagelig mye.

Tør jeg spørre om hvilken Trilafondose du har stått på?

Jeg ble satt på 24 mg men har nå de siste to årene gått på 8 mg. Nå er jeg nede på 4 mg og alt kjennes helt ok ut. Så jeg tror ikke det er en umulighet at jeg klarer meg uten.

Skrevet

Jeg ble satt på 24 mg men har nå de siste to årene gått på 8 mg. Nå er jeg nede på 4 mg og alt kjennes helt ok ut. Så jeg tror ikke det er en umulighet at jeg klarer meg uten.

Godt å høre. Jeg har imidlertid gått over til Abilify. Den gjør meg ikke fullt så trett og tung i kroppen. Men jeg tror også Abilify forstyrrer sultfornemmelsen en hel deg for meg.

Jeg håper nå når jeg slutter, at kiloene lettere vil kunne forsvinne, og at dette med sultfornemmelsen og alt det der ikke er ødelagt for alltid.

Gjest StineDY
Skrevet

Godt å høre. Jeg har imidlertid gått over til Abilify. Den gjør meg ikke fullt så trett og tung i kroppen. Men jeg tror også Abilify forstyrrer sultfornemmelsen en hel deg for meg.

Jeg håper nå når jeg slutter, at kiloene lettere vil kunne forsvinne, og at dette med sultfornemmelsen og alt det der ikke er ødelagt for alltid.

Jeg er glad jeg kan kanskje slutte med trilafon nå. For første gang på åtte år har jeg vært våken hele dagen tre dager i strekk. Mine to timer i sengen midt på dagen har ikke vært nødvendig. Det er som om jeg har sovet bort åtte år.

Gjest vafferøra
Skrevet

Jeg er glad jeg kan kanskje slutte med trilafon nå. For første gang på åtte år har jeg vært våken hele dagen tre dager i strekk. Mine to timer i sengen midt på dagen har ikke vært nødvendig. Det er som om jeg har sovet bort åtte år.

Kiloene raste av meg da jeg sluttet med andre AP tilsvarende trilafon. Gjorde ikke noe spesielt for det, det bare forsvant! Fikk kroppen min tilbake!! Så kom ikke her og fortell meg at det er bare kost og mosjon som gjør at man blir feit av medisiner!

Gjest StineDY
Skrevet

Hvor mye gikk du ned i vekt i forhold til det du la på deg? Hvor mye la du på deg, og hvor mye gikk du ned?

Gjest vaffelrøra
Skrevet

Hvor mye gikk du ned i vekt i forhold til det du la på deg? Hvor mye la du på deg, og hvor mye gikk du ned?

Jeg la på meg ca 30 kg. Og har gått ned igjen så og si like mye.

Skrevet

Kiloene raste av meg da jeg sluttet med andre AP tilsvarende trilafon. Gjorde ikke noe spesielt for det, det bare forsvant! Fikk kroppen min tilbake!! Så kom ikke her og fortell meg at det er bare kost og mosjon som gjør at man blir feit av medisiner!

Dagens beste melding! Nå ble jeg optimistisk! Siden jeg begynte på AP har jeg følt at jeg fullstendig har "mistet" kontakten med min egen kropp, og som Stine DY skriver, så har det vært en kamp å holde seg våken.

Jeg håper derfor store forhåpninger til både vektnedgang og opplaghet når jeg nå skal slutte med disse medisinene :o)

Gjest vaffelrøra
Skrevet

Dagens beste melding! Nå ble jeg optimistisk! Siden jeg begynte på AP har jeg følt at jeg fullstendig har "mistet" kontakten med min egen kropp, og som Stine DY skriver, så har det vært en kamp å holde seg våken.

Jeg håper derfor store forhåpninger til både vektnedgang og opplaghet når jeg nå skal slutte med disse medisinene :o)

Har ikke vært mer opplagt på mange år enn det jeg er nå. Klarer til og med å stå opp tidlig om morgenen hvis jeg må. Trenger ikke sove 15 timer i døgnet. Hva er det for en livskvalitet liksom....?

Gjest twin1
Skrevet

Har ikke vært mer opplagt på mange år enn det jeg er nå. Klarer til og med å stå opp tidlig om morgenen hvis jeg må. Trenger ikke sove 15 timer i døgnet. Hva er det for en livskvalitet liksom....?

Helt enig med deg der, jeg sov også 15 timer i døgnet da jeg brukte AP, men jeg innser at jeg trengte dem også. Den hjalp meg gjennom en periode hvor jeg var paranoid og psyk. Jeg vet også at ikke alle kan greie seg uten disse medisinene, de blir psyke igjen når de slutter. Sånn sett har vel både du og jeg vært heldige som ser ut til å klare oss uten. Jeg merker godt at jeg er mere på vakt og har lett for å tro at andre er sinte på meg når jeg ikke bruker disse medisinene. Men jeg har bestemt meg for å jobbe med meg selv, prøve å tenke annerledes enn jeg har gjort. F.eks. at jeg er sikker på at jeg nå har gjort noe galt siden min venninne bare hilste kort på meg i et selskap igår, men jeg aner ikke hva jeg har gjort? Skal heller prøve å oppsøke henne og se om hun oppfører seg sånn idag, innser jo at det høyst sannsynlig er meg som plager meg med sånne tanker, men de er likevel slitsomme.

Men jeg velger å ha det sånn akkurat nå, selv om jeg hadde det bedre med dette da jeg brukte AP. Nå er jeg, som du, mere våken, greier å utrette masse mere, har mere fysisk energi, har begynt å trimme. Så jeg mener det er viktig og vurdere for og imot, når det gjelder å bruke AP. Sette opp ei "liste" over positive og negative faktorer. Og så kan det jo komme perioder igjen hvor vi blir psykere og kan trenge medisiner for en periode. Men det trenger jo ikke å vare livet ut.

Uff, dette ble visst mye lengre enn jeg hadde tenkt ;)

Gjest StineDY
Skrevet

Hvor lang tid brukte du på å gå opp 30 kg og hvor lang tid brukte du på å gå ned igjen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...