Gjest minniepus Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 noen som har et morsomt navn på ei ku jeg skal døpe?den er brun med horn. 0 Siter
Gjest miss orange Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Så på Kjærlighetsjakten i går, presentasjon av bøndene. Der var det ei ku som het Leopold. Men den din er vel hunkjønn. Har glemt min kulærdom... Men Leopold syntes jeg var tøft kunavn, eller om det var en okse. Eller så kan du kalle henne Karoline, Josefine, Dagros, Villrose, Nattfiol, Babe, Honey, Søta, Melkecentralen, Janne, Girly, Jentelill, Nusse, Lovely, Pia. Hadde jeg en okse ville jeg kalt den Ibsen, tror jeg. Eller Wildenvey. Eller hvorfor ikke Mozart. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Jeg er oppvokst på gård og vi hadde kyr/okser i noen år. De het bl.a. Dagros, Dokka, Ferdinand, Rosa, Kåre Willoch, Gro Harlem Brundtland, Sinnataggen.... Personlig synes jeg det er morsomt med "vanlige" navn på kyr, f.eks: Helga, Inga, Petrine, Kari, Gudrun Johansen etc.... :-) 0 Siter
Gjest minniepus Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Doline? Tusen takk for mange kule forslag:) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Så på Kjærlighetsjakten i går, presentasjon av bøndene. Der var det ei ku som het Leopold. Men den din er vel hunkjønn. Har glemt min kulærdom... Men Leopold syntes jeg var tøft kunavn, eller om det var en okse. Eller så kan du kalle henne Karoline, Josefine, Dagros, Villrose, Nattfiol, Babe, Honey, Søta, Melkecentralen, Janne, Girly, Jentelill, Nusse, Lovely, Pia. Hadde jeg en okse ville jeg kalt den Ibsen, tror jeg. Eller Wildenvey. Eller hvorfor ikke Mozart. "Der var det ei ku som het Leopold. Men den din er vel hunkjønn." En ku er alltid hunskjønn. :-) 0 Siter
Gjest minniepus Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Hornfrid? Hornfrid var det tøffeste jeg har hørt, tusen takk 0 Siter
kaffepiken Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Kupermann? Men det er vel en dameku, så da går det kanskje ikke. Hva med KUriosa? Eller KUltura? Eller hvis hun er av det kjærlighetssyke slaget: KUpido? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Hornfrid var det tøffeste jeg har hørt, tusen takk Må si jeg syns det var litt kult selv også, så vær så god! :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Frøkenhorn eller frauhorn på tysk eller frøhorn hehe 0 Siter
soleil Skrevet 4. juni 2007 Skrevet 4. juni 2007 Frøkenhorn eller frauhorn på tysk eller frøhorn hehe Eller hva med Horny? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 "Der var det ei ku som het Leopold. Men den din er vel hunkjønn." En ku er alltid hunskjønn. :-) Samme tenkte jeg... Merkelig, for kua foretar visst kjønnsskifte i dødsøyeblikket - man får jo aldri kjøpt kukjøtt..! 0 Siter
Gjest miss orange Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 "Der var det ei ku som het Leopold. Men den din er vel hunkjønn." En ku er alltid hunskjønn. :-) hehe... Jeg er byfant på min hals jeg,skjønner du! Leopold var nok en okse han da. Jeg har en lei tendens til å kalle alt som ser slik ut for ei ku jeg. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1181024868' post='3623158] Samme tenkte jeg... Merkelig, for kua foretar visst kjønnsskifte i dødsøyeblikket - man får jo aldri kjøpt kukjøtt..! Da heter det storfe, en samlebetegnelse på ku og okse. ) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Da heter det storfe, en samlebetegnelse på ku og okse. ) Oksestek? Det er vel først de senere årene at betegnelsene i kjøttdisken er endret, pga en kudebatt? Jaja, inte vet jag... *bake kake* Bursdagsfeiring i morgen, syden på lørdag... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.