Gå til innhold

navn på ku?

Anbefalte innlegg

Gjest minniepus
Skrevet

noen som har et morsomt navn på ei ku jeg skal døpe?den er brun med horn.

Fortsetter under...

Gjest miss orange
Skrevet

Så på Kjærlighetsjakten i går, presentasjon av bøndene. Der var det ei ku som het Leopold. Men den din er vel hunkjønn. Har glemt min kulærdom... Men Leopold syntes jeg var tøft kunavn, eller om det var en okse. Eller så kan du kalle henne Karoline, Josefine, Dagros, Villrose, Nattfiol, Babe, Honey, Søta, Melkecentralen, Janne, Girly, Jentelill, Nusse, Lovely, Pia. Hadde jeg en okse ville jeg kalt den Ibsen, tror jeg. Eller Wildenvey. Eller hvorfor ikke Mozart.

Gjest togli
Skrevet

Jeg er oppvokst på gård og vi hadde kyr/okser i noen år. De het bl.a. Dagros, Dokka, Ferdinand, Rosa, Kåre Willoch, Gro Harlem Brundtland, Sinnataggen....

Personlig synes jeg det er morsomt med "vanlige" navn på kyr, f.eks: Helga, Inga, Petrine, Kari, Gudrun Johansen etc.... :-)

Annonse

Gjest minniepus
Skrevet

Doline?

Tusen takk for mange kule forslag:)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Så på Kjærlighetsjakten i går, presentasjon av bøndene. Der var det ei ku som het Leopold. Men den din er vel hunkjønn. Har glemt min kulærdom... Men Leopold syntes jeg var tøft kunavn, eller om det var en okse. Eller så kan du kalle henne Karoline, Josefine, Dagros, Villrose, Nattfiol, Babe, Honey, Søta, Melkecentralen, Janne, Girly, Jentelill, Nusse, Lovely, Pia. Hadde jeg en okse ville jeg kalt den Ibsen, tror jeg. Eller Wildenvey. Eller hvorfor ikke Mozart.

"Der var det ei ku som het Leopold. Men den din er vel hunkjønn."

En ku er alltid hunskjønn. :-)

Gjest minniepus
Skrevet

Hornfrid?

Hornfrid var det tøffeste jeg har hørt, tusen takk

Skrevet

Kupermann? Men det er vel en dameku, så da går det kanskje ikke.

Hva med KUriosa?

Eller KUltura?

Eller hvis hun er av det kjærlighetssyke slaget: KUpido?

Annonse

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hornfrid var det tøffeste jeg har hørt, tusen takk

Må si jeg syns det var litt kult selv også, så vær så god! :-)

Skrevet

Frøkenhorn eller frauhorn på tysk eller frøhorn hehe

Skrevet

Frøkenhorn eller frauhorn på tysk eller frøhorn hehe

Eller hva med Horny? :P

Skrevet

Samme tenkte jeg... Merkelig, for kua foretar visst kjønnsskifte i dødsøyeblikket - man får jo aldri kjøpt kukjøtt..!

Gjest miss orange
Skrevet

hehe... Jeg er byfant på min hals jeg,skjønner du! Leopold var nok en okse han da. Jeg har en lei tendens til å kalle alt som ser slik ut for ei ku jeg.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1181024868' post='3623158]

Samme tenkte jeg... Merkelig, for kua foretar visst kjønnsskifte i dødsøyeblikket - man får jo aldri kjøpt kukjøtt..!

Da heter det storfe, en samlebetegnelse på ku og okse. :o)

Skrevet

Da heter det storfe, en samlebetegnelse på ku og okse. :o)

Oksestek? Det er vel først de senere årene at betegnelsene i kjøttdisken er endret, pga en kudebatt? Jaja, inte vet jag...

*bake kake* Bursdagsfeiring i morgen, syden på lørdag... :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...