Gå til innhold

håper jeg klarer det

Anbefalte innlegg

Gjest Androdine
Skrevet

Skal begynne på leiligheten min i dag og fikse. har også søkt om hjemmetjeneste i en overgangsperiode. har imdlertid fått meg en katt til, og NHD mente jeg ikke kunne ha flere katter. Ser jo det at jeg ikke kan det om det skal fortsette sånn her. Jeg VIL jo ikke ha det sånn. Venter på at levaxin skal begynne og funke, vil vel ta en 2-3 uker til. Skammer meg veldig over hvordan det har blitt i det siste og kjenner meg selv ikke igjen. Men prøver å si til meg selv at alle kan få en alvorlig depresjon, og at det tross alt på enkelte punkter har gått fremover. Før gjorde jeg som alle ville jeg skulle gjøre og prøvde å leve opp til foreldrene mine sin standard. Nå har jeg på en måte "brutt" sammen. Tok høyere utdannelse på 6 år, og har jobbet i maaaange år, presset meg selv til det ytterste. Men nå er det nok, det virker som om kroppen min prøver å fortelle meg at "nå må du finne dine egne idealer" - jeg klarte ikke mer og det virket bare mer og mer meningsløst å leve etter andres ønsker.

Jeg føler omtrent vemmelse ved tanken på å gjøre noe fysisk. Og sliter med mye muskelsmerter. Før var jeg slank og kjapp, ryddet og gikk turer og var aktiv. FATTER det ikke. Men det kan være delivs stoffskiftet og delvis det som skjedde for noen år siden..

Gjest misisiska
Skrevet

Hadde en periode problemer med stoffskiftet selv (men jeg var heldig ved at det kom seg selv etter ikke så lang tid), og jeg husker hvordan det var. Jeg lå i stolen på stua, under både dyne og pledd, med varmen på full guffe, så varmt at andre mennesker knapt klarte være i leiligheten: der lå jeg og frøys under teppet. Og sov ekstremt lenge.

Så når jeg skulle på butikken for å handle inn mat eller noe, så måtte jeg først komme meg fra senga til sofaen. Jeg måtte ha en 3 timers hvile på sofaen etter å ha kommet meg opp fra senga, før jeg greide komme meg på butikken.

Så ille har en det når en har lavt stoffskifte så det er IKKE rart din leilighet er "bomba"...

Håper det ordner seg for deg og at Levaxin fungerer etterhvert og at foreldrene dine kan vise mer forståelse.

Gjest AnnaMolina
Skrevet

Lite råd om du liker litteratur. Sett på en lydbok og begynn å rydd. Sett opp lister på hva du trenger å få gjort. Hehe min oppskrift på å få orden når hode og kropp er så okkupert at det blir vanskelig å fokusere. Da pleier det å bli ordentlig rent og ryddig her:-)

Gjest Androdine
Skrevet

Lite råd om du liker litteratur. Sett på en lydbok og begynn å rydd. Sett opp lister på hva du trenger å få gjort. Hehe min oppskrift på å få orden når hode og kropp er så okkupert at det blir vanskelig å fokusere. Da pleier det å bli ordentlig rent og ryddig her:-)

Takk for rådet :) Mange har tipsa meg om lydbok. Er noe jeg vil prøve. Men har ikke walkman..tror jeg? Mulig jeg har en fra 1998 eller noe..hehe ;)

Gjest Androdine
Skrevet

Hadde en periode problemer med stoffskiftet selv (men jeg var heldig ved at det kom seg selv etter ikke så lang tid), og jeg husker hvordan det var. Jeg lå i stolen på stua, under både dyne og pledd, med varmen på full guffe, så varmt at andre mennesker knapt klarte være i leiligheten: der lå jeg og frøys under teppet. Og sov ekstremt lenge.

Så når jeg skulle på butikken for å handle inn mat eller noe, så måtte jeg først komme meg fra senga til sofaen. Jeg måtte ha en 3 timers hvile på sofaen etter å ha kommet meg opp fra senga, før jeg greide komme meg på butikken.

Så ille har en det når en har lavt stoffskifte så det er IKKE rart din leilighet er "bomba"...

Håper det ordner seg for deg og at Levaxin fungerer etterhvert og at foreldrene dine kan vise mer forståelse.

Tusen takk for svar. Jeg tror ikke foreldrene mine klarer å sette seg inn i det, rett og slett. Jeg har nå invitert dem med meg til behandleren min og min mor sa ja heldigvis, men min far tror jeg er mer steil. Tusen takk for at du forstår. Jeg har alltid vært ryddig og renslig av meg, så det er ikke bare å se på leiligheten som er ille, men også nederlaget ved det. foreldrene mine ser bare på meg som et sosialt "kasus" og min mor mener jeg burde klare å rydde når til og med psykisk utvikninghemmede bor i egen bolig og klarer det. Skammer meg veldig da.

Slik det er nå, er det, som du sier, et prosjekt, eller jeg kaller det en "kinareise" å forflytte seg rundt om i leiligheten. Jeg tror jeg i snitt hver dag bruker 4 timer på å psyke meg inn i dusjen. Var og tok utvidede stoffskifteprøver på fredag og legen tipset meg også om noen som har spesialitet innen utmattelse på haukeland. Selv tror jeg at kroppen min naturlig har et relativt høyt stoffskifte og at "fallet" til et lavt stoffskifte har vært for stort, for kroppen min. Derfor dette kaoset. Prøver å si dette til meg selv, men sliter mye med skam oxo.

Skrevet

Takk for rådet :) Mange har tipsa meg om lydbok. Er noe jeg vil prøve. Men har ikke walkman..tror jeg? Mulig jeg har en fra 1998 eller noe..hehe ;)

Du kommer ikke langt med en walkman i dag, du trenger en diskman. ;o) En walkman er for kassetter, en diskman for cd'er.

Gjest Androdine
Skrevet

Du kommer ikke langt med en walkman i dag, du trenger en diskman. ;o) En walkman er for kassetter, en diskman for cd'er.

Jo, men så har jeg vært på biblioteket og sett på lydbøker og der lever de tydeligvis på 1980-tallet ;) hehe - der er bare kassetter.

Skrevet

Jo, men så har jeg vært på biblioteket og sett på lydbøker og der lever de tydeligvis på 1980-tallet ;) hehe - der er bare kassetter.

Da bør de oppgradere seg, det har nemlig ikke kommet nye lydbøker på kassett på flere år. :o) La meg si det sånn - enten var alt av cd-lydbøker utlånt eller så har de nedprioritert den delen av samlingen grundig!

Gjest Androdine
Skrevet

Da bør de oppgradere seg, det har nemlig ikke kommet nye lydbøker på kassett på flere år. :o) La meg si det sånn - enten var alt av cd-lydbøker utlånt eller så har de nedprioritert den delen av samlingen grundig!

Biblioteket her i byen er vel ikke akkurat kjent for å komme med det nyeste. Kan til forveksling ligne et musem innen litteratur ;-)

Skrevet

Biblioteket her i byen er vel ikke akkurat kjent for å komme med det nyeste. Kan til forveksling ligne et musem innen litteratur ;-)

Hm - hadde vært artig å vite hvilken by du snakker om. :o)

Gjest Androdine
Skrevet

Hm - hadde vært artig å vite hvilken by du snakker om. :o)

Hehe..nei det sier jeg ikke. Men skal ta meg en nærmere kikk på disse lydbøkerne neste gang og se om der er cder. Håper det. Men forresten så har jeg ikke cdwalkman heller..skal skaffe meg en da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...