Gå til innhold

Alkohol

Gjest bekymret venn!!

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret venn!!
Skrevet

Heisann. Har en kompis (faktiskt :D ) som "klikker" i fylla. Vi var nylig på tur og han oppfører seg eksemplarisk helt til et stykke på natt, så blir han veldig full og utrolig lite behagelig. Han kan gjerne knuse vinduer,dører etc etc. Og dagen etter så kommer det samme hver gang " eg husker ikke, hva var det igrunnen som skjedde". Han har ikke hatt den letteste barndommen og alle forventer at han driter seg ut i fylla, men mener selv at barndommen kan ikke alltid være en unnskyldning. Sa til han at vi må finne ut av problemet, viss ikke så gidder ikke eg bry meg lenger med han. Så kommer spm, er dette noe en psykolog kan hjelpe han med?? Han trenger uansett hjelp... På forhånd takk hilsen en fortvilt kompis!!

Gjest AnnaMolina
Skrevet

Jeg har hørt om dette før. tror ikke det nødvendigvis har med dårlig barndom å gjøre. Vet om en jente som reagerte slik på alkohol. Hun kom fra en helt amminnelig hjem. Kanskje er det som en slags allergisk reaksjon på alkohol?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dårlig barndom er den mest brukte unnskyldning for det meste.

Konsekvensen av slik adferd må jo være å avstå fra alkohol permanent.

Hvis denne adferden kommer fortrinnsvis ved inntak av sprit, kan det være et tegn på ADHD. Men da finnes også andre typiske tegn.

Skrevet

Om han klikker i fylla en gang til, ville jeg vurdert å ta fram et videokamera. Så kan han se selv når han blir nøktern igjen.

Kanskje det ville vekke ham.

Konsekvensen blir uansett at han må slutte helt å drikke.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...